Бізнес-культура організацій

ID: 5853
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Содержит реферативную работу
Форма контроля: 
Зачет.
Преподаватель: 
к.філос.н., доцент Кубко В.П.

Кількість аудиторних занять: 16 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття.

 

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

формування у здобувачів системи знань щодо певного стилю і типу поведінки, що визначає бізнес-культуру організацій; набуття практичних вмінь комплексного сприйняття та вирішення проблем, що виникають у діяльності організацій для створення сприятливого бізнес-середовища та підвищення ефективності функціонування сучасних організацій.

Завдання дисципліни:

сприяння розумінню загальних умов діяльності організацій та бізнес-культури; розвиток здібностей і формування навичок щодо формування системи управління бізнес-культурою в організації; засвоєння правил, принципів, оволодіння прийомами та методами організації ефективної ділової взаємодії; удосконалення вмінь та навичок розв'язання етичних проблем у сфері бізнесу.

 

Основні результати навчання

Самостійно й автономно знаходити інформацію необхідну для професійного зростання, опановувати її, засвоювати та продукувати нові знання, розвивати професійні навички та якості: навички формування системи управління бізнес-культурою в організації; засвоєння правил, принципів, оволодіння прийомами та методами організації ефективної ділової взаємодії.

Організовувати ефективну ділову комунікацію з усіма суб’єктами соціально-економічної діяльності на засадах професійної етики та доброчесності: удосконалення вмінь та навичок розв'язання етичних проблем у сфері бізнесу.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • К – консультації викладача;
  • РР – реферативна робота;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Роль та значення бізнес-культури в організації. 
    • ПЗ№1. Структура й елементи культури організацій. Принципи етики бізнесу. 
    • СРС,
    • К,
    • РР початок 1 етапу.
  • 3 тиждень
    • Л2. Цінності як провідний елемент культури організації. 
    • ПЗ№2. Цінності суспільства та цінності ділової культури. Діагностика цінностей організації.
    • СРС,
    • К
  • 5 тиждень
    • Л3. Моделі та методи дослідження бізнес-культури. 
    • ПЗ№3. Інструменти оцінки організаційної культури. Рамкова конструкція конкуруючих цінностей. Профіль організаційної культури.
    • СРС,
    • К,
    • РР початок етапу 2
  • 7 тиждень
    • Л4. Крос-культурні відмінності в ділових відносинах. 
    • ПЗ № 4. Міжкультурна компетентність. Теорії міжкультурної комунікації. 
    • СРС,
    • К,
    • МКР1
  • 9 тиждень
    • Л5. Етичні кодекси та стандарти ділових кіл.
    • ПЗ№5. Соціальна місія бізнесу. Соціальна хартія бізнесу як вираз місії бізнесу та формат стійкого економічного розвитку країни. Етичні кодекси. 
    • СРС,
    • К,
    • РР початок етапу 3
  • 11 тиждень
    • Л6. Формування та розвиток організаційної культури.
    • ПЗ№6. Критерії розвитку організаційної культури. Методи підтримки організаційної культури. Програма розвитку організаційної культури. Формування інноваційно-підприємницької культури. 
    • СРС,
    • К 
  • 13 тиждень
    • Л7. Культура ділового спілкування. 
    • ПЗ№7. Особливості ділового спілкування. Комунікативна, перцептивна, інтерактивна сторони спілкування. Складові культури ділового спілкування..
    • СРС,
    • К,
    • МКР2,
    • РР етап 4
  • 15 тиждень
    • Л8. Бізнес-культура в процесі трансформації бізнесу.
    • СРС,
    • К

 

Індивідуальна робота

Мета РР: розвиток самостійності студентів у доборі та опрацюванні джерел інформації з визначеної теми, удосконалення вмінь обирати суттєве, основне, а також давати оцінку проаналізованому та робити змістовні висновки.

Виконання реферативної роботи складається з 4 етапів: 

  • 1-3 тиждень – етап 1 – вибір та затвердження теми, попередній вибір наукових джерел, складання плану дослідження. 
  • 5-7 тиждень – етап 2 – обговорення теми, остаточний відбір наукових джерел, визначення методики та розробка інструментарію дослідження, підготовка чорнового варіанту реферативної роботи. 
  • 9-11 тиждень – етап 3 – отримання відгуку від наукового керівника, редагування та підготовка до захисту (презентація+доповідь).
  • 13-15 тиждень – етап 4 – публічний захист.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складається з творчого сприйняття й осмислення навчального матеріалу протягом лекцій, підготовки до практичних занять, виконання індивідуальних контрольних завдань та реферативної роботи. Самостійна робота складає 60 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: підготовка до лекційних занять – 8 годин; підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 44 години; виконання реферативної роботи – 8 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Студенти впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів в кожному модульному контролі – по 20 балів, а саме: у 1 модулі – вирішення практичних завдань на ПЗ (10 балів), активна робота на практичному занятті (8 балів), РР – 2 бали; у 2 модулі – вирішення практичних завдань на ПЗ (11 балів), активна робота на практичному занятті (6 балів), РР – 3 бали. Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів.

Індивідуальне завдання. Бездоганне та своєчасне виконання та захист РР оцінюється у 5 балів (2 бали в семестровому модулі 1 та 3 бали в семестровому модулі 2), які складаються зі змістовного розкриття теми, наочного аналізу наукової думки з проблематичного питання відповідно до тематики РР та публічного захисту роботи. Робота має бути оформлена згідно зі стандартами та методичним забезпеченням дисципліни. Етапи 1-2 РР оцінюється максимум у 2 бали, етап 3 та 4 – 3 бали за представлення результатів роботи через доповідь та відповідь на додаткові запитання під час захисту.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Залік відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час Л, ПЗ, З користуватися телефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.