Соціальна інформатика

ID: 7261
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.50.
Форма контроля: 
Экзамен.
Преподаватель: 
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета:

формування системного  уявлення про  вплив нового високоавтоматизованого   інформаційного середовища на життєдіяльність суспільства та особистості та про революційні зміни, обумовлені процесом інформатизації; формування вміння комплексно оцінювати позитивні та негативні наслідки процесу інформатизації, прогнозувати динаміку соціокультурних процесів під впливом інформатизації та оптимізувати здійснення  інформаційної діяльності фахівця в умовах перенасиченого   інформаційного середовища.

Завдання:
  • виявляти соціально-економічні та психологічні проблеми входження людства до інформаційного суспільства;
  • прогнозувати варіанти розвитку інформаційних явищ та процесів;
  • здійснювати ефективну інформаційну діяльність в умовах складного техногенно-інформаційного середовища;
  • оцінювати можливий негативний вплив інформаційно-психологічних впливів на суспільство та  особистість та захищатися від них, використовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення для створення ефективного інформаційного контенту.

 

Основні результати навчання

Застосовувати знання зі сфери предметної спеціалізації для створення інформаційного продукту чи для проведення інформаційної акції.

Використовувати сучасні інформаційні й комунікаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних завдань.

Генерувати інформаційний контент за заданою темою з використанням доступних, а також обов’язкових джерел інформації.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до занять й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень. 
    • Соціальна інформатика як наука та навчальна дисципліна
    • (Л*, ПЗ № 1,СРЗ, К)
  • 2 тиждень.
    • Роль інформації в розвитку суспільства. Сучасне поняття інформації.та інформатики  
    • (ПЗ№2, СРЗ, К)
  • 3 тиждень. 
    • Інформаційний підхід до розвитку суспільства Основні інформаційні революції та їх вплив на розвиток суспільства 
    • (Л, ПЗ № 3, К, СРЗ)
  • 4 тиждень. 
    • Інформаційний характер розвитку сучасного суспільства та професійна діяльність журналіста
    • (ПЗ № 4,  СРЗ, К)
  • 5 тиждень.
    • Інформаційні ресурси як ключовий фактор динаміки суспільства та самореалізації фахівця медіасфери 
    • (Л, ПЗ № 5, СРЗ, К)
  • 6 тиждень. 
    • Поняття та сутність соціальної інформації. Сукупність видів соціальної інформації в професійній діяльності журналіста 
    • (Л, ПЗ № 6,  СРЗ, К)
  • 7 тиждень. 
    • Інформатизація як глобальний процес переходу людства до інформаційного суспільства
    • (Л, ПЗ № 7,СРЗ, К)
  • 8 тиждень.
    • Інформаційне суспільство, загальна характеристика 
    • (ПЗ № 8,  МКР1, СРЗ, К)
  • 9 тиждень. 
    • Інформаційний спосіб життя та його ознаки 
    • (Л, ПЗ № 9, СРЗ, К)
  • 10 тиждень. 
    • Український шлях до інформаційного суспільства. Стан  інформатизації в Україні: досягнення, проблеми та перспективи
    •  (ПЗ № 10,  СРЗ, К)
  • 11 тиждень. 
    • Діалектика переходу до інформаційного суспільства, позитивні та негативні та негативні наслідки процесу інформатизації суспільства  
    • (Л, ПЗ № 11,СРЗ, К)
  • 12 тиждень. 
    • Інформаційна культура сучасного фахівця медіа сфери
    • (ПЗ № 12. СРЗ, К)
  • 13 тиждень. 
    • Сучасна інформаційна нерівність, шляхи подолання 
    • (Л, ПЗ № 13, СРЗ, К)
  • 14 тиждень. 
    • Сучасна журналістика в контексті  інформаційно-психологічного впливу на суспільство та особистість  
    • (ПЗ №14,  СРЗ, К)
  • 15 тиждень.  
    • Роль інформаційної інфраструктури суспільства в професійній діяльності журналіста
    • (Л, ПЗ № 15,  К, СРЗ, МКР 2)

 

Самостійна робота

Самостійна робота складається з творчого сприйняття й осмислення навчального матеріалу протягом лекцій, підготовки до практичних занять, виконання самостійних контрольних завдань.

Самостійна робота складає 75 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка та практичних занять  – 30 годин;
  • виконання самостійних завдань – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів у модульному контролі 1 – 30 балів: активна робота на практичних заняттях (14 балів), виконання самостійних завдань (16 балів); у модульному контролі 2 – 30 балів: активна робота на практичних заняттях (14 балів), виконання самостійних завдань (16 балів) Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання – 20 балів кожне) та практичної частини (1 завдання – 40 балів). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %. 

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. 

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватися принципів академічної культури та академічної доброчесності.

Виконаний здобувачем не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзамену здійснюється у встановлений деканатом термін.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю і складання екзамену заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.