Теорія і методика журналістської творчості 2

ID: 7458
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2019.
Количество кредитов ЭКТС: 
5.00.
Форма контроля: 
Экзамен.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни cпрямована на забезпечення базової теоретичної та практичної підготовки здобувачів вищої освіти, розвиток їхніх академічних, професійних і творчих здібностей, необхідних для виконання професійних обов’язків як дипломованих фахівців із соціальних комунікацій, здатних виконувати й організовувати загальнодержавні і корпоративні програми в масово-інформаційній сфері.

Завдання дисципліни: здатність виконувати різнопланові завдання в системі соціальних комунікацій, що  характеризується невизначеністю умов, із застосуванням теорій, методів і підходів інших наук. 

Основні результати навчання

Застосовувати знання зі сфери предметної спеціалізації для створення інформаційного продукту чи для проведення інформаційної акції.
Оцінювати діяльність колег з точки зору зберігання та примноження суспільних і культурних цінностей і досягнень.
Створювати грамотний медіапродукт на задану тему, визначеного жанру, з урахуванням каналу поширення чи платформи оприлюднення.
Знати основні концепції, розуміти теоретичні та практичні проблеми у різних сферах соціокультурної, рекламної, бізнес-діяльності.
Забезпечувати громадськість актуальною, якісною щодо змісту, форми та впливу мас-медійною продукцією.
Прогнозувати тенденції сучасного медійного ринку у процесі професійної діяльності.

Кількість аудиторних занять

30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття. 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять
Л – лекційні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до занять й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті; КР – курсова робота; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації викладача.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень
Л1. Пошук нових суспільно значущих тем.
ПЗ1. Пошук нових суспільно значущих тем.
СРЗ, К

2 тиждень
Л2. Висвітлення актуальних і насущних проблем в житті громад.
ПЗ2. Висвітлення актуальних і насущних проблем в житті громад.
СРЗ, К КР початок 1 етапу

3 тиждень
Л3. Відкриті дані. Обробка та аналіз загальнодоступних реєстрів.
ПЗ3. Відкриті дані. Обробка та аналіз загальнодоступних реєстрів.
К, СРЗ

4 тиждень
Л4. Засоби відсіювання інформації з соціальних мереж.
ПЗ4. Засоби відсіювання інформації з соціальних мереж.
СРЗ, К КР початок 2 етапу

5 тиждень
Л5. Метод спостереження за подіями і персонами в мережі інтернет.
ПЗ5. Метод спостереження за подіями і персонами в мережі інтернет.
СРЗ, К

6 тиждень
Л6. Цікавість - одна з характерних рис журналістики
ПЗ6. Цікавість - одна з характерних рис журналістики
СРЗ, К

7 тиждень
Л7. Факт - основа журналістського твору.
ПЗ7. Факт - основа журналістського твору.
СРЗ, К

8 тиждень
Л8. Алгоритми збору інформації на події, і онлайн.
ПЗ8. Алгоритми збору інформації на події, і онлайн.
МКР1, СРЗ, К КР початок 3 етапу

9 тиждень
Л9. Індивідуальна і колективна журналістська майстерність. Соліст і ансамбль в журналістиці.
ПЗ9. Індивідуальна і колективна журналістська майстерність. Соліст і ансамбль в журналістиці.
СРЗ, К

10 тиждень
Л10. Конвергентність в медіа.
ПЗ10. Конвергентність в медіа.
СРЗ, К КР початок 4 етапу

11 тиждень
Л 11.Структура тексту журналістського твору в епоху онлайн.
ПЗ11. Структура тексту журналістського твору в епоху онлайн.
СРЗ, К

12 тиждень
Л12. Естетичні аспекти журналістики.
ПЗ12. Естетичні аспекти журналістики.
МКР1, СРЗ, К

13 тиждень
Л13. Етапи роботи над мультимедійним журналістським твором: виникнення задуму, процес збору і осмислення матеріалу, написання, сценарій, остаточне опрацювання тексту, монтаж.
ПЗ13. Етапи роботи над мультимедійним журналістським твором: виникнення задуму, процес збору і осмислення матеріалу, написання, сценарій, остаточне опрацювання тексту, монтаж.
СРЗ, К

14 тиждень
Л14. Поняття про невербальну комунікацію.
ПЗ14. Поняття про невербальну комунікацію.
К, СРЗ

15 тиждень
Л15. Місце критичних матеріалів у структурі журналістської творчості.
ПЗ15. Місце критичних матеріалів у структурі журналістської творчості.
СРЗ, МКР 2

Індивідуальна робота

Метою КР є формування здатності самостійного створення та наповнення тематичного блогу на платформі Bloger в різних медіа-засобах (текст, фото, аудіо, відео).

Тематика КР:
Методи збору інформації
Як документи слід вивчати
Жанр інформації – фундамент журналістики
Медіаканали
Спостереження – хліб репортера
Нові медіа та герої
Інтерв’ю
Репортаж та його різновиди
Жанри аналітичної журналістики
Сучасна спортивна журналістика
Галузеві медіа чи корпоративні?
Ілюстрації в текстах
Відеознімка подій та героїв
Засоби просування контексту в мережі
Жанри які не «вмирають»
Публіцистика
Журналістика дії чи на часі?
Клімове мислення й запаковуй факти.
Рецензії й критичне мислення.
Відносини у редакційних колективах.

Етапи виконання КР

2-3 тиждень  – етап 1 
Вибір теми та наукових джерел, складання плану дослідження, визначення методики та розробка інструментарію дослідження.
4-7 тиждень  – етап 2 
Написання першого теоретичного розділу КР (вступ, аналіз історіографії, законодавчої бази тощо).
8-9 тиждень – етап 3 
Написання другого (аналітичного, практичного) розділу КР. Перевірка на спеціальній програмі щодо доброчесності, редагування тексту та підготовка до захисту (презентація + доповідь).
10-12 тиждень – етап 4 
Публічний захист роботи.

Самостійна робота

Самостійна робота складає 120 годин. 
Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 20 годин;
2) підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 30 годин;
3) виконання курсової роботи – 30 годин;
4) підготовка до екзамену – 40 годин.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі освіти впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи та курсову роботу. 

Семестровий модуль 1
ПЗ 1. Оцінка за виконання – 2 бали.
ПЗ 2. Оцінка за виконання – 3 бали.
ПЗ 3. Оцінка за виконання – 2 бали.
ПЗ 4. Оцінка за виконання – 3 бали.
ПЗ 5. Оцінка за виконання – 2 бали.
ПЗ 6. Оцінка за виконання – 3 бали.
ПЗ 7. Оцінка за виконання – 5 бали.
ПЗ 8. Оцінка за виконання – 5 бали.
(Термін надання виконаних робіт – до 8 тижня)
МКР1 – 20 балів (8 тиждень)
Виконання КР – 1 етап – 20 балів
Виконання КР –  2 етап – 30 балів 
(Термін надання виконаних робіт – до 7 тижня)

Семестровий модуль 2
ПЗ 9. Оцінка за виконання – 3 бали.
ПЗ 10. Оцінка за виконання – 3 бали.
ПЗ 11. Оцінка за виконання – 4 бали.
ПЗ 12. Оцінка за виконання – 4 бали.
ПЗ 13. Оцінка за виконання – 4 бали.
ПЗ 14. Оцінка за виконання – 4 бали.
ПЗ 15. Оцінка за виконання – 3 бали.
(Термін надання виконаних робіт – до 14 тижня)
МКР2 – 20 балів (14 тиждень)
Виконання КР  –  3 етап – 20 балів
Виконання КР – 4 етап – 30 балів
(Термін надання виконаних робіт – до 12 тижня)

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. 
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаної курсової роботи – 100 балів. 

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання по 20 балів) та практичної частини (1 завдання 40 балів). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів.

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %. 
Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватися принципів академічної культури та академічної доброчесності.

Виконаний здобувачем не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзамену здійснюється у встановлений деканатом термін.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю і складання екзамену заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.