Порівняльна міфологія

ID: 6311
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Форма контроля: 
Зачет.
Количество аудиторных занятий: 
30 годин лекційних занять, 14 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни 

Мета дисципліни

введення до навчального процесу базової системи теоретичних понять про аналіз і розуміння причин, умов і наслідків формування міфологічного світогляду та формування  різноманітних міфологічних систем минулого та сучасності.

Завдання дисципліни:
  • дослідження історії та теорії формування знань з порівняльної міфології;
  • опанування базовими знаннями про міфології різних народів, що мають безумовну історичну, культурну та духовну цінність;вміння аналізувати прочитані першоджерела, застосовувати культурологічну, науково - філософську методологію компаративістських досліджень для вирішення практичних завдань;
  • володіння навичками організації процесу самостійної роботи з освітньою та науковою літературою;
  • вміння критично осмислювати основні світоглядні ідеї та формувати власну теоретичну позицію.

 

Основні результати навчання

Відтворювати типологію культур та динаміку культурних форм. Впорядковувати множинність емпіричних фактів у відповідності з логікою становлення культури. Знаходити необхідний матеріал для організації культурологічного дослідження. Інтерпретувати задачі теоретичної, історичної та практичної культурології. Обговорювати проблематику аксіології культурних форм у просторі традиційної та сучасної культури. Ідентифікувати місце соціокультурних інститутів в етапах становлення культури. Застосовувати культурологічні знання в освітній практиці. Бути здатним творчо оперувати історичними і культурологічними фактами з метою визначення провідних тенденцій динаміки розвитку європейської культури в ХХІ ст. Вміти вільно орієнтуватися у різноманітних стилях і напрямах європейського мистецтва. Оцінювати соціокультурну ситуацію в сучасній Україні, діяти з позицій культурного діалогу та толерантності. Виявляти специфіку історичного етапу в межах певного культурного феномену. Визначати вплив глобалізаційних процесів на міжнаціональні та міжетнічні відносини. Знати і визначати релігійні впливи на різноманіття релігійних традицій, вірувань та переконань різних народів світу на формування самоідентифікації індивідів. Оцінювати роль історичних діячів, які сприяли змінам в історії світової культурі. Знати принципи і вміти організувати ділові ігри, що моделюють ситуацію, яка наближена до реальної професійної сфери культуролога. Вміти вільно орієнтуватися у різноманітних особливостях розвитку, структури та функціонування владних систем у культурологічному вимірі.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К. – консультації,
  • З.- Залік

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л 1. Предмет, структура і завдання курсу «Порівняльна міфологія». 
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • Л 2. Історія формування порівняльної міфології як науки.
    • ПЗ 1.Історія формування порівняльної міфології як науки.
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л 3. Загальні закономірності міфогенезу. Структури та закономірності первісного мислення.  
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Перехід від міфу до логосу. Міф. Міфологія. Філософія.
    • ПЗ 2. Перехід від міфу до логосу. Міф. Міфологія. Філософія.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л 5. Міфологічні системи Стародавнього Сходу. 
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень
    • Л 6. Індійська міфологія та особливості ведичної культури. 
    •  ПЗ 3.Міфологічні системи Стародавнього Сходу. 
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л 7. Китайська та японська міфології: загальне та особливе.
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень
    • Л 8. Греко-римська міфологія. 
    • ПЗ 4. Індійська міфологія та особливості ведичної культури. 
    • МКP№1. СРЗ. К.
  • 9 тиждень 
    • Л9.  Скандинавська міфологія. 
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Міфологія східнослов’янських племен. 
    • ПЗ 5. Греко-римська міфологія. 
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Українська міфологія.
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Міф і релігія.
    • ПЗ 6. Українська міфологія.
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Міф і наука.
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Міф та мистецтво.
    • ПЗ 7. Сучасна міфотворчість. 
    • СРЗ. К. МКP№2
  • 15 тиждень
    • Л15. Міф та світогляд сучасної людини.. 
    • СРЗ. К. З

 

Індивідуальна робота:

Не передбачена

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 46 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань до них – 31 годин;

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 Модульна робота складається з теоретичної частини та практичної частини. Кожна з частин оцінюється максимум у 10 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ1. Оцінка за виконання – 10 балів (2 тиждень).
  • ПЗ2. Оцінка за виконання – 10 балів (4 тиждень).
  • ПЗ3. Оцінка за виконання – 10 балів (6 тиждень).
  • МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ4. Оцінка за виконання – 8 балів (8 тиждень).
  • ПЗ5. Оцінка за виконання – 8 балів (10 тиждень).
  • ПЗ6. Оцінка за виконання – 7 балів (12 тиждень).
  • ПЗ7. Оцінка за виконання – 7 балів (14 тиждень).
  • МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (14 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік.

 

Умови допуску до підсумкового контролю  

Передбачено залік, який виставляється за виконані всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Залік відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.