Інформаційний сервіс в Інтернет

ID: 6940
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.50.
Форма контроля: 
Экзамен.
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – лабораторні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

надання найповнішого уявлення про сутність основ роботи в Інтернет, інформаційного пошуку та бібліотечно-бібліографічного пошуку в Інтернет, а також оволодіння професійними навичками роботи в середовищі інформаційних сервісних програм Інтернет та з бібліотечними Інтернет-ресурсами й послугами. 

Завдання дисципліни:
  • оволодіти основами навігації засобами програм-переглядачів (браузерів);
  • набути практичних навичок роботи в середовищі інформаційних сервісних програм Інтернет World Wide Web (WWW) та електронної пошти (e-mail);
  • оволодіти навичками та вміннями інформаційного пошуку в ресурсах Інтернет засобами інформаційно-пошукових систем;
  • опанувати знаннями та професійними навичками роботи з бібліотечними Інтернет-ресурсами та послугами, проводити їх аналіз та професійну оцінку;
  • вміло використовувати пошукові можливості світових бібліотечних веб-сайтів в будь-якому напрямі бібліотечної роботи.

 

Основні результати навчання

Впроваджувати та використовувати комунікаційні технології у соціальних системах, мультимедійне забезпечення інформаційної діяльності, технології веб-дизайну та веб-маркетингу: уміти використовувати пошукові можливості світових бібліотечних веб-сайтів в будь-якому напрямі бібліотечної роботи. Використовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності: володіти практичними навичками роботи в середовищі інформаційних сервісних програм Інтернет WWW та e-mail. Кваліфіковано використовувати типове комп’ютерне та офісне обладнання: уміти встановлювати та налаштовувати браузери для ефективного виконання професійних завдань. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань: уміти застосовувати правила пошуку бібліографічної інформації в електронних каталогах бібліотек. Застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів: набути навичок професійного пошуку інформації в Інтернеті з використанням можливостей розширеного пошуку пошукових систем та мов пошукових запитів.  Використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва: використовувати принципи організації електронної пошти, призначення поштового клієнта і поштового сервера, протоколи передачі і прийому поштових повідомлень.

 

Кількість аудиторних занять

30 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – лабораторні заняття (денна форма).

4 аудиторних годин – лекційні заняття; 4 аудиторні години – лабораторні заняття (заочна форма).

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СР3 – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • РГР – розрахунково-графічна робота;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Інтернет як глобальна мережа
    • СРЗ. К. РГР початок етапу 1 
  • 2 тиждень
    • Л2. Структура Інтернету
    • ЛЗ1. Адресація інформаційних ресурсів під час роботи з браузерами
    • СРЗ. К. 
  • 3 тиждень
    • Л3. Програми перегляду інформації (браузери)
    • СРЗ. К. 
  • 4 тиждень
    • Л4. Браузер Mozilla Firefox
    • ЛЗ 2. Браузери
    • СРЗ. К. РГР початок етапу 2 
  • 5 тиждень
    • Л5. Сервісні програми Інтернету: загальна характеристика, основні правила роботи
    • СРЗ. К. 
  • 6 тиждень
    • Л6. Найпоширеніші сервісні програми Інтернету
    • ЛЗ 3. Пошук в Інтернеті
    • СРЗ. К. 
  • 7 тиждень
    • Л7. Інформаційний пошук в Інтернеті
    • СРЗ. К. 
  • 8 тиждень
    • Л8. Пошук у Google
    • ЛЗ 4. Мови запитів
    • СРЗ. К. МКР1 
  • 9 тиждень
    • Л9. Бібліотечні веб-сервери та веб-сторінки в Інтернеті
    • СРЗ. К. 
  • 10 тиждень
    • Л10. Характеристика і аналіз інтерфейсу, ресурсів та послуг бібліотечних веб-сайтів
    • ЛЗ 5. Пошук інформації в Інтернеті засобами розширеного пошуку пошукових систем та мов пошукових запитів 
    • СРЗ. К. РГР початок етапу 3
  • 11 тиждень
    • Л11. Бібліотечно-бібліографічний пошук в ресурсах Інтернету
    • СРЗ. К. 
  • 12 тиждень
    • Л12. Характеристика пошукових інструментів і засобів, методика бібліографічного пошуку на відомих світових та вітчизняних бібліотечних веб-сайтах
    • ЛЗ 6. Електронна пошта
    • СРЗ. К. 
  • 13 тиждень
    • Л13. Можливості використання інформаційних ресурсів Інтернету в бібліотечній роботі
    • СРЗ. К. 
  • 14 тиждень
    • Л14. Характеристика та аналіз інформаційних і бібліотечних послуг Інтернету для забезпечення одержання повнотекстової інформації
    • ЛЗ 7. Пошук інформації в електронних каталогах бібліотек
    • СРЗ. К. РГР етап 4 
  • 15 тиждень
    • Л15. Аналіз та характеристика світового досвіду створення бібліотечних веб-сайтів
    • СРЗ. К. МКР 2.

 

Індивідуальна робота

Виконується РГР. Мета РГР – систематизація, поглиблення й активне застосування знань з логічної структури, організації й можливостей сучасних інформаційних сервісів Інтернет, закріплення знань, отриманих у лекційному курсі, а також на лабораторних заняттях.

Виконання розрахунково-графічної роботи складається з 4 етапів:

  • 1-3 тиждень – етап 1 – вибір та затвердження теми, попередній вибір наукових джерел, складання плану дослідження.
  • 4-9 тиждень – етап 2 – обговорення теми, остаточний відбір наукових джерел, визначення методики та розробка інструментарію дослідження, підготовка 1 та 2 розділів пояснювальної записки РГР.
  • 10-13 тиждень – етап 3 – проведення тематичного пошуку засобами бібліотечних сервісів, побудова необхідних діаграм та графіків, підготовка 3 розділу пояснювальної записки РГР.
  • 14-15 тиждень – етап 4 – підготовка до захисту (презентація+доповідь), публічний захист.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 91 годину. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: 

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин; 
  • підготовка до лабораторних занять – разом 31 година; 
  • виконання РГР – 15 годин; підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів у 1 модульному контролі 30 балів, а саме: у 1 модулі – виконання завдань на лабораторних заняттях (20 балів: 4 роботи по 5 балів), виконання індивідуального завдання – 10 балів. Максимальна сума накопичувальних балів у 2 модульному контролі 30 балів, а саме: виконання завдань на лабораторних заняттях (20 балів: 5 робота – 7 балів, 6 робота – 6 балів, 7 робота – 7 балів), виконання індивідуального завдання – 10 балів. Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 20 балів. Бездоганне та своєчасне виконання та захист РГР оцінюється у 20 балів (10 балів у семестровому модулі 1 та 10 балів у семестровому модулі 2), яке складається зі змістовного розкриття теми, наочного аналізу наукової думки з проблематичного питання відповідно до тематики РГР, з наведенням відповідних діаграм і графіків та публічного захисту роботи. Робота має бути оформлена згідно зі стандартами та методичним забезпеченням дисципліни. Етапи 1-2 РГР оцінюється максимум у 10 балів, етап 3 та 4 – 10 бали та за представлення результатів роботи через доповідь і відповідь на додаткові запитання під час захисту.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзаменіву відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності. Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій. Індивідуальна робота, яку виконано після встановлених викладачем термінів вважається «не зарахованою» та оцінюється, відповідно, на оцінку «0». Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом. Під час Л, ЛЗ, Е користуватися ґаджетами заборонено. Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.