Соціальна психологія

ID: 7113
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Форма контроля: 
Зачет.
Преподаватель: 
кандидат педагогічних наук, старший викладач Ткаченко С.В.
Количество аудиторных занятий: 
30 годин лекційних занять, 16 годин практичних занять..

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

Опанування здобувачами теоретичних знань  та практичних вмінь з соціальної психології, які необхідні для ефективного виконання практичних функцій.

Завдання дисципліни:
  • сформувати уявлення про феномени, які виникають в процесі міжособистісної взаємодії та міжособистісного спілкування в межах сучасних соціальних інститутів;
  • сформувати практичні навички щодо використання методів соціальної психології в межах професійної діяльності;
  • сформувати обізнаність щодо особливостей використання методів соціальної психології для діагностики  поведінки та діяльності людей у великих і малих групах;
  • сформувати здатність визначати соціально-психологічні характеристики, закономірності функціонування соціальних груп і соціально-психологічних феноменів у межах масової комунікації;
  • сформувати навички щодо прогнозування рольового статусу особистості у  великих і малих груп у різних  сферах її соціального життя; сформувати навички щодо управління групової динаміки в малих групах.

 

Основні результати навчання

Використовувати методи соціальної психології  для діагностики поведінки та діяльності людей у великих і малих групах.

 

Кількість аудиторних занять

30 годин лекційних занять, 16 годин практичних занять.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;  
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Предмет і задачі соціальної психології як галузі психологічної науки.
    • СРС. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Соціальна психологія у просторі сучасного суспільства . 
    • ПЗ1. Соціальна психологія у просторі сучасного суспільства. 
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Соціальна психологія як наука: соціально-психологічні теорії.  
    • Л. СРС. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Основні теоретичні концепції соціальної психології.
    • ПЗ2. Основні теоретичні концепції соціальної психології.
    • Л. СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Школи соціальної психології як передумова її формування на сучасному етапі розвитку суспільства.   
    • Л. СРС. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Соціальне мислення та соціальні відносини.
    • ПЗ3. Соціальне мислення та соціальні відносини.
    • Л. СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Соціальне мислення та соціальні відносини.
    • Л. МК№1. СРС. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Особливості використання  методів соціально-психологічних досліджень у професійній сфері. 
    • ПЗ4. Особливості використання  методів соціально-психологічних досліджень у професійній сфері. 
    • Л. СРС. К.
  • 9 тиждень 
    • Л9. Особистість в соціальній психології.
    • Л. СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Соціальна ідентичність особистості в групі.
    • ПЗ5. Соціальна ідентичність особистості в групі.
    • Л. СРС. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Особливості соціалізація особистості в професійної діяльності соціального працівника. 
    • Л. СРС. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Соціальна установка.
    • ПЗ6. Соціальна установка.
    • Л. СРС. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Вплив установки на поведінку.
    • Л. СРС. К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Особистість в системі міжособистісних відносин.
    • ПЗ №7. Особистість в системі міжособистісних відносин.
    • Л. СРС. К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Психологія спілкування.
    • Л. СРС. З. К.

 

Індивідуальна робота

 не передбачена.

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 44 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 14 годин;
  • підготовка до практичних занять – 30 годин;

 

Процедура оцінювання:

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практичної частини (2 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання кожного  практичного завдання оцінюється в 5 балів.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • Л1 – 7. Оцінка за усні відповіді та виконання поточних завдань – 10 балів.   
  • ПЗ1 – 3.  Оцінка за виконання завдань  – 20 балів.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). 

Семестровий модуль № 2

  • Л9 – 15. Оцінка за усні відповіді та виконання поточних завдань – 10 балів.
  • ПЗ4 – 6.  Оцінка за виконання завдань  – 20 балів.
  • МК2. Модульна контрольна робота – 20 балів (14 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу 

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи, питань. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів.  

Викладач зобов’язаний здійснювати консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри, графіка консультацій. 

Всі види домашніх завдань та завдань практичних (лабораторних) занять, які виконано після встановлених графіком навчального процесу та викладачем термінів вважаються «не зарахованими» та отримують, відповідно, оцінку «0». 

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання модулів, заліку (іспиту) – за встановленим деканатом розкладом 

Під час Л, ПЗ, МКР, І здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та іспиту з дисципліни.