Інформаційне забезпечення екологічної діяльності

ID: 7015
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Форма контроля: 
Зачет.
Преподаватель: 
октор педагогічних наук, доцент Чурсін М.М.
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття..

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни: 

забезпечити майбутніх фахівців знанням основ інформаційного забезпечення екологічної діяльності; вивчити систему положень, на яких базується збір, опрацювання та використання екологічної інформації на рівні окремого підприємства, регіону, країни, світу; визначити роль дослідження та організації інформаційних процесів та систем у сфері екологічної діяльності; сприяти формуванню сучасних уявлень щодо інформації як чиннику ефективності екологічної діяльності.

Завдання дисципліни: 
  • дати знання щодо завдань та призначення інформаційного забезпечення екологічної діяльності на міжнародному, державному, регіональному рівнях, вивчити існуючі види та джерела екологічної інформації, її класифікацію та опрацювання, дати знання щодо сучасного стану інформаційного забезпечення екологічної діяльності, завдань з його організаційного та технологічного вдосконалення, навчити самостійно вивчати й аналізувати особливості екологічної діяльності щодо сучасного інформаційного середовища;
  • розвити практичні навички вивчення й аналізу різноманітних документів у контексті завдань інформаційного забезпечення екологічної діяльності.

 

Основні результати навчання

Опрацьовувати, користуватися та аналізувати  документацію щодо функціонування екологічної діяльності.

Застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів.

Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.

 

Кількість аудиторних занять

30 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • К – консультації;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять.

  • 1 тиждень
    • Л1. Вступ. Інформаційне забезпечення екологічної діяльності (ІЗЕД) як об’єкт вивчення. Проблема ІЗЕД та її складові: екологічна та інформаційна.
    • ПЗ1. Інформаційне забезпечення екологічної діяльності (ІЗЕД) як об’єкт вивчення. Проблема ІЗЕД та її складові: екологічна та інформаційна. 
    • К. СРЗ.
  • 2 тиждень
    • Л2. Екологічна діяльність. Поняття оточуючого (навколишнього) середовища. Параметри середовища як умова виживання людини. Теоретична постановка питання виживання та екологічної безпеки людства. 
    • К. СРЗ.
  • 3 тиждень
    • Л3. Поняття простору існування системи. N-мірний простір існування системи. Область визначеності системи. Завдання поінформованості керуючого органу про стан системи, її параметрів та середовища існування.  
    • ПЗ2. Параметри середовища як умова виживання людини. Теоретична постановка питання виживання та екологічної безпеки людства. Поняття простору існування системи. N-мірний простір існування системи. Область визначеності системи. Завдання поінформованості керуючого органу про стан системи, її параметрів та середовища існування. 
    • К. СРЗ.
  • 4 тиждень
    • Л4. Людство як складна система, що розвивається. Розвиток як причина розузгодження взаємодії людства з оточуючим середовищем. Проблеми регулювання стану середовища та здатності людства до реагування на його зміни. 
    • К. СРЗ.
  • 5 тиждень
    • Л5. Цивілізаційні чинники змін оточуючого середовища. Конфлікт між природними та штучними його складовими. Постановка питання екологічної діяльності.
    • ПЗ3. Людство як складна система, що розвивається. Розвиток як причина розузгодження взаємодії людства з оточуючим середовищем. Цивілізаційні чинники змін оточуючого середовища. Конфлікт між природними та штучними його складовими. Постановка питання екологічної діяльності. 
    • К. СРЗ.
  • 6 тиждень 
    • Л6. Часові параметри змін Прискорення як світова тенденція. Інтенсифікація змін. Зростання конфліктності, потреби в інформації про стан середовища та ідентифікації небезпек. 
    • К. СРЗ.
  • 7 тиждень
    • Л7. Проблема інформації у стосунках людини з оточуючим середовищем. Необхідність спеціального виду професійної діяльності в інформаційній сфері. Інформаційна діяльність. Визначення, роль, еволюція.
    • ПЗ4. Часові параметри змін Прискорення як світова тенденція. Зростання конфліктності, потреби в інформації про стан середовища та ідентифікації небезпек. Необхідність спеціального виду професійної діяльності в інформаційній сфері. Інформаційна діяльність. Визначення, роль, еволюція. 
    • К. СРЗ.
  • 8 тиждень
    • Л8. Поняття інформаційного забезпечення. Структура інформаційного забезпечення екологічної діяльності. Структуризація ІЗЕД за рівнем (соціальним розташуванням) джерела та часом. 
    • К. СРЗ. МКР1 
  • 9 тиждень
    • Л9. Нормативна основа екологічної діяльності. Інформаційне забезпечення ЕД нормативно-правовою інформацією. Міжнародний, державний та інші рівні нормативних документів в складі ІЗЕД. Стаття 25-1. Екологічне інформаційне забезпечення
    • ПЗ5. Поняття інформаційного забезпечення. Структура інформаційного забезпечення екологічної діяльності. Інформаційне забезпечення ЕД нормативно-правовою інформацією. Міжнародний, державний та інші рівні нормативних документів в складі ІЗЕД. Законодавство про екологічне інформаційне забезпечення. 
    • К. СРЗ. 
  • 10 тиждень
    • Л10. Інформаційна діяльність громадських організацій та ЗМІ в складі ІЗЕД. Мета, роль, завдання. 
    • К. СРЗ.
  • 11 тиждень
    • Л11. Інформаційні системи в ІЗЕД. ІС наукової, нормативної, поточної та моніторингової інформації. 
    • ПЗ6. Інформаційні системи в ІЗЕД. ІС наукової, нормативної, поточної та моніторингової інформації. 
    • К. СРЗ.
  • 12 тиждень
    • Л12. Сучасний стан та напрямки розвитку ІЗЕД в Україні. Вітчизняний досвід ІЗЕД. 
    • К. СРЗ.
  • 13 тиждень
    • Л13. Інформатизація суспільства та нові умови життєдіяльності людства. Інформаційний простір та інформаційне середовище. Проблема екології інформаційного середовища та нові завдання ІЗЕД. 
    • ПЗ7. Інформатизація суспільства та нові умови життєдіяльності людства. Інформаційний простір та інформаційне середовище. Проблема екології інформаційного середовища та нові завдання ІЗЕД. Сучасний стан та напрямки розвитку ІЗЕД в Україні. Вітчизняний досвід ІЗЕД. К. СРЗ.
  • 14 тиждень
    • Л14. Зміна парадигм глобальної стратегії розвитку людства. Від парадигми досягнення меж зростання до парадигми досягнення меж руйнування. «Заповнений світ» та роль різних джерел у формуванні інформаційних потоків щодо стану навколишнього (інформаційного) середовища. 
    • К. СРЗ.
  • 15 тиждень
    • Л15. Прогнозування інформаційної діяльності в екологічній сфері. Методологічний перехід від спостережень та побудови трендів до вивчення причинно-наслідкових зв’язків у взаєминах людини з навколишнім середовищем. 
    • К. СРЗ. МКР 2.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 46 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

1) підготовка до лекційних занять – 30 годин;
2) підготовка до практичних занять – разом 16 годин.

 

Процедура оцінювання.

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестрів готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи. Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 9 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Семестровий модуль 1

  • Практичне завдання 1 – 3 бали. 
  • Практичне завдання 2 – 3 бали. 
  • Практичне завдання 3 – 3 бали. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 7 тижня)
  • МКР1 – 29 балів (7 тиждень, перескладання можливе протягом 8–9 тижнів за розкладом консультацій).

Семестровий модуль 2

  • Практичне завдання 4 – 3 бали. 
  • Практичне завдання 5 – 3 бали. 
  • Практичне завдання 6 – 3 бали. 
  • Практичне завдання 7 – 3 бали. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня)
  • МКР2 – 29 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

 

Політика освітнього процесу.

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Виконаний не свій варіант завдання МКР здобувача не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час модульних тестувань забороняється використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки.