Моделі інформаційно-документних служб

ID: 6926
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
6.00.
Содержит курсовую работу
Форма контроля: 
Экзамен. Защита курсовой работы.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

надання найповнішого уявлення про сутність документно-інформаційних служб підприємств та нормативно-правову і методичну базу документно-інформаційних служб. 

Завдання дисципліни:
  • опанувати знаннями щодо функцій та особливостей організації документно- інформаційних служб установ; набути професійних навичок застосування правових засад щодо організації документної діяльності в інформаційній сфері та технологій організації документної-інформаційних служб;
  • організовувати ефективну діяльність документної- інформаційних служб на будь-якому підприємстві відповідно до виду його діяльності.

 

Основні результати навчання

Керувати документаційними процесами діяльності установ, користуватися засобами електронного документообігу, організовувати референтну та офісну діяльність.

Приймати обґрунтовані  управлінські та технологічні рішення.

Забезпечувати ефективність функціонування документно-комунікаційних систем.

Володіти технологіями створення документації та документування основних видів професійної діяльності.

Бути відповідальним, забезпечувати ефективну співпрацю в команді.

Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.

Знати, розуміти та застосовувати в практичній діяльності законодавчі та галузеві нормативні документи.

Бути відповідальним, забезпечувати ефективну співпрацю в команді.

Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.

 

Кількість аудиторних занять

30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття (денна форма).

4 аудиторних години – лекційні заняття; 2 аудиторних години – практичні заняття (заочна форма).

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • КР – курсова робота;
  • К – консультації викладача;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л 1. Особливості документно-інформаційної служби
    • ПЗ 1. Особливості документно-інформаційної служби
    • К. СРЗ. КР початок етапу 1
  • 2 тиждень
    • Л 2. Структура документно-інформаційної служби
    • ПЗ 2. Структура документно-інформаційної служби
    • К. СРЗ. 
  • 3 тиждень
    • Л 3. Функції посадових осіб документно-інформаційної служби
    • ПЗ  3. Функції посадових осіб документно-інформаційної служби
    • К. СРЗ. КР початок етапу 2
  • 4 тиждень
    • Л 4. Механізація та автоматизація процесів документно-інформаційної служби
    • ПЗ 4. Механізація та автоматизація процесів документно-інформаційної служби
    • К. СРЗ. 
  • 5 тиждень
    • Л 5. Нормативно-правова та методична база діловодства в роботі документно-інформаційної служби
    • ПЗ 5. Нормативно-правова та методична база діловодства в роботі документно-інформаційної служби
    • К. СРЗ. 
  • 6 тиждень
    • Л 6. Документно-інформаційне забезпечення діяльності вищих законодавчих органів державної влади
    • ПЗ 6. Документно-інформаційне забезпечення діяльності вищих законодавчих органів державної влади
    • К. СРЗ. 
  • 7 тиждень
    • Л 7. Документно-інформаційні служби в роботі представницьких органів влади на місцях
    • ПЗ 7. Документно-інформаційні служби в роботі представницьких органів влади на місцях
    • К. СРЗ. КР початок етапу 3. МКР 1.
  • 8 тиждень
    • Л 8. Документно-інформаційні служби в роботі вищих органів виконавчої влади
    • ПЗ 8. Документно-інформаційні служби в роботі вищих органів виконавчої влади
    • К. СРЗ. 
  • 9 тиждень
    • Л 9. Документно-інформаційні служби в роботі судових органів влади в Україні
    • ПЗ 9. Документно-інформаційні служби в роботі судових органів влади в Україні
    • К. СРЗ. 
  • 10 тиждень
    • Л 10. Документно-інформаційні служби в роботі контрольно-наглядових органів в Україні
    • ПЗ 10. Документно-інформаційні служби в роботі контрольно-наглядових органів в Україні
    • К. СРЗ. 
  • 11 тиждень
    • Л 11. Документно-інформаційна служба в роботі митної служби України
    • ПЗ 11. Документно-інформаційна служба в роботі митної служби України
    • К. СРЗ. КР початок етапу 4
  • 12 тиждень
    • Л 12. Документно-інформаційна служба в музейній справі
    • ПЗ 12. Документно-інформаційна служба в музейній справі
    • К. СРЗ. 
  • 13 тиждень
    • Л 13. Документно-інформаційна служба в роботі архівів
    • ПЗ 13. Документно-інформаційна служба в роботі архівів
    • К. СРЗ.
  • 14 тиждень
    • Л 14. Особливості організації документаційних процесів документно-інформаційною службою
    • ПЗ 14. Особливості організації документаційних процесів документно-інформаційною службою
    • К. СРЗ. МКР 2.
  • 15 тиждень
    • Л 15. Сучасні технології в діяльності документно-інформаційної служби
    • ПЗ 15. Сучасні технології в діяльності документно-інформаційної служби
    • К. СРЗ. 

 

Індивідуальна робота

Виконується курсова робота. 

Мета курсової роботи: практичне використання теоретичних знань з дисципліни. 

Завдання курсової роботи: закріплення, поглиблення, узагальнення знань, одержаних за час вивчення дисципліни; підтвердження оволодіння методиками пошуку, відбору, аналізу документальних джерел, понятійним апаратом; розвинути навички аналізу і систематизації інформації, вміння формулювати власні висновки та пропозиції на основі знань, отриманих під час вивчення дисципліни. 

Тематика КР:

  • Передумови зародження документно-інформаційної служби.
  • Моделі документно-інформаційної служби часів Київської Русі.
  • Моделі документно-інформаційної служби в епоху козацтва.
  • Порівняльний аналіз роботи сучасної документно-інформаційної служби та служби діловодства радянського періоду.
  • Зарубіжний та відчизняний досвід роботи документно-інформаційної служби.
  • Функціональне призначення документно-інформаційної служби.
  • Завдання та посадовий склад документно-інформаційної служби.
  • Фактори створення та функціонування документно-інформаційної служби на підприємстві.
  • Структура документно-інформаційної служби та її місце в системі організації підприємства.
  • Форми організації документно-інформаційної служби.
  • Правила здійснення управління документно-інформаційної служби.
  • Нормативно-правова регламентація роботи документно-інформаційної служби.
  • Умови праці персоналу документно-інформаційної служби.
  • Міжнародний вплив на формування нормативно-правової бази документно-інформаційної служби.
  • Нормативний аспект традиційного діловодства в документно-іфнормаційній службі.
  • Нормативно-правовий супровід електронного діловодства в документно-інформаційній службі.
  • Автоматизація роботи документно-інформаційної служби.
  • Вплив епохи інформатизації на функціонування документно-інформаційної служби.
  • Проблеми використання глобальної мережі Інтернет в роботі документно-інформаційної служби підприємства.
  • Системи електронного докуменообігу в роботі доукментно-інформаційної служби.
  • Місце традиційного та електронного документообігу в роботі документно-інформаційних служб.
  • Проблеми організації роботи з документами документно-інформаційних службах та шляхи їх вирішення.
  • Проблеми архівного зберігання документів в документно-інформаційних службах.
  • Забезпечення документно-інформаційною службою внутрішнього документопотоку підприємства.
  • Забезпечення документно-інформаційною службою зовнішнього документопотоку підприємства.
  • Особливості роботи документно-інформаційної служби на малих підприємствах, установах, організаціях.
  • Роль індивідуальної інструкції в роботі документно-інформаційної служби та особливості її створення.
  • Номенклатура справ в роботі документно-інформаційної служби та особливості її створення.
  • Повна аутосорсингова модель організації документно-інформаційної діяльності на підприємстві.
  • Часткова аутосорсингова модель організації документно-інформаційної діяльності на підприємстві.
  • Переваги аутосорсингової моделі організації документно-інформаційної діяльності на підприємстві.
  • Недоліки аутосорсингової моделі організації документно-інформаційної діяльності на підприємстві.
  • Особливості роботи кадрової документно-інформаційної служби.
  • Особливості роботи документно-інформаційної служби Кабінету Міністрів України.
  • Особливості роботи документно-інформаційної служби апарату Президента України.
  • Особливості роботи документно-інформаційної служби Верховної Ради України.
  • Особливості роботи Документно-інформаційної служби представницьких органів влади на місцях.
  • Моделі документно-інформаційної служби в сфері освіти.
  • Моделі документно-інформаційної служби в органах прокуратури.
  • Моделі документно-інформаційної служби в державних інспекціях.

Етапи виконання курсової роботи:

  • вибір теми, вибір наукових джерел, визначення методики та розробка інструментарію дослідження, складання плану дослідження – 1-2 тиждень;
  • підготовка чорнового варіанту курсової роботи – 3-6 тиждень; 
  • редагування та підготовка до захисту (презентація+доповідь) – 7-10 тиждень; 
  • захист курсової роботи – 11-15 тиждень.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 120 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 23 годин;
  • підготовка до практичних занять – разом 37 години;
  • виконання КР – 30 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Модульна робота виконується у письмовій формі. Максимальна оцінка за її бездоганне виконання становить 20 балів. Модульна робота складається з теоретичної частини (у формі запитань) та практичної частини (завдання рівної складності). Кількість теоретичних запитань – 2. Кожна правильна відповідь оцінюється у 5 балів, виконання одного практичного завдання передбачає оцінювання у 10 балів. Практичні завдання вважаються виконаними, якщо виконана вся умова завдання та дано пояснення до виконання. Максимальна оцінка за бездоганне виконання практичних завдань на практичних заняттях становить 30 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів

Семестровий модуль 1

  • ПЗ 1. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • ПЗ 2. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • ПЗ 3. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • ПЗ 4. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • ПЗ 5. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • ПЗ 6. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • ПЗ 7. Оцінка за виконання – 6 балів. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 7 тижня)
  • КР(етап 1). Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 2 тиждень.
  • КР(етап 2). Оцінка за виконання – 20 балів. Термін надання – 6 тиждень.
  • МКР1 – 20 балів (7 тиждень, перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль 2

  • ПЗ 8.   Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • ПЗ 9.   Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • ПЗ 10. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • ПЗ 11. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • ПЗ 12. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • ПЗ 13. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • ПЗ 14. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 15. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня)
  • КР(етап 3). Оцінка за виконання – 30 балів. Термін надання та захист – 10 тиждень. 
  • КР(етап 4). Оцінка за виконання – 40 балів. Термін надання та захист – 15 тиждень.
  • МКР2 – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Курсові роботи оцінюються за інтервальною шкалою оцінювання, що встановлює взаємозв'язки між рейтинговим показником із захисту, національною шкалою оцінювання і шкалою оцінок ECTS. У цілому якісно виконана і захищена курсова робота оцінюється максимально 100 балами. Бали знімаються за порушення наступних вимог. Несвоєчасне надання курсової роботи до захисту – 5 балів. Невідповідне оформлення: зменшення або перевищення обсягу текстової частини роботи – більш як на 5 сторінок – 5 балів; шрифт та інтервали не відповідають встановленим нормам – 5 балів; відсутня або неправильна нумерація сторінок – 5 балів; неправильне оформлення графічного матеріалу, таблиць – 5 балів. Вступ не відповідає вимогам – 5 балів. Відсутня логічна послідовність і науковий стиль викладення,не дотримані вимоги щодо орфографічних, пунктуаційних і стилістичних норм літературної мови – 10 балів. В роботі не достатньо розкриті питання зазначені в змісті, відсутня глибина всебічність, повнота викладення, відсутність визначених під час виконання курсової роботи, проблем, шляхів їх вирішення,відсутність самостійних підходів, ідей, міркувань, висновків, власної точки зору та аргументації – 5-10 балів. Відсутність посилань на джерела інформації – 5 балів. Не дотримані вимоги щодо розмірів структурних елементів курсової роботи їх пропорційність – 5 балів. Відсутність табличного та ілюстративного матеріалу, його аналізу та прив'язки до змісту тексту – 10 балів. Невідповідність висновків та рекомендацій вимогам (відсутність зв’язку з результатами дослідження, підсумків з розглядуваних питань) – 5 балів. Відмова від прилюдного захисту курсової роботи – 20 балів. Неправильно оформлений список використаних джерел, додатки – 5 балів. Попередня кількість балів за виконання курсової роботи визначається науковим керівником у процесі перевірки. Під час захисту здобувачем вищої освіти курсової роботи кількість балів може бути змінено в залежності від якості захисту.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (2 запитання по 25 балів максимум) та практичної частини (2 завдання – по 25 балів максимум). 

Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Виконаний не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета здобувача не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів − за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Підчас модульних тестувань та іспиту забороняється використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки.