Філософія

ID: 6512
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Форма контроля: 
Экзамен.
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни: 

формування інтелігентного освіченого фахівця, який здатний не тільки вирішувати сугубо професійні питання, розуміти їхній світоглядний і методологічний зміст, координувати рішення із соціальною реальністю,але і свідомо співвідносити свої рішення зі своїм світорозумінням. 

Завдання дисципліни: 
  • надати здобувачам вищої освіти можливість орієнтуватися у світоглядних питаннях; 
  • навчити здобувачів вищої освіти свідомо будувати власну систему поглядів на світ взагалі і соціальну обстановку в Україні; 
  • надати здобувачам вищої освіти знання зі співвідношення власної системи поглядів на світ з тією системою знання, що він одержує в університеті;
  • навчити здобувачів вищої освіти раціонально користатися філософськими категоріями і загальнонауковими методами пізнання в дослідницькій роботі, професійній і практичній діяльності.

 

Програмні компетентності

  • Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
  • Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 
  • Здатність до розуміння предметної області та професійної діяльності.
  • Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
  • Здатність до пошуку, оброблення та узагальнення інформації з різних джерел.
  • Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
  • Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні,   наукові   цінності   і   досягнення   суспільства  на основі    розуміння    історії    та    закономірностей   розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

 

Основні результати навчання

  • Розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, вимоги охорони праці, виробничої санітарії, пожежної безпеки та існуючих державних і закордонних стандартів під час формування технічних завдань та рішень.
  • Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.

 

Кількість аудиторних занять

30 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття (денна форма). 
4 аудиторних годин – лекційні заняття; 4 аудиторні години – практичні заняття (заочна форма). 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • РР реферативна робота;
  • К – консультації;
  • МКР – модульна контрольна робота. 

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Виникнення філософії, її функції і роль у сучасній духовній культурі; 
    • К. СРЗ. 
  • 2 тиждень 
    • Л2. Основні філософські проблеми і способи вирішення філософських проблем в історії людської думки; 
    • К. СРЗ. 
  • 3 тиждень
    • Л3. Сучасні філософські онтології і типи світогляду. Українська філософська думка; 
    • ПЗ1. Предмет філософії; 
    • К. СРЗ. 
  • 4 тиждень
    • Л4. Філософське розуміння природи світу. Матеріальне та ідеальне; 
    • К. СРЗ. 
  • 5 тиждень
    • Л5. Філософська категорія «матерія»; 
    • ПЗ2. Основні філософські проблеми; 
    • К. СРЗ. 
  • 6 тиждень
    • Л6. Діалектика та її принципи. Категоріальне відображення ідей детермінізму; 
    • К. СРЗ. 
  • 7 тиждень
    • Л7. Людська свідомість. Свідомість і мова;
    • ПЗ3. Філософська онтологія. Природа світуСтруктура світу та його динаміка; 
    • К. СРЗ. 
  • 8 тиждень. 
    • Л 8. Основні риси людського пізнання. Проблема обґрунтування знання;
    • К. СРЗ. МКР1. 
  • 9 тиждень
    • Л9. Поняття істини. Істинність и розуміння; 
    • ПЗ4. Філософська онтологія. Свідомість і мова; 
    • К. СРЗ. 
  • 10 тиждень
    • Л10. Форми розвитку знання;
    • К. СРЗ. 
  • 11 тиждень
    • Л11. Основні методи наукового пізнання і розуміння;
    • ПЗ5. Філософія як теорія пізнання Форми та методи розвитку знання; 
    • К. СРЗ. 
  • 12 тиждень
    • Л12. Поняття людського суспільства. Лінійні та циклічні моделі історії. Глобалізм і антиглобалізм; 
    • К. СРЗ. 
  • 13 тиждень
    • Л13. Економічні, політичні, культурологічні і інші моделі соціального життя; 
    • ПЗ6. Соціальна філософія;
    • К. СРЗ. 
  • 14 тиждень
    • Л14. Суспільна свідомість і співвідношення її елементів;
    • К. СРЗ. 
  • 15 тиждень
    • Л 15. Сутність та існування людини. Системи людських цінностей. Проблема сенсу життя і поняття людської свободи; 
    • ПЗ 7. Філософія людини; 
    • К. СРЗ. МКР2. 

 

Індивідуальна робота

Виконується РГР. 

Мета РГР: Метою є розвиток у студентів самостійності мислення та практичних навиків послідовного та логічного викладу своєї думки, узагальнення, усвідомлення, обґрунтування засвоєних знань. Індивідуальні завдання виконується у формі реферативної роботи (доповіді, есе, аналітичний огляд, самостійні дослідження та ін. ).

Етапи роботи над рефератом:

  • Збирання матеріалів.
  • Складання бібліографії.
  • Складання логічної схеми реферату (визначення структурних елементів дослідження та складання плану).

Зведення новел в єдиний текст та написання вступу (в якому формулюється проблема).

Оформлення та захист реферативної роботи. РГР є своєрідним звітом студента за самостійну роботу. Написання та захист РГР вимагає від студента вільного орієнтування в темі реферату, розуміння зв’язку змісту реферату з змістовим модулем, і розуміння місця вибраної теми у структурі курсу, отже розуміння зв’язку даної теми з іншими змістовими модулями дисципліни. Строк виконання – не пізніше 14-го тижня. Захист РГР виконується у формі співбесіди на 14-15 тижнях семестру. 

 

Самостійна робота

Самостійна робота складається з 46 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: 

  • підготовка до лекційних занять – 4 годин; 
  • підготовка до практичних занять – разом 4 годин; 
  • виконання РГР – 8 годин; 
  • підготовка до екзамену – 30 годин. 

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів у 1-му та 2-му модуліпо 25 балів, а саме: вирішення практичних завдань на ПЗ (по 15 балів), активна робота на практичному занятті (по 5 балів), робота над РР (по 5 балів). Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 25 РГР. Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання – 30 балів кожне) та практичної частини тестового формату (10тестів – 10 балів). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60%. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формуванню відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності. 

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій. 

Індивідуальна робота, яку виконано після встановлених викладачем термінів вважається «не зарахованою» та оцінюється, відповідно, на оцінку «0». 

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час Л, ПЗ, МКР, Е користуватися телефоном заборонено. 

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та екзамену з дисципліни.