Основи академічної доброчесності

ID: 7094
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
1.50.
Форма контроля: 
Зачет.
Преподаватель: 
старший викладач Масі Н.І.
Количество аудиторных занятий: 
16 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття. .

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

забезпечити розвиток загальних та спеціальних  компетентностей  майбутніх бакалаврів, розвити здатність використовувати отримані теоретичні знання з академічної культури та нетолерантного ставлення до проявів академічного шахрайства; сформувати ефективну мотивацію до самоосвіти, саморозвитку, критичного мислення та ретельної перевірки фактів.

Завдання дисципліни:
  • визначити наукові засади сутності академічної доброчесності та нечесності, шляхів і способів підвищення академічної культури;
  • сформувати навички збирання, вивчення, аналізу та перевірки фактів, самостійного пошуку, опрацювання і коректного використання джерел; навчити аналізувати та реферувати наукові тексти різних жанрів, готувати на основі опрацьованих текстів аналітичних оглядів, довідок, висновків;
  • розвити здатність застосовувати знання академічного письма, уміння презентувати себе та результати своєї роботи.

 

Основні результати навчання

Здійснювати навчання і наукову діяльність з дотриманням принципів академічної доброчесності.

 

Кількість аудиторних занять

16 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття. 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • Кз – самостійні контрольні завдання;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Навчальна дисципліна «Основи академічної доброчесності»: мета та завдання. Основні поняття: академічна культура, академічна доброчесність, авторське право, етичні і правові норми, моральні імперативи, інтелектуальна чесність.
    • ПЗ1. Концепції університету: від класичного до сучасного. Академічна культура у ВНЗ.
    • Кз1.  Підготувати аналітичну довідку про Кодекс корпоративної культури ОНПУ.
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л2.  Свобода вибору ВНЗ, спеціальності, вибіркових дисциплін, теми наукового дослідження, наукового керівника.
    • ПЗ2. Академічна мобільність: свобода переміщення й основні перешкоди
    • Кз2. Розкрити суть поняття «європейський простір вищої освіти» (ЄПВО). 
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л3. Академічна культура та академічна доброчесність, етика у вищій освіті.
    • ПЗ3. Університет як уособлення й поєднання освіти, науки, культури: український та європейський досвід вищої школи.
    • Кз3. Підготувати порівняльну характеристику національного й зарубіжного ВНЗ з точки зору формування корпоративної етики й корпоративної культури.
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л4. Інтелектуальна власність: історіографія поняття й сучасне тлумачення поняття. Авторське право. Об’єкти авторського права. 
    • ПЗ4. Нормативно-правові акти: регулювання процесів встановлення, захисту та порушення інтелектуальної власності.
    • Кз4.  Підготувати аналітичний огляд на тему «Концепція відкритого дозволу (Open Access) в сучасному інформаційному просторі».
    • СРС. К. МКР1. 
  • 9 тиждень
    • Л5. Причини та передумови виникнення плагіату: від античності до сьогодні, види та способи.
    • ПЗ5. Основні правила використання оригінальних текстів, цитування, оформлення посилання.
    • Кз5. Підготувати доповідь про сучасні антиплагіатні програми в Україні та зарубіжжі.
    • СРС. К.
  • 11 тиждень
    • Л6. Усне та писемне наукове мовлення: робота з джерелами, бібліографування.
    • ПЗ6. Основні жанри усного і писемного наукового мовлення: їх специфіка та характеристика. 
    • Кз6. Підготувати список джерел за обраною темою дослідження або публічного виступу.
    • СРС. К.
  • 13 тиждень
    • Л7. Національний стандарт ДСТУ 8302:2015 та міжнародні стилі оформлення бібліографічних списків: особливості їх використання відповідно до сфери діяльності та спеціальності.
    • ПЗ7. Бібліографічний пошук: «авторитетні» та «неавторитетні» джерела, «псевдожурнал», «псевдовидавництво».
    • Кз7.  Підготувати аналітичну доповідь на тему «Список Білла» (Bead’s List: Potential, possible, or probable predatory scholarly open-access publishers).
    • СРС. К.  
  • 15 тиждень
    • Л8. Міжнародні онлайн-ресурси: пошук інформації в Google, Google Scholar, Google Books. Науково-метричні бази даних Scopus, Web of Science та ін. Бібліографічні менеджери: Papers,
    • Paperpile, EndNote, Bibus, JabRef, ReadCube, Referencer, Zotero, Mendeley та ін.
    • СРС. К. МКР2. 

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 15 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 3 години;
  • підготовка до практичних занять та до виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 12 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи та 7 індивідуальних контрольних завдань.

Модульна контрольна робота виконується у письмовій формі, складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум в 10 балів. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 5 балів.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль 1

  • Кз1. Оцінка за виконання – 4 бали. Термін надання – 1 тиждень.
  • Кз2. Оцінка за виконання – 7 балів. Термін надання – 3 тиждень.
  • Кз3. Оцінка за виконання – 7 балів. Термін надання – 5 тиждень.
  • Кз4. Оцінка за виконання – 7 балів. Термін надання – 7 тиждень.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 25 балів (7 тиждень). 
  • Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль 2

  • Кз5. Оцінка за виконання – 8 балів. Термін надання – 9 тиждень.
  • Кз6. Оцінка за виконання – 8 балів. Термін надання – 11 тиждень.
  • Кз7. Оцінка за виконання – 9 балів. Термін надання – 13 тиждень.
  • МК2. Модульна контрольна робота – 25 балів (15 тиждень).
  • Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є залікова робота, білет до якої складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 завдання). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання  білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До залікової роботи допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %.

Залікова робота відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

Складання/перескладання диференційованого заліку відбувається за розкладом, встановленим навчально-методичним відділом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на заліковій або  контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим НМВ/деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Заборонено використання будь-яких підручників, посібників, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульного контролю та складання диференційованого заліку з дисципліни.