Соціальне партнерство

ID: 5868
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
6.00.
Содержит курсовую работу
Форма контроля: 
Экзамен. Защита курсовой работы.
Преподаватель: 
канд. пед. наук., ст. викл. Колодійчук Ю. В.

Кількість аудиторних занять:  30  годин лекційних занять, 30 годин  лабораторних занять.

 

Анотація навчальної дисципліни:

Мета дисципліни:

оволодіння студентами системою теоретичних знань і практичних умінь та навичок, необхідних для побудови партнерських стосунків з клієнтами як об’єктами соціальної роботи, а також із представниками державних установ та громадських організацій як суб’єктами соціальної роботи для профілактики або вирішення соціальних проблем.

Завдання дисципліни:

забезпечити оволодіння студентами теоретичними знаннями щодо механізмів регулювання соціально-трудових відносин, розбудови соціального партнерства та впровадження соціального діалогу; сформувати цілісне уявлення про основні переваги соціального партнерства як фундаментального механізму формування громадянського суспільства в Україні; виробити практичні навички щодо вирішення соціально-трудових конфліктів у соціальні сфері та ефективного пошуку потенційних партнерів; сформувати вміння використовувати основні форми діяльності соціального працівника у роботі з організаціями, що виступають в ролі соціальних партнерів та вибудовувати з ними успішні партнерські стосунки шляхом посередництва і діалогу.

 

Основні результати навчання

Самостійно будувати та підтримувати цілеспрямовані, професійні взаємини з широким колом людей, представниками різних спільнот і організацій, аргументувати, переконувати, вести конструктивні переговори, результативні бесіди, дискусії, толерантно ставитися до альтернативних думок.

Організовувати спільну діяльність фахівців різних галузей і непрофесіоналів, здійснювати їх підготовку до виконання завдань соціальної роботи, ініціювати командоутворення та координувати командну роботу.

Розв’язувати складні задачі і проблеми, що потребують оновлення й інтеграції знань в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог.

Автономно приймати рішення в складних і непередбачуваних ситуаціях. 

Знати сучасні моделі соціального партнерства, посередництва і соціального діалогу.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • КР – курсова робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    •  Л1. Теоретичні основи та сутність понять соціального партнерства.
    •  ЛЗ№1.
    • СРС.
    • К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Система соціального партнерства. 
    • ЛЗ№2.
    • СРС
    • К.
  • 3 тиждень
    • Л3.Соціальне партнерство між клієнтом та соціальним працівником.
    • ЛЗ№3.
    • СРС.
    • К.
  • 4 тиждень 
    • Л4. Соціальний діалог як механізм регулювання соціально-трудових відносин. 
    • ЛЗ№4.
    • СРС.
    • К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Переговори як ділове взаємне спілкування. 
    • ЛЗ№5.
    • СРС.
    • К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Вербальні та невербальні техніки ділової суперечки. 
    • ЛЗ№6.
    • СРС.
    • К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Медіація як альтернативна форма врегулювання конфліктів. 
    • ЛЗ№7.
    • МК№1.
    • СРС.
    • К.
  • 8 тиждень
    • Л8.Соціальне посередництво. 
    • ЛЗ№8.
    • СРС.
    • К.
  • 9 тиждень
    • Л9. Ефективність ведення колективних переговорів. 
    • ЛЗ№9.
    • СРС.
    • К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Адвокація та посередництво як основа соціального партнерства між клієнтом та соціальним працівником. 
    • ЛЗ№10.
    • СРС.
    • К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Етика соціального працівника в процесі посередництва.
    • ЛЗ№11.
    • СРС.
    • К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Соціальне замовлення як форма соціального партнерства. 
    • ЛЗ№12.
    • СРС.
    • К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Волонтерство у соціальному партнерстві. 
    • ЛЗ№13.
    • СРС.
    • К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Політика соціального партнерства. 
    • ЛЗ№14.
    • МК№2.
    • К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Законодавче забезпечення соціального партнерства 
    • ЛЗ№15. захист КР. 

 

Індивідуальна робота

Мета КР: освоєння й поглиблення теоретичних знань, отриманих у процесі вивчення дисципліни «Соціальне партнерство» та формування здатності застосовувати їх при рішенні практичних завдань у сфері соціально-трудових відносин. 

  • 1-7 тижні: отримання завдання; написання теоретичного розділу 1 «Теоретико-методологічний аналіз досліджуваної проблеми».
  • 7-10 тижні: написання аналітично-практичного розділу 2 «Вибір (розробка) методики проведення емпіричного дослідження».
  • 11-14 тижні: написання рекомендаційного розділу 3 «Обґрунтування оптимальних шляхів (напрямків) вирішення досліджуваної проблеми».
  • 15 тиждень: захист КР.

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 120 годин.

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 25 годин;
  • підготовка до лабораторних занять та виконання практичних завдань – 35 годин;
  • виконання КР – 30 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та курсову роботу.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (20 тестових запитань) та практичної (2 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 0,75 бал. Правильне виконання кожного практичного завдання оцінюється в 2,5 балів.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

  • Семестровий модуль № 1
    • ЛЗ№1.– ЛЗ№8. Оцінка за виконання практичних завдань – 20 балів (1-8 тиждень)
    • Л4. – контрольне поточне опитування – 5 балів (4 тиждень).
    • Л7. – контрольне поточне опитування – 5 балів (7 тиждень).
    • МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.
    • КР (р.1). Оцінка за виконання – 30 балів. Термін надання – 7 тиждень.
  • Семестровий модуль № 2
    • ЛЗ№9.– ЛЗ№15. Оцінка за виконання практичних завдань – 20 балів (9-15 тиждень).
    • Л11. – контрольне поточне опитування – 5 балів (11 тиждень).
    • Л15. – контрольне поточне опитування – 5 балів (15 тиждень).
    • МК2. Модульна контрольна робота – 20 балів (14 тиждень).
    • КР (р.2-3). Оцінка за виконання – 70 балів. Термін надання та захист – 14–15 тижні. 

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Якісне виконання теоретичної частини курсової роботи: повнота літературного огляду, наявність авторського аналізу літературних джерел, грамотність цитування – 30 балів; правильність представлення емпіричних результатів та якість їхньої інтерпретації – 30 балів; оформлення роботи – 15 балів; публічний захист курсової роботи – 25 балів. 

Максимальна оцінка за виконання курсової роботи – 100 балів. 

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної (2 завдання). Максимальна оцінка за правильні відповіді на запитання теоретичної частини становить 60 балів, за правильне виконання завдань практичної частини – 40 балів, загалом 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю 

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається. 

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання модулів, екзамену – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.