Організаційна культура

ID: 7196
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
5.00.
Содержит курсовую работу
Форма контроля: 
Экзамен. Защита курсовой работы.
Преподаватель: 
старший викладач Масі Н.І.
Количество аудиторных занятий: 
30 годин лекційних занять; 30 годин практичних занять..

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни

забезпечити розвиток загальних та спеціальних компетентностей майбутніх бакалаврів; засвоєння здобувачами теоретичних знань про розробку та здійснення організаційної культури на сучасних підприємствах, в організаціях, установах, про добір та розміщення персоналу, його оцінювання і навчання, забезпечення цілеспрямованого використання персоналу у народному господарстві. 

Завдання дисципліни:
  • підвищити загальноосвітній рівень студентів та їх інформаційну підготовку; розкрити теоретико-методологічні принципи управління людськими ресурсами в Україні та зарубіжжі;
  • сформувати знання та навички аналізу організаційної культурий управління соціальним розвитком підприємства, організації, установи тощо;
  • вивчити актуальні напрями сучасних методів планування потреб у персоналі;
  • окреслити коло пріоритетної тематики організації набору і відбору персоналу в конкретних умовах;
  • навчити студентів методам, що застосовуються у процесі оцінювання ефективності та результативності управління персоналом на підприємстві.

 

Основні результати навчання

Володіти знаннями з теорії та практики менеджменту людських ресурсів на глобальному, регіональному або місцевому рівні.

Підтримувати професійно-ділову комунікацію з усіма суб’єктами інформаційного ринку, користувачами, партнерами, органами влади та управління, засобами масової інформації Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації.

Уміти організовувати діяльність роботи команди та ефективно управляти часом.

Оцінювати отримані результати й аргументовано захищати прийняті рішення. 

Використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва.

Планувати й організовувати ефективну діяльність документно-інформаційних служб та установ.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; Кз – самостійні контрольні завдання; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; МКР – модульна контрольна робота; КР – курсова робота; К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять:

  • 1 тиждень
    • Л1. Трудоресурсний потенціал і система соціально-трудових відносин країни. 
    • ПЗ1. Людські ресурси трудової діяльності.
    • Кз1. Економічно активне і неактивне населення. Ринок праці.
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Аналіз сучасних концепцій і теорій управління персоналом.
    • ПЗ2. Методологія HR-менеджменту на сучасному підприємстві.
    • Кз2. Філософія організації діяльності підприємства: методи управління персоналом.
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Служби по роботі з персоналом на сучасному підприємстві.
    • ПЗ3. Різновиди HR-агенцій: основні функції та відповідальність кадрових служб.
    • Кз3. Особливості HR-менеджменту у закордонних компаніях (на прикладах).
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Стан, проблеми і тенденції розвитку HR-агенцій на вітчизняному ринку праці.
    • ПЗ4. Міжнародний досвід: можливості використання в Україні.
    • Кз4. Особливості HR-менеджменту у закордонних компаніях (на прикладах).
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Колектив як соціальна група: поняття, основні ознаки.
    • ПЗ5. Трудовий колектив. Кадрова політика і кадрове планування. 
    • Кз5. Психологічні характеристики колективу: етапи розвитку.
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Особливості управління персоналом на етапах розвитку колективу.
    • ПЗ6. Принципи створення ефективної команди.
    • Кз6. Стадії згуртованості колективу: фактори впливу.
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Законодавчо-правова база сучасної кадрової політики.
    • ПЗ7. Законодавчо-правове регулювання організаційної культурив Україні.
    • Кз7. Державна кадрова політика: аналіз концептуальної документації.
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Стратегія управління персоналом та кадрова політика на підприємстві.
    • ПЗ8. Маркетинг і методи розрахунку потреби в персоналі на підприємстві.
    • Кз8. Кадрове планування та його рівні для підприємств різної форми власності.
    • СРЗ. К.
    • МКР1.
  • 9 тиждень
    • Л9. Управління службово-професійною діяльністю персоналу.
    • ПЗ9. Провадження новітніх технологій в процес HR-менеджменту на підприємстві.
    • Кз9. Професійна компетентність і професійна придатність працівника.
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Управління соціальним розвитком колективу.
    • ПЗ10. Соціальний розвиток персоналу.
    • Кз10. Соціальна структура колективу: методи збору соціальної інформації.
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Організація процесу атестації робітників підприємства.
    • ПЗ11. Професійна атестація кадрів.
    • Кз11. Управління кадровим резервом.
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Поняття «мотивація»: мотиви діяльності.
    • ПЗ12. Класифікація мотивів: основні різновиди.
    • Кз12. Мотиваційні заходи щодо працівників підприємства.
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Мотивація як чинник ускладнення процесу управління підлеглими.
    • ПЗ13. Класифікація мотивації у психологічному аспекті.
    • Кз13. Потреби працівника як основа мотивації: класифікація потреб.
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Управління конфліктами та стресами на підприємстві.
    • ПЗ14. Поняття конфлікту: науково-практична історіографія.
    • Кз14. Види, фази, етапи розвитку конфлікту.
    • СРЗ. К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Теорії виникнення стресових ситуацій у трудовому колективі.
    • ПЗ15. Поняття стресу: науково-практичний підхід.
    • Кз15. Механізми розвитку стресу. Перспективи подолання.
    • СРЗ. К.
    • МКР 2.

 

Індивідуальна робота

Мета та задачі КР – узагальнення і закріплення знань студентів при вирішенні конкретного фахового завдання, опанування навичок самостійно працювати з навчальною і науковою літературою, використовуючи сучасні інформаційні засоби та технології; розвиток самостійності у набутті практичних навичок при створенні HR-проектів щодо впровадження на сучасному підприємстві, організації, установі, компанії з використанням новітніх соціально-комунікативних технік.

Виконання курсової роботи складається з 4 етапів: 

  • 1-3 тиждень – етап 1 – вибір та затвердження теми, попередній вибір наукових джерел, складання плану дослідження. 
  • 4-8 тиждень – етап 2 – обговорення теми, остаточний відбір наукових джерел, визначення методики та розробка інструментарію дослідження, підготовка чорнового варіанту курсової роботи. 
  • 9-12 тиждень – етап 3 – отримання відгуку від наукового керівника, редагування та підготовка до захисту (презентація + доповідь).
  • 13-15 тиждень – етап 4 – публічний захист.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 90 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять та виконання контрольних завдань – разом 15 година;
  • виконання КР – 30 годин
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 15 контрольних завдань та 2 модульні контрольні роботи.

Модульні контрольні роботи 1, 2 виконуються у письмовій формі. Максимальна оцінка за їх бездоганне виконання становить 20 балів (у формі двох теоретичних питань та практичного завдання). Правильна відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється в 5 балів. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 10 балів.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль 1

  • Кз1. Оцінка за виконання – 2 бали. Термін надання – 1 тиждень.
  • Кз2. Оцінка за виконання – 4 бали. Термін надання – 2 тиждень.
  • Кз3. Оцінка за виконання – 4 бали. Термін надання – 3 тиждень.
  • Кз4. Оцінка за виконання – 4 бали. Термін надання – 4 тиждень.
  • Кз5. Оцінка за виконання – 4 бали. Термін надання – 5 тиждень.
  • Кз6. Оцінка за виконання – 4 бали. Термін надання – 6 тиждень.
  • Кз7. Оцінка за виконання – 4 бали. Термін надання – 7 тиждень.
  • Кз8. Оцінка за виконання – 4 бали. Термін надання – 8 тиждень.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль 2

  • Кз9. Оцінка за виконання – 4 бали. Термін надання – 9 тиждень.
  • Кз10. Оцінка за виконання – 4 бали. Термін надання – 10 тиждень.
  • Кз11. Оцінка за виконання – 4 бали. Термін надання – 11 тиждень.
  • Кз12. Оцінка за виконання – 4 бали. Термін надання – 12 тиждень.
  • Кз13. Оцінка за виконання – 4 бали. Термін надання – 13 тиждень.
  • Кз14. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 14 тиждень.
  • Кз15. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 15 тиждень.
  • МК2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни –  100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є екзамен.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60%. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. 

Складання/перескладання екзамену організується за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх незрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Дотримуватися академічної культури та академічної доброчесності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на контрольній роботі, на заліку, на екзамені відповідає оцінці «0». 

Під час лекцій, практичних занять, контрольних робіт, заліків, екзаменів здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів, заліку та екзамену з дисципліни. 

Складання/перескладання заліку та екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.