Маркетинг інформаційних продуктів та послуг

ID: 6930
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.50.
Форма контроля: 
Экзамен.
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття..

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

формування у здобувачів системи теоретичних, методичних знань про організацію, різні види, процеси, технологію маркетингу інформаційних продуктів і послуг.

Завдання дисципліни:
  • формування необхідних теоретичних знань і практичних навичок з організації маркетингової діяльності,
  • застосування інформаційних і комунікаційних технологій,
  • використання маркетингових досліджень в інформаційному виробництві, при вирішенні проблем конкурентоспроможності інформаційних продуктів і послуг на сучасному інформаційному ринку.

 

Основні результати навчання

Уміти використовувати сучасні методики та технології проведення маркетингових досліджень і застосовувати їх результати для удосконалення інформаційної сфери.

Впроваджувати та використовувати комунікаційні технології у соціальних системах, мультимедійне забезпечення інформаційної діяльності, технології веб-дизайну та веб-маркетингу.

Оцінювати результати діяльності та відстоювати прийняті рішення; кваліфіковано використовувати типове комп’ютерне та офісне обладнання.

Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов.

 

Кількість аудиторних занять 

30 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • РР – реферативна робота;
  • К – консультації викладача;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Місце та роль маркетингу інформаційних продуктів і послуг у загальній концепції маркетингу. 
    • СРЗ. К. 
  • 2 тиждень
    • Л2. Сутність інформаційного маркетингу. 
    • ПЗ1. Цілі, функції та види інформаційного маркетингу.
    • СРЗ. К. РР початок 1 етапу 
  • 3 тиждень
    • Л3. Структура і зміст ринку інформаційних продуктів і послуг.
    • СРЗ. К. 
  • 4 тиждень
    • Л4. Інформація як головний чинник ринку інформаційних продуктів і послуг. 
    • ПЗ 2. Типи маркетингової інформації та її джерела.
    • СРЗ. К. РР початок 2 етапу 
  • 5 тиждень
    • Л5. Класифікація інформаційних продуктів і послуг. 
    • СРЗ. К. 
  • 6 тиждень
    • Л6. Інформаційний продукт як інструмент впливу на громадську свідомість. 
    • ПЗ 3. Види інформаційних продуктів та послуг.
    • СРЗ. К. 
  • 7 тиждень
    • Л7. Сутність та побудова маркетингової інформаційної системи. 
    • СРЗ. К. 
  • 8 тиждень
    • Л8. Особливості конкурентної боротьби на інформаційному ринку. 
    •  ПЗ 4. Передумови побудови бізнес-моделей конкурентоспроможності фірми.
    • СРЗ. К. МКР1 
  • 9 тиждень
    • Л9. Канали та засоби розповсюдження інформаційних продуктів та послуг. 
    • СРЗ. К. 
  • 10 тиждень
    • Л10. Маркетингова політика інформаційної фірми. 
    • ПЗ 5. Маркетинговий підхід у виробничій політиці українських інформаційних фірм.
    • СРЗ. К. РР початок 3 етапу  
  • 11 тиждень
    • Л11. Особливості застосування бенчмаркінгу на ринку інформаційних продуктів і послуг. 
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Організація консалтингової діяльності на ринку інформаційних продуктів і послуг. 
    • ПЗ6. Застосування бенмаркінгу у документно-інформаційній сфері. Інформаційний консалтинг.
    • СРЗ. К. РР 4 етап
  • 13 тиждень
    • Л13. Ціноутворення на ринку інформаційних послуг. 
    • СРЗ. К. 
  • 14 тиждень
    • Л14. Сучасні технології позиціонування інформаційних продуктів і послуг. 
    • ПЗ 7. Особливості ринку інтерактивних та Internet-послуг. 
    • К. СРЗ. МКР 2 
  • 15 тиждень
    • Л18. Особливості регіонального ринку інформаційних продуктів та послуг. 
    • СРЗ. К.

 

Індивідуальна робота

Виконується РР

Мета РР засвоєння особливостей маркетингу в інформаційному бізнесі, з теорією і практикою маркетингової діяльності провідних західних інформаційних фірм і вітчизняних підприємств індустрії інформації, з особливостями структури інформаційного ринку, сегментацією його, з проведенням маркетингових досліджень, аналізом результатів і виробленням маркетингових стратегій, планів і заходів щодо практичної їх реалізації. 

Тематика РР:

  • Провести  аналіз ринкових можливостей на прикладі конкретної інформаційної організації.
  • Розкрити особливості об'єктів та суб'єктів інформаційного ринку на конкретних прикладах.
  • Описати втілення в діяльність організації заходів МІПП.
  • Розкрити структуру секторів інформаційного ринку.
  • Пояснити технології процесу маркетингового дослідження в інформаційній сфері.
  • Розкрити механізм взаємодії вендора, дистриб'юторів і дилерів на конкретних прикладах.
  • Прокоментувати інформаційний продукт або послугу: її види і сутність.
  • Дослідити маркетингову інформацію як один із видів інформації.
  • Описати модель життєвого циклу інформаційних технологій як ринкового продукту.

Етапи виконання РР:

  • 2-3 тиждень – етап 1 – вибір теми, попередній вибір наукових джерел, складання плану дослідження, визначення методики та розробка інструментарію дослідження
  • 4-9 тиждень – етап 2 – підготовка чорнового варіанту реферативної роботи. 
  • 10-11 тиждень – етап 3 –редагування та підготовка до захисту (презентація+доповідь).
  • 12-14 тиждень – етап 4 –захист РР.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 91 годину. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • 1) підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • 2) підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 38 годин;
  • 3) виконання РР – 8 годин;
  • 4) підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів у 1 модульному контролі 20 балів. Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів.

Семестровий модуль 1

  • ПЗ 1. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 2. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 3. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 4. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • РР (етап 1).  Оцінка за виконання - 2,5 балів.  Термін надання - 2 тиждень.
  • РР (етап 2).  Оцінка за виконання - 2,5 балів.  Термін надання - 7 тиждень.
  • (Термін надання виконаних робіт – до 8 тижня)
  • МКР1. Оцінка за виконання – 30 балів (8 тиждень, перескладання можливе протягом 9–11 тижнів).

Семестровий модуль 2

  • ПЗ 5. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 6. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 7. Оцінка за виконання – 5 балів.
  • РР (етап 3).  Оцінка за виконання - 2,5 балів.  Термін предоставленія- 12 тиждень.
  • РР (етап 4).  Оцінка за виконання - 2,5 балів.  Термін надання та захист - 15 тиждень. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 14 тижня)
  • МКР2. Оцінка за виконання – 30 балів (14 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Індивідуальне завдання. Бездоганне та своєчасне виконання та захист РР оцінюється у 5 балів (3 бали в семестровому модулі 1 та 2 бали в семестровому модулі 2), які складаються зі змістовного розкриття теми, наочного аналізу наукової думки з проблематичного питання відповідно до тематики РР та публічного захисту роботи. Робота має бути оформлена згідно зі стандартами та методичним забезпеченням дисципліни. Етапи 1-2 РР оцінюється максимум у 3 бали, етап 3 та 4 – 2 бали за представлення результатів роботи через доповідь та відповідь на додаткові запитання під час захисту.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання – 20 балів кожне) та практичної частини (1 завдання – 40 балів). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60%. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 
Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Виконаний не свій варіант завдання МКР та екзаментаційного білета здобувача не оцінюється.

Індивідуальна робота, яку виконано після встановлених викладачем термінів вважається «не зарахованою» та оцінюється, відповідно, на оцінку «0».

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час Л, ПЗ, МКР, Е користуватися телефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та екзамену з дисципліни.