Гендерні аспекти соціальної роботи

ID: 7215
Выборочная дисциплина
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Форма контроля: 
Зачет.
Преподаватель: 
Количество аудиторных занятий: 
30 годин лекційних занять, 30 годин практичних занять..

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

надати студентам цілісне уявлення про науково-теоретичні засади гендерної політики в Україні; розкрити зміст та організацію соціальної роботи з урахуванням гендерного фактору, визначити основні форми та методи роботи з категоріями клієнтів з урахуванням статі.

Завдання дисципліни:
  • сформувати уявлення про сучасні підходи до вивчення гендеру, про основні проблеми гендерної політики;
  • засвоїти термінологію та ключові поняття теорії гендеру;
  • отримати уявлення про особливості аналізу гендерних проблем;
  • засвоїти основні технології соціальної роботи з урахуванням статі клієнтів, та можливостями їх використання в практиці соціальної роботи;
  • стимулювати інтерес до вивчення матеріалу, навчити самостійно аналізувати основні гендерні проблеми з точки зору вирішення (корекції) цих проблем засобами соціальної роботи.

 

Основні результати навчання

Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації. 

Вміти визнавати різноманітність культур, проводити їх аналіз; сприймати особливості взаємодії в системі орієнтації іншої культури. 

Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), уміння складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо. 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1тиждень
    • Л1. Суспільно-політична та філософська думка про соціальні ролі жінок і чоловіків.
    • ПЗ1. Суспільно-політична та філософська думка про соціальні ролі жінок і чоловіків. 
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Гендерний фактор як наукова категорія і соціально-політичний феномен. 
    • ПЗ2. Суспільно-політична та філософська думка про соціальні ролі жінок і чоловіків. 
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Передумови становлення гендерної політики в Україні.
    • ПЗ 3. Передумови становлення гендерної політики в Україні. 
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Сучасне суспільне-політичне та соціальне-економічне становище жінок і чоловіків в Україні.
    • ПЗ 4. Сучасна гендерна політика в Україні. 
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Патріархальні стереотипи у ЗМІ. 
    • ПЗ 5. Соціальна робота у контексті наукових концепцій гендерної теорії. 
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Гендер у міжнародних документах.
    • ПЗ 6. Соціальна робота у контексті наукових концепцій маскулінності. 
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л4. Гендерна активність у європейському регіоні.
    • ПЗ 7. Ґендер у міжнародних документах. 
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Технології соціальної роботи зі статевими групами. впливу на масову аудиторію. Психологія сприйняття імідж-формуючої інформації.
    • ПЗ 8. Ґендер у міжнародних документах. 
    • СРЗ. К. МКР1
  • 9 тиждень
    • Л9. Інститут родини та гендерний розподіл ролей: основні підходи. Проблеми гендерної ідентифікації.
    • ПЗ 9. Зміст, організація та технологія соціальної роботи з урахуванням гендерного фактору. 
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Гендерні аспекти соціальної роботи з сім’єю.
    • ПЗ 10. Ґендерна соціалізація. 
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Технології соціальної роботи з жертвами насильства в сім’ї
    • ПЗ 11. Ґендерна соціалізація. 
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Соціально-педагогічне консультування жінок постраждалих від торгівлі людьми.
    • ПЗ 12. Гендерні аспекти соціальної роботи з сім’єю. 
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Закордонний досвід боротьби з насильством в сім’ї.
    • ПЗ 13. Гендерні аспекти соціальної роботи з сім’єю. 
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Торгівля людьми з метою сексуальної експлуатації – світова проблема.
    • ПЗ 14. Торгівля людьми як глобальний феномен. 
    • СРЗ. К. МКР2
  • 15 тиждень
    • Л15. Насильство на гендерній основі та торгівля людьми. Захист людини від насильства.
    • ПЗ 15. Торгівля людьми: регіональний аспект. 
    • СРЗ. К.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 30 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 10 годин;
  • підготовка до практичних занять – 20 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестрів готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи.Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 10 балів.Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Семестровий модуль 1

  • ПЗ1. Оцінка за виконання – 5 балів.
  • ПЗ2. Оцінка за виконання – 5 балів.
  • ПЗ3. Оцінка за виконання – 5 балів.
  • ПЗ4. Оцінка за виконання – 5 балів.
  • Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). 
  • Перескладання можливе протягом 9-10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль 2

  • ПЗ5. Оцінка за виконання – 7 балів.
  • ПЗ6. Оцінка за виконання – 7 балів.
  • ПЗ7. Оцінка за виконання – 6 балів.
  • Модульна контрольна робота – 30 балів (14 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю 

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих питань під час самостійної роботи. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувача не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0». 

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.