Лінгвістичні основи документування 2

ID: 6891
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
5.00.
Форма контроля: 
Экзамен.
Количество аудиторных занятий: 
30 годин лекційних занять; 30 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

забезпечити майбутніх фахівців необхідними теоретичними знанннями і початковими практичними навичками застосування,аналізу та удосконалення лінгвістичної складової йсупутніх явищ інформаційно-комунікативної діяльності.
основ стандартизації в контексті розвитку інформаційної сфери як пріоритетного напрямку в умовах інформаційного суспільства; вивчити систему національної стандартизації у сфері документної діяльності та інформаційних технологій; визначити роль національних стандартів інформаційно-документних технологій у системі міжнародної стандартизації; сприяти формуванню поглибленого розуміння теоретичного і практичного значення процесів уніфікації процесів використання, передачі й обміну інформаційних ресурсів сучасної організації для реалізації управлінських функцій.

Завдання дисципліни:
  • навчити правилам побудови та мовного оформлення уніфікованих текстів службових документів, виявлення змістових категорій, які виражаються за цими правилами; опанувати знання про текст як систему вищого рангу, його одиниці, уніфікацію
  • структурної організації; навчити виявляти особливі категорії службових документів та лінгвостилістичних засобів, які забезпечують реалізацію цих категорій у тексті.

 

Основні результати навчання

  • Здійснювати відбір, аналіз, оцінку, систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах. 
  • Знати і розуміти наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в інформаційній, бібліотечній та архівній діяльності. 
  • Впроваджувати та використовувати комунікаційні технології у соціальних системах, мультимедійне забезпечення інформаційної діяльності, технології веб-дизайну та веб-маркетингу.
  • Створювати чітку, стислу та точну управлінську документацію відповідно до чинних стандартів
  • Бути відповідальним, забезпечувати ефективну співпрацю в команді
  • Приймати обґрунтовані управлінські та технологічні рішення. 
  • Опановувати та застосовувати технології системного аналізу інформаційної діяльності.
  • Використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантн6ості, діалогу і співробітництва.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Предмет і завдання літературного редагування як наукової та навчальної дисципліни
    • ПЗ1. Предмет і завдання літературного редагування як наукової та навчальної дисципліни
    • К, СРЗ
  • 2 тиждень
    • Л2. Історія розвитку літературного редагування
    • ПЗ2. Історія розвитку літературного редагування
    • СРЗ,К, РР – початок 1 етапу
  • 3 тиждень
    • Л3. Текст як предмет роботи редактора
    • ПЗ3. Текст як предмет роботи редактора
    • СРЗ,К, РР
  • 4 тиждень
    • Л4. Норми редагування
    • ПЗ4. Норми редагування
    • СРЗ,К,РР – початок 2 етапу
  • 5 тиждень
    • Л5. Помилки та їх види
    • ПЗ5. Помилки та їх види
    • СРЗ,К,РР
  • 6 тиждень
    • Л6. Логічні основи редагування 
    • ПЗ6. Логічні основи редагування
    • СРЗ,К,РР
  • 7 тиждень
    • Л7 Методи редагування 
    • ПЗ7 Методи редагування
    • СРЗ,К, РР, МКР1
  • 8 тиждень
    • Л8 Методика і технологія правки
    • ПЗ8 Методика і технологія правки
    • СРЗ,К,РР
  • 9 тиждень
    • Л9 Робота редактора над заголовками
    • ПЗ9 Робота редактора над заголовками
    • СРЗ,К,РР
  • 10 тиждень
    • Л10 Редагування стилю
    • ПЗ10 Редагування стилю
    • СРЗ,К,РР – початок 3 етапу
  • 11 тиждень
    • Л11 Робота над композицією тексту 
    • ПЗ11 Робота над композицією тексту
    • СРЗ,К, РР
  • 12 тиждень
    • Л12 Аналіз тексту щодо розкриття теми 
    • ПЗ12 Аналіз тексту щодо розкриття теми
    • СРЗ,К, РР
  • 13 тиждень
    • Л13 Методика роботи редактора над фактичним матеріалом 
    • ПЗ13 Методика роботи редактора над фактичним матеріалом
    • СРЗ,К,РР
  • 14 тиждень
    • Л14 .Аналіз композиції тексту 
    • ПЗ14 Аналіз композиції тексту
    • СРЗ,К, РР – початок 4 етапу
  • 15 тиждень
    • Л15 Методика мовностилістичного аналізу тексту
    • ПЗ15 Методика мовностилістичного аналізу тексту
    • СРЗ,К, МКР2, РР

 

Індивідуальна робота

Мета РР: навчити самостійності здобувачів у доборі та опрацюванні джерел інформації з визначеної теми, удосконалити вміння обирати суттєве, основне, а також давати оцінку проаналізованому та робити висновки.

Тематика РР:

  • Використання “зайвих” слів у діловому тексті і редакторська робота над ними. 
  • Використання багатозначних слів в діловому тексті. 
  • Іншомовна лексика в діловому тексті. 
  • Канцеляризми і штампи в діловому тексті. 
  • Мова і стиль сучасних Інтернет-видань. 
  • Мова і стиль сучасної реклами. 
  • Мовний експеримент: помилка чи знахідка? 
  • Особливості редагування основного простого тексту. 
  • Особливості редагування основного складного тексту. 
  • Особливості редагування публіцистичних жанрів журналістики. 
  • Редагування україномовних і російськомовних текстів. 
  • Специфіка редагування текстів-роздумів. 
  • Специфіка редагування текстів-розповідей. 
  • Стилістична роль “пасивної” лексики в сучасній публіцистиці. 
  • Стилістична роль неологізмів у сучасній періодиці, засоби їх введення в текст. 
  • Стилістична роль прислів’їв і приказок у сучасній публіцистиці. 
  • Стилістичне використання омонімії в публіцистичних текстах. 
  • Стилістичне використання паронімії в публіцистичних текстах. 
  • Термінологічна лексика в діловому тексті.

Етапи виконання РР:

  • 1−2 тиждень вибір та затвердження теми, попередній вибір наукових джерел, складання плану дослідження;
  • 3–7 тижні обговорення теми, остаточний відбір наукових джерел, визначення методики та розробка інструментарію дослідження, підготовка чорнового варіанту реферативної роботи;
  • 8–12 тижні отримання відгуку від наукового керівника, редагування та підготовка до захисту (презентація+доповідь);
  • 13−15 тиждень публічний захист

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 90 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять –25 годин;
  • підготовка до практичних занять - 27 години;
  • виконання РР – 8 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестрів готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи. Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі.Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу 25 балів. Вони містять теоретичну частину (10 балів.) у формі теоретичних питань (по 5 балів кожне) і практичну частину (15 балів) у формі практичних завдань (3 завдання рівної складності по 5 балів). Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Семестровий модуль 1

  • ПЗ 1. Оцінка за виконання – 2 бали.
  • ПЗ 2. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 3. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 4. Оцінка за виконання – 3 бали
  • ПЗ 5. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • ПЗ 6. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • ПЗ 7. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • (Термін надання виконаних робіт – 7 тиждень)
  • РР(ч.1). Оцінка за виконання – 2 бали. Термін надання – 2 тиждень.
  • РР(ч.2). Оцінка за виконання – 3 бали. Термін надання – 4 тиждень.
  • МКР1. Оцінка за виконання – 25 балів (7 тиждень, перескладання можливе протягом 8–10 тижнів).

Семестровий модуль 2

  • ПЗ 8. Оцінка за виконання – 2 бали.
  • ПЗ 9. Оцінка за виконання – 2 бали
  • ПЗ 10. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • ПЗ 11. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • ПЗ 12. Оцінка за виконання – 3 бали..
  • ПЗ 13. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 14. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 15. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • (Термін надання виконаних робіт – 15 тиждень)
  • РР(ч.3). Оцінка за виконання – 2 балів. Термін надання – 8 тиждень. 
  • РР(ч.4). Оцінка за виконання –1 бал. Термін надання та захист – 13 тиждень.
  • МКР2. Оцінка за виконання –25 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (2 запитання по 30 балів максимум) та практичної частини (2 завдання по 20 балів максимум). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета здобувача не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів − за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Підчас модульних тестувань та іспиту забороняється використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки.