Інформаційні ресурси

ID: 6883
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
6.00.
Форма контроля: 
Экзамен.
Количество аудиторных занятий: 
15 лекційних, 15 практичних.

Анотація навчальної дисципліни

Мета

надання знань з теорії інформаційної діяльності, формування навиків використання інформаційних ресурсів для розвитку соціальної системи, набуття знань про властивості, функції, принципи функціонування та види інформаційних ресурсів, вироблення уявлення про місце інформаційного ресурсу в соціальній системі, оволодіння знаннями про генеративні, транзитні, термінальні інформаційні системи та їх ресурси.

Завдання навчальної дисципліни:
  • сформувати знання про специфіку інформаційних ресурсів персональних систем та мережі Інтернет;
  • забезпечити вироблення знань про особливості захисту інформаційних ресурсів;
  • виробити вміння користуватися інформаційним ресурсом термінальних систем;
  • застосовувати можливості законодавчої бази України щодо використання інформаційних ресурсів;
  • сформувати навички оперування фаховою термінологією.

 

Основні результати навчання

  • Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією).
  • Володіння знаннями з теорії і практики інформаційної діяльності щодо впровадження та використання технологій документних комунікацій у соціальних системах, маркетингу інформаційних продуктів і послуг, соціальних комунікаційних в мережі Інтернет, мультимедійного забезпечення інформаційної діяльності. 
  • Застосувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань в інформаційних і документаційних системах. 
  • Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання завдань спеціальності.
  • Застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання.
  • Уміння застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів і сервісів.
  • Планувати й організовувати ефективну діяльність документно-інформаційних служб та установ.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань;
  • К – консультації викладача;
  • РР – реферативна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень. 
    • Л 1. Вступ до дисципліни «Інформаційні ресурси».
    • ПЗ1. Законодавчі основи «Інформаційні ресурси».
    • СРС, К, РР – вибір та затвердження теми,попередній відбір наукових джерел, складання плану, підготовка чорнового варіанту реферативної роботи.
  • 2 тиждень. 
    • Л 2. Термінологічний апарат дисципліни «Інформаційні ресурси».
    • ПЗ2. Термінологічний апарат дисципліни «Інформаційні ресурси».
    • СРС, К. 
  • 3 тиждень. 
    • Л 3. Специфіка соціальної системи.
    • ПЗ3. Специфіка соціальної системи.
    • СРС, К.
  • 4 тиждень. 
    • Л 4. Місце інформаційних ресурсів у соціальній системі.  
    • ПЗ4. Місце інформаційних ресурсів у соціальній системі.
    • СРС, К.
  • 5 тиждень. 
    • Л  5. Властивості та функції інформаційних ресурсів. Принципи функціонування інформаційних ресурсів. 
    • ПЗ5 Загальна характеристика та класифікація інформаційних ресурсів.
    • СРС, К. 
  • 6 тиждень. 
    • Л 6. Класифікація інформаційних ресурсів. 
    • ПЗ6. Система документних комунікацій.  
    • СРС, К.
  • 7 тиждень. 
    • Л 7. Поняття про документно-комунікаційний інститут. Генеративні інформаційні системи та їх ресурси.
    • ПЗ7. Соціальні комунікації та документно-комунікаційні інститути.
    • СРС, К.
  • 8 тиждень. 
    • Л 8. Транзитні інформаційні системи.
    • ПЗ  8. Ресурси генеративних та транзитних Закріплення теоретичних знань інформаційних систем.
    • СРС, К, МКР1.
  • 9 тиждень. 
    • Л 9. Історія бібліотечної діяльності та основні поняття. 
    • ПЗ9. Інформаційні ресурси транзитних інформаційних систем.
    • СРС, К.
  • 10 тиждень. 
    • Л  10. Новітні технології в бібліотеках. 
    • ПЗ10. Інформаційний ресурс бібліотек.
    • СРС, К.
  • 11 тиждень. 
    • Л  11. Архівні інформаційні ресурси. Становлення архівної діяльності. Особливості архівів України.
    • ПЗ  11. Інформаційний ресурс архівів та музеїв.
    • СРС, К.
  • 12 тиждень. 
    • Л 12.  Інформаційний ресурс музеїв. 
    • ПЗ  12. Інформаційний ресурс виставок та інформаційних центрів.
    • СРС, К.
  • 13 тиждень. 
    • Л 13. Інформаційні ресурси виставок. 
    • ПЗ13. Інформаційний ресурс персональних систем.
    • СРС, К.
  • 14 тиждень.
    • Л 14. Інформаційні ресурси персональних систем та ресурси мережі Інтернет. 
    • ПЗ 14. Інформаційний ресурс мережі Інтернет.
    • СРС, К, РР – отримання відзиву від наукового керівника, редагування, захист.
  • 15 тиждень. 
    • Л 15. Особливості захисту інформаційних ресурсів. Державна політика України щодо захисту інформаційних ресурсів.
    • ПЗ  15. Захист інформаційних ресурсів.
    •  К, СРС, МКР 2.

 

Індивідуальна робота РР

Мета РР  Практичне використання студентами теоретичних знань з дисципліни «Інформаційні ресурси». 

Завдання РР  Опанування студентом технологій роботи з інформаційними ресурсами та прищепити навички їх диференціації та аналізу.
РР виконується у 1 та 2 семестровому модулі. Завдання на РР видається на 2 тижні.

Основні етапи:

  • 1 тиждень Вибір та затвердження теми, попередній відбір наукових джерел, складання плану, підготовка чорнового варіанту реферативної роботи.
  • 14 тиждень Отримання відзиву від наукового керівника, редагування, захист.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 120 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 40 години;
  • підготовка до практичних занять – 42 годин;
  • реферативна робота – 8 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи протягом 1 семестру. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на чотири семестрові модулі. Кожен модуль оцінюється у 50 балів. 
Максимальна сума накопичувальних балів у кожному модульному контролі 20 балів, вона складається із оцінювання активної роботи на практичних заняттях – 15 та виконання реферативної роботи – 5. Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів. Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни за кожним семестром – 100 балів.

Оцінювання відповідей на питання екзаменаційного білету залежить від бездоганної відповіді на два теоретичних питання (30 балів за кожне) та виконання практичного завдання (40 балів). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю 

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. 

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється. Під час лекцій, практичних занять, екзаменів користуватися ґаджетами заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.