Сучасна теорія управління ІТ-проектами

ID: 6658
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
7.00.
Содержит курсовую работу
Форма контроля: 
Экзамен. Защита курсовой работы.
Преподаватель: 
Количество аудиторных занятий: 
30 годин лекційних занять, 60 годин лабораторних занять..

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

формування у здобувачів вищої освіти загальних уявлень про клас методологій управління розробкою програмного забезпечення, що базується на ітеративній розробці, в якій вимоги та розв'язки еволюціонують через співпрацю між багатофункціональними командами.

Завдання дисципліни:
  • оволодіти необхідними знаннями про управління IT-проектами;
  • сформувати розуміння процесу управління продуктом, командою та контрактами під час роботи над IT-проектом;  
  • надати знання щодо оцінки ризиків, аналізу вимог, контролю і забезпечення якості, бережливе виробництво;
  • навести опис призначення та  особливостей застосування гнучких методологій управління розробкою IT-проектів.

 

Програмні компетентності

  • Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 
  • Здатність до розуміння предметної області та професійної діяльності.
  • Здатність розробляти та управляти проектами.
  • Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
  • Здатність спілкуватися  державною мовою як усно, так і письмово
  • Здатність працювати в команді.
  • Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
  • Здатність  аналізувати об’єкт проектування або функціонування та його предметну область.
  • Здатність застосовувати інформаційні технології у ході створення, впровадження та експлуатації системи менеджменту якості та оцінювати витрати на її розроблення та забезпечення.
  • Здатність управляти якістю продуктів і сервісів ІСТ протягом їх життєвого циклу.
  • Здатність розробляти бізнес-рішення та оцінювати нові технологічні пропозиції.
  • Здатність використовувати сучасні технології проектування в розробці алгоритмічного та програмного забезпечення ІСТ.
  • Здатність розробляти та управляти проектами, розуміти сучасний стан інформаційних технологій,  склад та різновид інформаційних систем та класів програмного забезпечення, використовувати сучасні методи обробки та зберігання даних, прикладне, системне та інструментальне забезпечення в складі інформаційної систем.

 

Програмні результати навчання

Аргументувати вибір програмних та технічних засобів для створення ІСТ на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних умов; мати навички налагодження та тестування програмних і технічних засобів ІСТ.

Застосовувати правила оформлення проектних матеріалів ІСТ, знати склад та послідовність виконання проектних робіт з урахуванням вимог відповідних нормативно-правових документів для запровадження у професійній діяльності.

Демонструвати вміння розробляти техніко-економічне обґрунтування розроблення ІСТ та вміти оцінювати економічну ефективність їх впровадження.

Вирішувати завдання з управління ІТ проектами, знаходити сучасні рішення, що дозволяють розробляти та керувати ІТ проектами, управляти їх реалізацією, використовувати інструменти комунікацій та засобів організації роботи команди.

 

Кількість аудиторних занять

30 годин лекційних занять, 60 годин лабораторних занять.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • КР – курсова робота;
  • ПКО – поточні контрольні опитування;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Принципи гнучких методологій [1, c.4-11].
    • ЛЗ1. Освоєння принципів складання IT project backlog. Частина 1
    • ЛЗ2. Освоєння принципів складання IT project backlog. Частина 2
    • СРС. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Фреймворк Scrum [1, c.12-20].
    • ЛЗ3. Оцінка тривалості виконання IT-проекту. Частина 1
    • ЛЗ4. Оцінка тривалості виконання IT-проекту. Частина 2
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Побудова бізнес-моделі [1, c.21-30].
    • ЛЗ5. Особливості розподілу ролей в IT-проекті. Частина 1
    • ЛЗ6. Особливості розподілу ролей в IT-проекті. Частина 2
    • СРС. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Мета при плануванні спринту [1, c.32-35].
    • ЛЗ7. Вивчення специфіки складання Sprint Backlog і планів зборів. Частина 1
    • ЛЗ8. Вивчення специфіки складання Sprint Backlog і планів зборів. Частина 2
    • ПКО1
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Етапи командоутворення [1, c.36-42].
    • ЛЗ9. Управління ризиками IT-проекту. Частина 1
    • ЛЗ10. Управління ризиками IT-проекту. Частина 2
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Покер-планування [1, c.43-53].
    • ЛЗ11. Розробка діаграм згоряння завдань ІТ- проекту. Частина 1
    • ЛЗ12. Розробка діаграм згоряння завдань ІТ- проекту. Частина 2
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Терміни і довгострокове планування в Agile [1, c.54-67].
    • ЛЗ13. Розробка проекту программного застосування обліку процесу управління IT-проекту. Частина 1
    • ЛЗ14. Розробка проекту программного застосування обліку процесу управління IT-проекту. Частина 2
    • ПКО2
    • СРС. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Основні методи управління ризиком проектів розробки інформаційних систем [1, c.68-80].
    • ЛЗ15. Створення командного IT-проекту засобами Team Foundation Server. Частина 1
    • ЛЗ16. Створення командного IT-проекту засобами Team Foundation Server. Частина 2
    • МКР1. СРС. К.
  • 9 тиждень
    • Л9. Інженерні практики управління IT-проектами [1, c.81-97].
    • ЛЗ17. Налаштування параметрів IT-проекту засобами Team Foundation Server. Частина 1
    • ЛЗ18. Налаштування параметрів IT-проекту засобами Team Foundation Server. Частина 2
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Аналіз основних вимог до проекту [1, c.98-111].
    • ЛЗ19. Розробка вимог до програмного застосування IT-проекту засобами Visual Studio Online. Частина 1
    • ЛЗ20. Розробка вимог до програмного застосування IT-проекту засобами Visual Studio Online. Частина 2
    • СРС. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Масштабування Agile [1, c.112-116].
    • ЛЗ21. Створення і конфігурація командного проекту програмного застосування засобами Теам Foundation Server. Частина 1
    • ЛЗ22. Створення і конфігурація командного проекту програмного застосування засобами Теам Foundation Server. Частина 2
    • ПКО3
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Контроль і забезпечення якості управління проектами [1, c.117-118].
    • ЛЗ23. Створення наборів тестових випадків перевірки роботи проекту програмного застосування засобами Теам Foundation Server. Частина 1
    • ЛЗ24. Створення наборів тестових випадків перевірки роботи проекту програмного застосування засобами Теам Foundation Server. Частина 2
    • СРС. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Концепція бережливого виробництва [1, c.119-120].
    • ЛЗ25. Розробка і підключення модульних тестових проектів у Microsoft Test Manager. Частина 1
    • ЛЗ26. Розробка і підключення модульних тестових проектів у Microsoft Test Manager. Частина 2
    • СРС. К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Основи концепції Кайзен [1, c.121-128].
    • ЛЗ27. Автоматизоване створення збірки проекту на базі використання інструментального засобу Team Foundation Build. Частина 1
    • ЛЗ28. Автоматизоване створення збірки проекту на базі використання інструментального засобу Team Foundation Build. Частина 2
    • ПКО4
    • СРС. К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Особливості практичного використання Agile методологій [1, c.129-131].
    • ЛЗ29. Планування і конфігурація організації ручного тестування проекту програмного застосування у Microsoft Test Manager. Частина 1
    • ЛЗ30. Планування і конфігурація організації ручного тестування проекту програмного застосування у Microsoft Test Manager. Частина 2
    • МКР2. СРС. К.

 

Індивідуальна робота

Виконується курсова робота. 

Мета курсової роботи: набуття загальних та спеціальних компетентностей майбутніх бакалаврів, поглиблення теоретичних знань та практичних навичок управління ІТ-проектами на базі гнучких методологій розробки. 

  • 1–7 тижні Отримання завдання. Аналіз літературних джерел з основних положень та методик управління ІТ проектуами. Аналіз переваг та недоліків сучасних гнучких методологій розробки проектів, обґрунтування обраних методологій для розробки проекту. Формування мети та завдань проекту, цільової аудиторії, тестування цільових гіпотез проекту. Створення плану реалізації проекту, вимоги до функціональної та не функціональної частин. 
  • 8–14 тижні Формалізація ключових бізнес-процесів проекту. Створення робочої команди проекту, розподіл та опис обов’язків та зон відповідальності. Розробка специфікації використаних технічних засобів реалізації проекту. Створення backlog проекту та розробка плану усіх sprint backlog. Оцінка бюджету та основних ризиків проекту. Формування плану організаційних заходів та процедур контролю якості роботи. Побудова діаграми згорання завдань та діаграми Ганта. Оформлення пояснювальної записки до курсової роботи.
  • 15 тиждень Захист курсової роботи.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 120 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 30 годин;
  • підготовка до лабораторних занять – 30 годин;
  • виконання курсової роботи – 30 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі в кожному. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, загалом виконують 2 модульні контрольні роботи та КР.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 задача). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне розв’язання задачі оцінюється в 10 балів.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль № 1

  • ПКО1 та ПКО2 – на базі отриманих результатів по відповідних лабораторних роботах, оцінка за кожне 10 балів. Термін проведення 3 та 7 тижні.
  • МКР1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПКО3 та ПКО4 – на базі отриманих результатів по відповідних лабораторних роботах, оцінка за кожне 10 балів. Термін проведення 11 та 14 тижні.
  • МКР2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни за кожний семестр – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної частини (1 задача). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

Курсова робота оцінюється у 2 етапи: 30 балів (термін надання результатів – 8 тиждень) та 70 балів (термін надання та захист – 14-15 тижні).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконання курсової роботи – 100 балів

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

 

Літературні джерела:

  1. Рудніченко М.Д. Навчальний посібник з дисципліни "Cучасна теорія управління іт-проектами" для студентів спеціальності - 126 Інформаційні системи і технології / Упоряд.: Н.Д. Рудніченко, Н.О. Шибаєва. - Одеса: ОНПУ, 2020. - 132 с (Електронна версія), Реєстраційний номер №7549-РС-2020 (МВ11510)
  2. Рудніченко М.Д. Методичні вказівки до лабораторних робіт з дисципліни "Сучасна теорія управління ІТ-проектами " для студентів спеціальності - 126 Інформаційні системи та технології / Укл .: М.Д. Рудніченко, О.Д. Косенко. - Одеса: ОНПУ, 2020. - 89 с (Електронна версія), Реєстраційний номер №7549-РС-2020 (МВ11510)
  3. Рудніченко М.Д. Методичні вказівки до курсової роботи з дисципліни ” Сучасна теорія управління ІТ-проектами ” для студентів  спеціальності - 126 Інформаційні системи та технології / Укл.: М.Д. Рудніченко, С.І. Гришин. – Одеса: ОНПУ, 2020. – 11 с. (Електронна версія), Реєстраційний номер №7540-РС-2020 (МВ11500)
  4. Кніберг Х. Scrum і Kanban: вичавлюємо максимум / Х. Кніберг, М. Скарін. - Київ: InfoQ, 2013. - 81 с.
  5. Кніберг Х. Scrum і XP: Нотатки з передової / Х. Кніберг. - Київ: InfoQ, 2012. - 94 с.
  6. Кон М. Scrum: гнучка розробка ПО / М. Кон. - М .: «Вільямс», 2011. - 576 с.
  7. Кріспін Л. Гнучке тестування. Практичний посібник для тестувальників ПЗ і гнучких команд / Л. Кріспін, Д. Грегорі. - М .: Вільямс, 2012. - 464 с.
  8. Мараско Дж. IT-проекти: фронтові нариси / Дж. Мараско. - СПб .: Символ-Плюс, 2013. - 221 с.
  9. Петренко Н.О. Управління проектами / Н.О. Петренко. - К .: ЦУЛ, 2015. - 244 с.