Актуальні дослідження в соціальній роботі

ID: 5846
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Содержит расчетно-графическую работу
Форма контроля: 
Зачет.
Преподаватель: 
кандидат соціологічних наук, доцент кафедри ПСР Нікон Н.О.

Кількість аудиторних занять: 16 годин лекційних занять, 14 годин практичних занять.

 

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни: 

формування у здобувачів здатності до ведення дослідницької діяльності на підставі аналізу, систематизації та узагальнення результатів сучасних наукових досліджень в галузі соціальної роботи за допомогою застосування комплексу дослідницьких методів при вирішенні конкретних науково-дослідних завдань.

Завдання дисципліни: 

розвинути у здобувачів вміння застосовувати теоретичні знання в процесі проведення самостійного наукового дослідження на основі філософських, загальнонаукових та приватних методів вивчення і опису проблемних питань сучасної соціальної роботи; розвинути у здобувачів вміння переробляти фундаментальну і поточну наукову інформацію по предмету, визначати перспективні напрями наукових досліджень, самостійно робити узагальнення і висновки; сформувати здатність проектування, організації, реалізації та оцінки результатів наукового дослідження в галузі соціальної роботи з використанням сучасних методів науки та інноваційних технологій;  розвивати здатність до самостійного освоєння і використання методів дослідження для здійснення дослідницької діяльності в галузі соціальної роботи.

 

Основні результати навчання

  1. Критично оцінювати результати наукових досліджень і різні джерела знань про практики соціальної роботи, формулювати висновки та рекомендації щодо їх впровадження.
  2. Показувати глибинне знання та системне розуміння теоретичних концепцій, як із галузі соціальної роботи, так і з інших галузей соціогуманітарних наук.
  3. Збирати та здійснювати кількісний і якісний аналіз емпіричних даних.
  4. Визначати методологію прикладного наукового дослідження та застосовувати методи кількісного та якісного аналізу результатів, у тому числі методи математичної статистики.
  5. Розробляти, апробувати та втілювати соціальні проекти і технології. 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • РГР – розрахунково-графічна робота;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Наука і наукові дослідження.
    • СРС.
    • К.
  • 2 тиждень
    • ПЗ1. Наука і наукові дослідження.
    • СРС.
    • К.
  • 3 тиждень
    • Л2. Методологія наукового дослідження.
    • СРС.
    • К.
  • 4 тиждень
    • ПЗ2. Методологія наукового дослідження.
    • СРС.
    • К.
  • 5 тиждень
    • Л3. Принципи та методи наукового дослідження.
    • СРС.
    • К.
  • 6 тиждень
    • ПЗ3. Принципи та методи наукового дослідження.
    • СРС.
    • К.
  • 7 тиждень
    • Л4. Основні рівні та види наукового дослідження.
    • МК№1.
    • СРС.
    • К.
  • 8 тиждень
    • ПЗ4. Основні рівні та види наукового дослідження.
    • СРС.
    • К.
  • 9 тиждень 
    • Л5. Форми наукового пізнання.
    • СРС.
    • К.
  • 10 тиждень
    • ПЗ5. Форми наукового пізнання.
    • СРС.
    • К.
  • 11 тиждень
    • Л6. Наукові терміни і поняття.
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • ПЗ6. Наукові терміни і поняття.
    • СРС.
    • К.
  • 13 тиждень
    • Л7. Доказ і аргументації.
    • СРС.
    • К.
  • 14 тиждень
    • ПЗ7. Доказ і аргументації.
    • МК№2.
    • СРС.
    • К.
  • 15 тиждень
    • Л8. Інтерпретація як логіко-методична проблема.
    • СРС.
    • РГР.
    • З.

 

Індивідуальна робота

Мета РГР: поглиблення, узагальнення і закріплення знань з дисципліни, застосування їх при вирішенні конкретного фахового завдання і вироблення вміння самостійно працювати з навчальною і науковою літературою, проводити дослідження, використовуючи сучасні методи, засоби та технології.

  • 1-7 тижні: Отримання завдання. Написання теоретичної частини.
  • 8-14 тижні: Написання практичної частини.
  • 15 тиждень: Захист РГР.

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 60 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: підготовка до лекційних занять – 18 годин; підготовка до практичних занять – 27 годин; виконання РГР – 15 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та розрахунково-графічну роботу. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практичної частини (2 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання кожного  практичного завдання оцінюється в 5 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

  • Семестровий модуль № 1
    • ПЗ1. Оцінка за виконання – 5 балів (2 тиждень).
    • ПЗ2. Оцінка за виконання – 5 балів (4 тиждень).
    • ПЗ3. Оцінка за виконання – 10 балів (6 тиждень).
    • РГР(ч.1). Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 7 тиждень.
    • МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.
  • Семестровий модуль № 2
    • ПЗ4. Оцінка за виконання – 5 балів (8 тиждень).
    • ПЗ5. Оцінка за виконання – 5 балів (10 тиждень).
    • ПЗ6. Оцінка за виконання – 5 балів (12 тиждень).
    • ПЗ7. Оцінка за виконання – 5 балів (14 тиждень).
    • РГР(ч.2). Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання та захист – 14–15 тижні. 
    • МК2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання модулів, заліку – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.