Стандартизація в інформаційній сфері 1

ID: 6911
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.50.
Форма контроля: 
Зачет.
Количество аудиторных занятий: 
30 годин лекційних занять; 30 годин практичних занять..

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

забезпечити майбутніх фахівців базовим знанням основ стандартизації в контексті розвитку інформаційної сфери як пріоритетного напрямку в умовах інформаційного суспільства; вивчити систему національної стандартизації у сфері документної діяльності та інформаційних технологій; визначити роль національних стандартів інформаційно-документних технологій у системі міжнародної стандартизації; сприяти формуванню поглибленого розуміння теоретичного і практичного значення процесів уніфікації процесів використання, передачі й обміну інформаційних ресурсів сучасної організації для реалізації управлінських функцій.

Завдання дисципліни:
  • дати знання щодо завдань та призначення стандартизації;
  • розкрити зміст національної системи стандартизації та визначити її місце у системі міжнародної стандартизації;
  • дати знання про основні державні стандарти України щодо інформаційно-документних технологій та електронного документообігу;
  • засвоїти комплекс стандартів із автоматизованих інформаційних систем та з інформаційних технологій;
  • навчити самостійно вивчати й аналізувати різноманітні документи з позицій стандартизації;
  • навчити оперувати національними стандартами в управлінні документаційними процесами організації;
  • розвити практичні навички використання стандартів в інформаційній діяльності, бібілотечній та архівній справах.

 

Основні результати навчання

Забезпечувати ефективність функціонування документно-комунікаційних систем.

Застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів.

Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань.

Знати і розуміти наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в інформаційній, бібліотечній та архівній діяльності.

Знати, розуміти та застосовувати в практичній діяльності законодавчі та галузеві нормативні документи.

Оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів і послуг.

Оцінювати результати діяльності та відстоювати прийняті рішення.

Приймати обґрунтовані управлінські та технологічні рішення.

Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.

 

Кількість аудиторних занять

30 годин лекційних занять; 30 годин практичних занять.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Основні поняття та терміни зі стандартизації.
    • ПЗ1. Основні поняття та терміни зі стандартизації.
    • К. СРЗ.
  • 2 тиждень
    • Л2. Історія зародження та розвитку стандартизації.
    • ПЗ2. Історія зародження та розвитку стандартизації.
    • К. СРЗ.
  • 3 тиждень
    • Л3. Мета, принципи, функції і завдання стандартизації.
    • ПЗ3. Мета, принципи, функції і завдання стандартизації.
    • К. СРЗ.
  • 4 тиждень
    • Л4. Методи стандартизації.
    • ПЗ4. Методи стандартизації.
    • К. СРЗ.
  • 5 тиждень
    • Л5. Об’єкти і суб’єкти стандартизації в Україні.
    • ПЗ5. Об’єкти і суб’єкти стандартизації в Україні.
    • К. СРЗ.
  • 6 тиждень
    • Л6. Нормативні документи стандартизації. Національні, європейські, міждержавні та міжнародні системи стандартів.
    • ПЗ6. Нормативні документи стандартизації. Національні, європейські, міждержавні та міжнародні системи стандартів.
    • К. СРЗ.
  • 7 тиждень
    • Л7. Робота з нормативними документами стандартизації.
    • ПЗ7. Робота з нормативними документами стандартизації.
    • К. СРЗ. 
  • 8 тиждень
    • Л8. Особливості проведення стандартизації у сфері інформації та документації.
    • ПЗ8. Особливості проведення стандартизації у сфері інформації та документації.
    • К. СРЗ. МКР1 
  • 9 тиждень
    • Л9. Національні стандарти у сфері діловодства.
    • ПЗ9. Національні стандарти у сфері діловодства.
    • К. СРЗ. 
  • 10 тиждень
    • Л10. Міжнародні стандарти та технічні звіти в сфері керування документацією. Частина 1.
    • ПЗ10. Міжнародні стандарти та технічні звіти в сфері керування документацією. Частина 1.
    • К. СРЗ. 
  • 11 тиждень
    • Л11. Міжнародні стандарти та технічні звіти в сфері керування документацією. Частина 2.
    • ПЗ11. Міжнародні стандарти та технічні звіти в сфері керування документацією. Частина 2.
    • К. СРЗ. 
  • 12 тиждень
    • Л12. Електронний документообіг: сутність, поняття, стандарти. Архітектура та структурна модель документа. Поняття про форми подання документів. 
    • ПЗ12. Профіль електронного документа. Формат обміну службовими документами.
    • К. СРЗ.
  • 13 тиждень
    • Л13. Стандарти описування архівних документів. Частина 1.
    • ПЗ13. Стандарти описування архівних документів. Частина 1.
    • К. СРЗ. 
  • 14 тиждень
    • Л14. Стандарти описування архівних документів. Частина 2.
    • ПЗ14. Стандарти описування архівних документів. Частина 2.
    • К. СРЗ. 
  • 15 тиждень
    • Л15. Стандарти в сфері збереження архівних документів.
    • ПЗ15. Стандарти в сфері збереження архівних документів.
    • К. СРЗ. МКР2

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 75 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 20 годин;
  • підготовка до практичних занять – разом 55 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестрів готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи. Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 5 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Семестровий модуль 1

  • ПЗ 1. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 2. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 3. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 4. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 5. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 6. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 7. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 8. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 8 тижня)
  • МКР1. Оцінка за виконання – 25 балів (8 тиждень, перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій).

Семестровий модуль 2

  • ПЗ 9. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 10. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 11. Оцінка за виконання – 4 бали.
  •  ПЗ 12. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • ПЗ 13. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • ПЗ 14. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • ПЗ 15. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня)
  • МКР2. Оцінка за виконання – 25 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60 %.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Виконаний не свій варіант завдання МКР здобувача не оцінюється.
 
Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.
 
Відсутність здобувача на контрольній роботі відповідає оцінці «0».
 
Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час модульних тестувань забороняється використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки.