Організація державного апарату України

ID: 6881
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
6.00.
Форма контроля: 
Экзамен.
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття (денна форма). 4 аудиторних години – лекційні заняття; 2 аудиторних години – практичні заняття (заочна форма).

Анотація навчальної дисципліни

Метою вивчення дисципліни

формування у здобувачів вищої освіти теоретичних знань про сутність, структуру, функції державного апарату України та оволодіння вміннями щодо реалізації цілей, завдань і функцій державних органів влади на основі демократичних принципів; виробити у студентів цілісне уявлення про закономірності та особливості політичного розвитку України, сформувати вміння та навички практичного застосування отриманих знань. 

Завдання дисципліни:

  • ознайомити з теоретичними засадами, методами та джерелами вивчення організації державного апарату України;
  • з’ясувати місце держави у сучасному суспільстві;
  • засвоїти поняттєво-категоріальний апарат теорії держави;
  • формування, поглиблення та систематизація знань про основні поняття теорії організації державного апарату України;
  • розкрити історію суспільно-політичних процесів в Україні;
  • узагальнити досвід національного державотворення, традиції української державності, значення боротьби українського народу за її відродження;
  • виробити власне наукове розуміння і цілісний погляд на державно-правову дійсність.

 

Основні результати навчання

Уміти організовувати діяльність роботи команди та ефективно управляти часом. Володіння знаннями з теорії та практики документознавства, управління документацій ними процесами в аспектах документаційного забезпечення діяльності установ, електронного документообігу, організації офісної діяльності. Володіння культурою мислення, здатність до узагальнення, аналізу й синтезу в діяльності, пов’язаній із пошуком, накопиченням, зберіганням і використанням інформації. Здатність використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва. Планувати й організовувати ефективну діяльність документної-інформаційних служб та установ.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка та активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань;
  • К – консультації викладача;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

Семестровий модуль 1-2

  • 1 тиждень. 
    • Л 1. Вступ до курсу «Організація державного апарату України»; 
    • ПЗ 1. Походження держави. Поняття держави; 
    • К; СРС. 
  • 2 тиждень. 
    • Л 2. Поняття, сутність і основні ознаки держави; 
    • ПЗ 2. Сутність і основні ознаки держави; 
    • К; СРС. 
  • 3 тиждень. 
    • Л 3. Конституційна мета українського державотворення. Громадянське суспільство; 
    • ПЗ 3. Механізм держави. Державний апарат; 
    • К; СРС. 
  • 4 тиждень. 
    • Л 4. Влада та держава в Україні; 
    • ПЗ 4. Конституційна мета українського державотворення. Громадянське суспільство; 
    • К; СРС. 
  • 5 тиждень. 
    • Л 5. Влада в державі як складова державно-владного механізму; 
    • ПЗ 5. Професіограма. Робота в малих групах. Ділова гра «Професіограма»; 
    • К; СРС. 
  • 6 тиждень. 
    • Л 6. Державна політика як фактор формування цілей; 
    • ПЗ 6. Влада в державі як складова державно-владного механізму; 
    • К; СРС. 
  • 7 тиждень. 
    • Л 7. Цілі, функціональна та організаційна структура державного управління; 
    • ПЗ 7. Складання оголошення про вакантну посаду, резюме. Ділова гра «Відбір персоналу»; 
    • К; СРС; МКР 1. 
  • 8 тиждень. 
    • Л 8. Зміст і технологічні аспекти управлінської діяльності; 
    • ПЗ 8. Цілі, функціональна та організаційна структура державного управління; 
    • К; СРС. 
  • 9 тиждень. 
    • Л 9. Конституційні засади побудови публічної влади в Україні та центральні структури державного управління; 
    • ПЗ 9. Оцінка кандидата на вакантну посаду. Ділова гра «Оцінка кандидата на вакантну посаду»; 
    • К; СРС. 
  • 10 тиждень. 
    • Л 10. Загальна характеристика системи органів виконавчої влади в Україні; 
    • ПЗ 10. Конституційні засади побудови публічної влади в Україні та центральні структури державного управління; 
    • К; СРС. 
  • 11 тиждень. 
    • Л 11. Місцеві державні адміністрації в системі виконавчої влади; 
    • ПЗ 11. Ділова кар’єра та її розвиток. Ділова гра «Кар’єрограма»; 
    • К; СРС. 
  • 12 тиждень. 
    • Л 12. Місцеве самоврядування та його роль у публічному управлінні; 
    • ПЗ 12. Місцеві державні адміністрації в системі виконавчої влади; 
    • К; СРС. 
  • 13 тиждень. 
    • Л 13. Судова влада та прокуратура як органи контролю в публічному управлінні; 
    • ПЗ 13. Управління професіоналізмом персоналу організації. Ділова гра «Карта професіоналізму»; 
    • К; СРС. 
  • 14 тиждень. 
    • Л 14. Органи влади та інші структури публічного сектора, їх менеджмент; 
    • ПЗ 14. Органи влади та інші структури публічного сектора, їх менеджмент;  
    • К; СРС; МКР 2.
  • 15 тиждень. 
    • Л 15. Деякі напрями вдосконалення організації державного апарату України; 
    • ПЗ 15. Мотивація персоналу організації. Ділова гра «Типологія мотивів трудової діяльності». Ділова гра «Мотивація трудової діяльності»; 
    • К; СРС. 

 

Самостійна робота

Самостійна робота є основним засобом засвоєння студентом навчального матеріалу в час, вільний від обов'язкових навчальних занять. Співвідношення обсягів аудиторних занять і самостійної роботи студентів визначається навчальним планом підготовки бакалаврів спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» з урахуванням специфіки та змісту дисципліни, її місця, значення і дидактичної мети в реалізації освітньо-професійної програми, а також питомої ваги в навчальному процесі практичних занять.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять або / та лабораторних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Модульна робота виконується у письмовій формі. Максимальна оцінка за її бездоганне виконання становить 30 балів (0,9 кредиту). Модульна робота складається з теоретичної частини (у формі тестових запитань) та практичної частини (1 задача, 2 ситуації). Максимальна оцінка за правильне виконання кожної частини становить 15 балів (0,45 кредиту). Кількість тестових запитань – 15. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Правильне розв'язання задачі оцінюється в 10 балів (0,3 кредиту). Кожна правильна відповідь на ситуації оцінюється максимум у 5 балів (0,15 кредиту). Задача вважається розв’язаною, якщо отримана правильна відповідь, послідовно наведено рішення, виконані всі необхідні рисунки. Накопичувальна частина дисципліни складається з поточних контрольних опитувань. Контрольне опитування проводиться після опанування лекційним матеріалом змістовного модулю. Кількість контрольних опитувань у семестрі – 4. Максимальне оцінювання кожного опитування – 5 балів (0,15 кредиту). Контрольне опитування проводиться у формі письмової контрольної роботи. Контрольна робота полягає у наданні відповідей на контрольні запитання та розв’язанні ситуаційної задачі за тематикою змістовного модулю. Бездоганне виконання поточної контрольної роботи оцінюється в 5 балів (0,15 кредиту). Якщо в роботі неповна відповідь на запитання – знімається 1 бал; відсутні пояснення до ситуаційних задач – знімається 1 бал; при неправильній відповіді – знімається 1 бал. При відмові від виконання оцінка не виставляється.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, у яких зараховано перший семестровий модуль і накопичувальну частину другого семестрового модулю (при її виконанні не менш ніж на 60 %). 

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається. Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0». Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом. Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється. Заборонено використання будь-яких підручників, посібників, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та складання екзамену з дисципліни.