Комп'ютерне діловодство

ID: 6889
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
6.00.
Форма контроля: 
Экзамен.
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – лабораторні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

оволодіння знаннями про організацію процесу діловодства на підприємстві (фірмі, організації); технічне оснащення діловодства; удосконалення ведення діловодства; формування знань щодо визначення методів і засобів автоматизації діловодства, практичне засвоєння інформаційних технологій та програмних засобів для обробки документальної інформації.

Завдання навчальної дисципліни:
  • оволодіти сучасними методами складання й обробки організаційно-розпорядчих документів;
  • опанувати теоретичними знаннями та професійними навичками з питань оптимізації процесів документообігу на підприємстві;
  • оволодіти правилами оформлення та процедурами укладання довідково-інформаційних, довідково-аналітичних, розпорядчих, організаційно-правових документів та документів щодо особового складу;
  • орієнтуватися в систематизації документів, їх зберіганні та знати вимоги до організації роботи помічника керівника;
  • вивчити основні напрямки застосування комп’ютерних технологій у сфері документаційно-інформаційного забезпечення управління; ознайомитися із сучасним апаратним та програмним забезпеченням, що використовується для автоматизації діловодства;
  • оволодіти практичними навичками роботи зі спеціалізованими прикладними програмами.

 

Основні результати навчання

Керувати документаційними процесами діяльності установ, користуватися засобами електронного документообігу, організовувати референтну та офісну діяльність.

Знати, розуміти та застосовувати в практичній діяльності законодавчі та галузеві нормативні документи. 

Використовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності.

Оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів і послуг.

Кваліфіковано використовувати типове комп’ютерне та офісне обладнання.

Застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів.

Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов.

Використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва.

Приймати обґрунтовані управлінські та технологічні рішення.

Бути відповідальним, забезпечувати ефективну співпрацю в команді.

Володіти технологіями створення документації та документування основних видів професійної діяльності.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • РГР – розрахунково-графічна робота;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Поняття про документообіг
    • ЛЗ1. Принципи організації документообігу. Порядок проходження та виконання вхідної і внутрішньої документації
    • РГР початок етапу 1
    • К. СРЗ.
  • 2 тиждень
    • Л2. Технології електронного документообігу
    • ЛЗ2. Окремі етапи документообігу та можливості їх автоматизації
    • К. СРЗ.
  • 3 тиждень
    • Л3. Процес управління вхідними документами 
    • ЛЗ3. Реєстрація та ведення обліку зовнішніх документів, що надходять до організації
    • К. СРЗ.
  • 4 тиждень
    • Л4. Процес управління вихідними документами
    • ЛЗ4. Реєстрація даних про зміст документа та резолюції за документами
    • РГР початок етапу 2
    • К. СРЗ.
  • 5 тиждень
    • Л5. Систематизація документів і їх зберігання. Засоби автоматизації та механізації діловодства 
    • ЛЗ5. Номенклатура справ та її види на підприємствах. Складання й затвердження номенклатури справ підприємства та його структурних підрозділів
    • К. СРЗ.
  • 6 тиждень
    • Л6. Оперативне зберігання документів 
    • ЛЗ6. Загальні принципи збереження електронних документів
    • К. СРЗ.
  • 7 тиждень
    • Л7. Застосування засобів оргтехніки для зберігання документів в електронному вигляді
    • ЛЗ7. Технології сканування документів. Програмні засоби для оптичного розпізнавання документів
    • К. СРЗ.
  • 8 тиждень
    • Л8. Формування справ
    • ЛЗ8. Відбір документів та справ для зберігання у архіві або знищення. Експертиза наукової і практичної цінності документів. Особливості роботи з документами, що містять комерційну таємницю
    • К. СРЗ. МКР1
  • 9 тиждень
    • Л9. Організація роботи помічника керівника організації
    • ЛЗ9. Розробка посадових інструкцій офіс-менеджера та секретаря-референта підприємства
    • РГР початок етапу 3
    • К. СРЗ.
  • 10 тиждень
    • Л10. Електронний архів
    • ЛЗ10. Спеціальні програмні продукти для вирішення архівних завдань
    • К. СРЗ.
  • 11 тиждень
    • Л11. Бази даних як засіб зберігання та обробки інформації
    • ЛЗ11. Основні принципи побудови баз даних
    • К. СРЗ.
  • 12 тиждень
    • Л12. Бази даних у документаційному забезпеченні управління
    • ЛЗ12. Можливості використання технологій бази даних у документаційному забезпеченні управління
    • К. СРЗ. 
  • 13 тиждень
    • Л13. Автоматизація інформаційно-довідкової роботи
    • ЛЗ13. Автоматизована система пошуку документів 
    • К. СРЗ.
  • 14 тиждень
    • Л14. Повнотекстові документальні бази даних та особливості роботи з ними
    • ЛЗ14. Специфічні особливості гіпертексту для організації повнотекстових баз даних
    • РГР початок етапу 4
    • К. СРЗ.
  • 15 тиждень
  • Л15. Комплексні системи автоматизації документообігу
  • ЛЗ15. Характеристика комплексних систем автоматизації документообігу
  • К. СРЗ. МКР 2.

 

Індивідуальна робота

Мета РГР – систематизація, поглиблення й активне застосування знань у практичній діяльності щодо відповідних систем документації, укладання документів відповідно до вимог державних стандартів, раціональної організації процесів проходження, виконання та зберігання документів, набуття необхідних вмінь та навичок в організації діловодства на підприємстві (установі, фірмі), застосовуючи сучасні інформаційні технології.

Виконання розрахунково-графічної роботи складається з 4 етапів: 

  • 1-3 тиждень – етап 1 – вибір теми, попередній вибір наукових джерел, складання плану дослідження. 
  • 4-8 тиждень – етап 2 – обговорення теми, остаточний відбір наукових джерел, визначення методики та розробка інструментарію дослідження, підготовка 1 розділу пояснювальної записки РГР. 
  • 9-13 тиждень – етап 3 – створення пакету документів підприємства (фірми, організації, установи), оформлення 2 розділу пояснювальної записки РГР. 
  • 14-15 тиждень – етап 4 – підготовка до захисту (презентація + доповідь), публічний захист.

Тематика РГР пов’язана з дослідженням особливостей застосування комп’ютерних технологій у документно-управлінських процесах конкретного підприємства (фірми, організації, установи), яке обирається на розсуд здобувача з обов’язковим узгодженням з викладачем. Перший розділ пояснювальної записки має відобразити специфіку виявлених документаційних процесів в умовах «електронного офісу» даної організації, а 2 розділ полягає у створенні зразків оформлення електронних шаблонів та документів цієї організації засобами комп’ютерної техніки з детальним описом їхнього укладання. 

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 120 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 30 годин;
  • підготовка до лабораторних занять – разом 45 годин;
  • виконання РГР – 15 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, виконують дві модульні контрольні роботи та розрахунково-графічну роботу.

Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 5 балів.
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль 1

  • ЛЗ1. Оцінка за виконання – 2 бали.
  • ЛЗ2. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ЛЗ3. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ЛЗ4. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ЛЗ5. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ЛЗ6. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ЛЗ7. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ЛЗ8. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • (Термін надання виконаних робіт – до 8 тижня)
  • РГР(етап 1). Оцінка за виконання – 1 бал. Термін надання – 3 тиждень.
  • РГР(етап.2). Оцінка за виконання – 2 бали. Термін надання – 8 тиждень.
  • МКР1 – 25 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль 2

  • ЛЗ9. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ЛЗ10. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ЛЗ11. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ЛЗ12. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ЛЗ13. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ЛЗ14. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ЛЗ15. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня).
  • РГР(етап 3). Оцінка за виконання – 3 бали. Термін надання – 13 тиждень.
  • РГР(етап 4). Оцінка за виконання – 4 бали. Термін надання – 15 тиждень.
  • МКР2 – 25 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

 

Політика освітнього процесу

Здобувачі зобов’язані своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної роботи питань відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Виконаний не свій варіант завдання МКР здобувача не оцінюється.

Індивідуальна робота, яку виконано після встановлених викладачем термінів, вважається «не зарахованою» та оцінюється, відповідно, на оцінку «0».

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час лекцій, лабораторних занять, МКР та екзамену здійснювати телефонні дзвінки забороняється.