Новітні інформаційні технології

ID: 7401
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2019.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Форма контроля: 
Зачет.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни: висвітлити можливості сучасних інформаційних технологій стосовно сфери професійних інтересів студентів; сприяти розвитку у студентів почуття впевненості в оволодінні новими комп'ютерними технологіями; сприяти розвитку навичок роботи в глобальних мережах; сприяти розвитку навичок обробки і аналізу інформації за допомогою нових комп’ютерних технологій; дати комплекс знань і умінь щодо інформаційної безпеки і захисту інформації.

Завдання дисципліни: забезпечити вивчення основних характеристик та функціональних можливостей сучасних  інформаційних технологій; навчити здійснювати професійний пошук, оброблення та аналіз інформації засобами сучасних інформаційних і комунікаційних технологій; сформувати навички використання спеціалізованого програмного забезпечення щодо оброблення мультимедійних (текстових, графічних, анімаційних, аудіо- та відео-) даних  та самостійного створення елементів медійних продуктів; навчити методам и засобам розміщення інформації в мережі Інтернет.

Основні результати навчання

Пояснювати свої виробничі дії та операції на основі отриманих знань.
Виконувати пошук, оброблення та аналіз інформації з різних джерел.
Використовувати сучасні інформаційні й комунікаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних завдань.
Здійснювати пошукову діяльність, знаходити потрібні теми для журналістських матеріалів та розслідувань з урахуванням морально-етичних норм фахової діяльності.

Кількість аудиторних занять

30 годин лекційних занять, 16 годин практичних занять (денна форма навчання) 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень
Л1. Теоретичні основи глобального інформаційного суспільства.
ПЗ1. Текстовий редактор OpenOffice Writer.
СРЗ. К.

2 тиждень
Л2. Інформація та інформаційні технології. 
СРЗ. К.

3 тиждень
Л3. Мультимедіа технології.
ПЗ2. Робота у графічному редакторі Paint.
СРЗ. К.

4 тиждень
Л4. Робота з графікою.
СРЗ. К.

5 тиждень
Л5. Елементи векторної графіки.
ПЗ3. Редактор векторної графіки Inkscape.
СРЗ. К.

6 тиждень
Л6. Обробка даних засобами електронних таблиць. Частина 1.
СРЗ. К.

7 тиждень
Л7. Обробка даних засобами електронних таблиць. Частина 2.
ПЗ4. Apache OpenOffice Calc: Введення та редагування даних.
СРЗ. К.

8 тиждень
Л8. Теоретичні основи пошуку інформації. 
МКР1. 
СРЗ. К.

9 тиждень
Л9. Пошук інформації в Інтернеті.
ПЗ5. Пошук інформації в електронних каталогах бібліотек.
СРЗ. К.

10 тиждень
Л10. Системи баз даних. Основні поняття й архітектура.
СРЗ. К.

11 тиждень
Л11. Системи баз даних. Моделі даних.
ПЗ6. Створення бази даних засобами СКБД Access.
СРЗ. К.

12 тиждень
Л12. Системи баз даних. Реляційна модель даних.
СРЗ. К.

13 тиждень
Л13. Застосування засобів оргтехніки для зберігання документів в електронному вигляді.
ПЗ7. Програма для оптичного розпізнавання символів ABBYY FineReader.
СРС. К.

14 тиждень
Л14. Робота в середовищах Microsoft PowerPoint, OpenOffice Impress та Google Презентації.
СРС. К.

15 тиждень
Л15. Публікація в Інтернеті.
ПЗ8. Створення презентації в Microsoft PowerPoint.
МКР2.
СРС. К.

Самостійна робота

Самостійна робота складає 44 години. 
Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: 
1) підготовка до лекційних занять – 15 годин; 
2) підготовка до практичних занять – 29 годин.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи.  Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у 50 балів. Модульні контрольні роботи № 1 і № 2 виконуються в письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 питання) і практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне виконання завдання оцінюється в 6 балів. 

Семестровий модуль № 1. 
Накопичувальна частина (виконання завдань 4 практичних робіт) – 24 бали. 
ПЗ 1. Оцінка за виконання – 6 бали.
ПЗ 2. Оцінка за виконання – 6 бали. 
ПЗ 3. Оцінка за виконання – 6 бали. 
ПЗ 4. Оцінка за виконання – 6 бали. 
(Термін надання виконаних робіт – до 8 тижня)
МКР1 – 26 балів (8 тиждень, перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2. 
Накопичувальна частина (виконання завдань 4 практичних робіт) – 24 бали. 
ПЗ 5. Оцінка за виконання – 6 бали. 
ПЗ 6. Оцінка за виконання – 6 бали. 
ПЗ 7. Оцінка за виконання – 6 бали. 
ПЗ 8. Оцінка за виконання – 6 бали
 (Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня)
МКР2 – 26 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік.

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. 

Політика освітнього процесу

Здобувачі зобов’язані своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань відвідувати консультації викладача. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів.  Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Перескладання заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час лекцій, практичних занять і МКР користуватися ґаджетами заборонено. 

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.