Технології архівації та зберігання інформації

ID: 6934
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.50.
Форма контроля: 
Экзамен.
Преподаватель: 
Количество аудиторных занятий: 
30 годин лекційних занять, 30 годин практичних занять .

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

забезпечити розвиток загальних та спеціальних компетентностей майбутніх бакалаврів, розвити здатність використовувати отримані теоретичні знання з впровадження інноваційних технологій виробництва інформаційних продуктів і послуг, підвищення якості інформаційного обслуговування користувачів інформаційних, бібліотечних та архівних установ

Завдання дисципліни:
  • визначити наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в інформаційній, бібліотечній та архівній діяльності;
  • сформувати навички узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням; навчити керувати документаційними процесами діяльності установ, користуватися засобами електронного документообігу, організовувати референтну та офісну діяльність;
  • розвити здатність адмініструвати соціальні мережі, електронні бібліотеки та архіви;
  • сформувати навички використовувати автоматизовані інформаційно-пошукові системи, організовувати електронні бібліотеки та архіви;
  • навчити використовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності

 

Основні результати навчання

Знати і розуміти наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в інформаційній, бібліотечній та архівній діяльності.

Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.

Керувати документаційними процесами діяльності установ, користуватися засобами електронного документообігу, організовувати референтну та офісну діяльність.

Адмініструвати соціальні мережі, електронні бібліотеки та архіви.

Використовувати автоматизовані інформаційно-пошукові системи, організовувати електронні бібліотеки та архіви.

Використовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності

Зберігати та примножувати моральні, культурні наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця в загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій.

 

Кількість аудиторних занять

30 годин лекційних занять, 30 годин практичних занять 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • РР – реферативна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Сучасні технології архівації та зберігання інформації в Україні й зарубіжжі: предмет, об’єкт, методи, завдання навчальної дисципліни.
    • ПЗ1. Інституціоналізація електронної архівознавчої галузі в сучасній Україні.  
    • К. СРЗ. РР (1 етап) 
  • 2 тиждень
    • Л2. Архівознавство та архівна справа як перспективні галузі збереження інформації.
    • ПЗ2. Традиційне та електронне архівознавство: термінологічна система в історичному і сучасному аспектах.
    • К. СРЗ. 
  • 3 тиждень
    • Л3. Архівна система і система архівних установ України на сучасному етапі.
    • ПЗ3. Національний архівний фонд України: склад, структура, функціональні засади.
    • К. СРЗ. 
  • 4 тиждень
    • Л4. Архівна україніка: вітчизняний та зарубіжний комплекс.
    • ПЗ4. Проблеми традиційного і комп’ютерного опрацювання архівних документів та реституція архівної україніки з країн зарубіжжя.
    • К. СРЗ.
  • 5 тиждень
    • Л5. Організаційно-правові засади формування Національного електронного архівного фонду.
    • ПЗ5. Законодавство України щодо формування Національного електронного архівного фонду. Аналіз ЗУ «Про Національний архівний фонд та архівні установи».
    • К. СРЗ. 
  • 6 тиждень
    • Л6. Склад і структура електронної підсистеми Національного архівного фонду України. 
    • ПЗ6. Електронний архівний документ як об’єкт діяльності.
    • К. СРЗ. 
  • 7 тиждень
    • Л7. Функціонування Національного електронного архівного фонду: цілі і задачі.
    • ПЗ7. Сучасні класифікації електронного архівного документа.
    • К. СРЗ. 
  • 8 тиждень
    • Л8. Зарубіжний досвід формування Національного електронного архівного фонду.
    • ПЗ8. Формування Національного електронного архівного фонду в країнах СНД.
    • К. СРЗ. МКР1. РР (2 етап)
  • 9 тиждень
    • Л9. Автоматизація процесів комплектування та обліку електронних архівних документів.
    • ПЗ9. Сучасні технології зберігання електронних архівів. Організація веб-архівування. Аналіз офіційного веб-порталу Держкомархіву України. http://www.archives.gov.ua.
    • К.СРЗ.
  • 10 тиждень
    • Л10. Цифрові архіви: організаційно-технологічні особливості створення та функціонування.
    • ПЗ10. Створення цифрових архівів в Україні та за кордоном. Аналіз офіційного веб-порталу Держкомархіву України. http://www.archives.gov.ua. 
    • К. СРЗ. 
  • 11 тиждень
    • Л11. Організація цифрових архівів: співпраця архівістів, бібліотекарів, робітників музеїв.
    • ПЗ11. Створення цифрових архівів на регіональному рівні (обласний, міський та ін.) Аналіз контенту офіційного веб-представництва регіонального рівня.
    • К. СРЗ. 
  • 12 тиждень
    • Л12. Діяльність УНДІАСД в напрямі розвитку електронного архівознавства.
    • ПЗ12. Структура та інформаційне наповнення веб-представництва УНДІАСД. Визначення аудиторії користувачів та особливостей мережевої комунікації веб-представництва УНДІАСД.
    • К. СРЗ. 
  • 13 тиждень
    • Л13. Проблема збереження і удоступнення культурної спадщини у цифровій формі.
    • ПЗ13. Цифрові архіви: переваги, можливості, особливості популяризації. Складання аналітичної довідки «Впровадження вітчизняного проекту «internet archive». 
    • К. СРЗ. 
  • 14 тиждень
    • Л14. Тенденції розгортання цифрових архівів в масштабі світової спільноти.
    • ПЗ14. Критерії експертизи цінності документів при створенні цифрових архівів. Аналіз веб-архівування вітчизняних та зарубіжних мережевих ресурсів.
    • К. СРЗ. 
  • 15 тиждень 
    • Л15. Розвиток цифрових архівів періодичних видань. Персональні цифрові архіви.
    • ПЗ15. Цифровий архів української періодики онлайн «Libraria»: захист РР. 
    • К. СРЗ. МКР2. РР (захист)

 

Індивідуальна робота

Виконується РР.

Мета РР: набуття загальних та спеціальних компетентностей майбутніх бакалаврів, поглиблення у них теоретичних знань шляхом вивчення досвіду створення веб-ресурсу «Цифровий архів української періодики онлайн «Libraria» (https://libraria.ua/) щодо придбання практичних навичок впровадження інноваційних технологій виробництва інформаційних продуктів, обслуговування користувачів інформаційних, бібліотечних та архівних установ.

  • 1–7 тижні Отримання завдання. Скласти довідку про ресурс: дата створення, засновники, учасники, партнери проекту, форма фінансування, характер презентованих матеріалів та ін. Ознайомитись з функціоналом порталу, якістю представлених документів, інтерактивними можливостями роботи з ними й описати досліджений матеріал. 
  • 8–14 тижні Схарактеризувати створені на порталі колекції: хронологічні межі, тематика, джерела поповнення. Визначити особливості здійснення процесів оцифрування документів: описати технічні характеристики обладнання для архівного та бібліотечного сканування. Встановити можливості долучення користувачів до процесів створення та популяризації проекту. Надати власні пропозиції щодо використання представлених на ресурсі новітніх технологій широкими колами користувачів в професійній діяльності та повсякденному житті. Сформулювати висновки.
  • 15 тиждень Захист роботи.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 75 годин.

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • 1) підготовка до лекційних занять – 10 годин;
  • 2) підготовка до практичних занять – разом 27 годин;
  • 3) виконання РР – 8 годин;
  • 4) підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум в 7 балів. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 6 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль 1
ПЗ1. Оцінка за виконання – 2 бали. РР (1етап).
ПЗ2. Оцінка за виконання – 2 бали. 
ПЗ3. Оцінка за виконання – 2 бали. 
ПЗ4. Оцінка за виконання – 2 бали. 
ПЗ5. Оцінка за виконання – 2 бали. 
ПЗ6. Оцінка за виконання – 2 бали. 
ПЗ7. Оцінка за виконання – 2 бали. 
ПЗ8. Оцінка за виконання – 16 балів. РР (2 етап).
(Термін надання виконаних робіт – до 8 тижня)
МКР1. Оцінка за виконання – 20 балів (8 тиждень, перескладання можливе протягом 9–11 тижнів).

Семестровий модуль 2
ПЗ9. Оцінка за виконання – 2 бали. 
ПЗ10. Оцінка за виконання – 2 бали. 
ПЗ11. Оцінка за виконання – 2 бали. 
ПЗ12. Оцінка за виконання – 2 бали. 
ПЗ13. Оцінка за виконання – 2 бали. 
ПЗ14. Оцінка за виконання – 2 бали. 
ПЗ15. Оцінка за виконання – 18 балів. РР( захист). 
(Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня)
МКР2.Оцінка за виконання – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 завдання). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим навчально-методичним відділом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Виконаний не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета здобувача не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим НМВ/деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час модульних контрольних робіт та складання екзамену заборонено використання будь-яких підручників, посібників, конспектів лекцій, шпаргалок.