Інформаційно-аналітична діяльність 1

ID: 6893
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.00.
Форма контроля: 
Зачет.
Преподаватель: 
Количество аудиторных занятий: 
54 аудиторних годин – лекційні заняття; 54 аудиторних годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

оволодіння фундаментальними основами системного аналізу інформаційної діяльності.та принципами розробки інформаційно-аналітичного забезпечення прийняття рішень

Завдання дисципліни:
  • формування навичок аналізу та синтезу;
  • формування здатності забезпечувати відбір, аналіз, оцінку, систематизацію, організацію, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань;
  • розвиток здатності приймати рішення та застосовувати принципи системного аналізу інформаційної діяльності; вміння формулювати висновки та рекомендації для особи, що приймає рішення (ОПР), у вигляді комплексного аналітичного документу;
  • застосовування принципів системного аналізу для прогнозування розвитку об’єктів, що вивчаються; вміння організовувати та керувати інформаційною діяльністю підприємств та спеціалізованих документно-інформаційних служб.

 

Основні результати навчання

  • Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу.
  • Володіння і розуміння наукових засад організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в інформаційній, бібліотечній та архівній діяльності.
  • Володіння знаннями з теорії і практики інформаційної діяльності щодо впровадження та використання технологій документних комунікацій у соціальних системах, маркетингу інформаційних продуктів і послуг, в мережі Інтернет, мультимедійного забезпечення інформаційної діяльності. 
  • Володіння знаннями з теорії та практики менеджменту бібліотечних і архівних установ, технологій створення та підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, вивчення та задоволення інформаційних потреб користувачів.
  • Здатність оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних технологій для виробництва інформаційних продуктів та надання послуг
  • Володіння знаннями з теорії та практики документознавства, управління документаційними процесами в аспектах документаційного забезпечення діяльності установ, електронного документообігу, організації офісної діяльності
  • Володіння культурою мислення, здатність до узагальнення, аналізу й синтезу в діяльності, пов’язаній із пошуком, накопиченням, зберіганням і використанням інформації

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • МКР – модульна контрольна робота,
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Інформаційна аналітика як специфічний різновид інформаційної діяльності
    • ПЗ1 Місце інформаційної аналітики в структурі інформаційної діяльності
    • СРЗ. К. 
  • 2 тиждень 
    • Л2.Інформаційно-аналітична діяльність як складова сучасного управлінського процесу
    • ПЗ 2. Аналітика як необхідна складова процесу прийняття управлінських рішень.
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л3.Інформаційна аналітика як наука та навчальна дисципліна
    • ПЗ 3. Наукова природа ІА. Відмінні риси науково-дослідної роботи та ІА.
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Поняттєвий апарат інформаційної аналітики
    • ПЗ 4. Базові терміни та поняття інформаційної аналітики
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л 5.Логіка та інтуїція в інформаційній аналітиці
    • ПЗ 5.Логічне та інтуїтивне мислення. Основні закони логіки. Інтуітивний та логічний підхід в роботі аналітика
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень
    • Л 6.Алгоритм проведення аналітичної роботи
    • ПЗ 6.Аналітичні дослідження: сутність та види. Основні етапи проведення інформаційно-аналітичної роботи
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л7.Методика проведення етапу збору документів та фактів
    • ПЗ 7.Основні принципи етапу збору. Методи, які використовуються на етапі збору
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень 
    • Л 8.Методика проведення власне аналітичного етапу
    • ПЗ 8. МКР 1.
    • СРЗ. К.
  • 9 тиждень
    • Л.9.Проблема достовірності інформації в інформаційній аналітиці
    • ПЗ 9. Сучасне інформаційне середовище та проблема достовірності інформації
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • Л.10.Верифікація інформації традиційних та сучасних документних джерел.
    • ПЗ 10.Два аспекти проблеми достовірності. Верифікація джерела та власне інформації
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л 11.Аналіз текстової інформації як основа інформаційної аналітики
    • ПЗ 11.Специфіка текстової інформації .Практичні прийоми активізації роботи з текстовою інформацією
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • Л 12.Авторознавча експертиза як складова текстового аналізу
    • ПЗ 12.І дентифікаційні та діагностичні завдання авторознавчої експертизи. Методики виявлення авторства тексту.
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень
    • Л.13. Поняття герменевтичного аналізу тексту
    • ПЗ 13. Герменевтичне коло. Види інформації в тексті. Ефект смислових ножиць.
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень
    • Л 14. Нетрадиційні методики текстового аналізу
    • Феномен золотого січення тексту, застосування його при аналізі текстів документів. Фоносемантичний аналіз. Ментальні карти, застосування в аналітичній роботі
    • СРЗ. К. 
  • 15 тиждень
    • Л 15.Нетрадиційні методики текстового аналізу
    • ПЗ 15.МКР 2.
    • СРЗ. К.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 51 годину. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних та практичних занять – 20 годин;
  • підготовка до практичних занять – 31 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС і є накопичувальною. Дисципліна ділиться на чотири семестрових модуля. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи. Модульні контрольні роботи виконуються в письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (10 тестових завдань) та практичної частини (2 завдання). Правильні відповіді на питання теоретичної частини оцінюються в 10 балів. Правильне виконання кожного практичного завдання оцінюється в 5 балів.

Кожен модуль оцінюється в максимально можливі 50 балів

Семестровий модуль 1

  • Накопичувальна частина – 20 балів.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9-10 тижні за розкладом консультацій.

Семестровий модуль 2

  • Накопичувальна частина – 20 балів.
  • МК2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік отримують здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Під час Л, ПЗ користуватися ґаджетами заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.