Професійно-ділові комунікації

ID: 7489
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.00.
Содержит реферативную работу
Форма контроля: 
Зачет.
Преподаватель: 
канд. пед. наук, доцент Василенко О.П.
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторні години – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Метою вивчення дисципліни

підвищення рівня комунікативної компетентності майбутніх фахівців, формування системи теоретичних знань і вироблення стійких навичок з мовної культури та етики сучасних професійно-ділових комунікацій, практичне оволодіння різноманітними стратегіями й тактиками для здійснення ефективної письмової й усної комунікації в професійному середовищі на міжособистісному й організаційному рівнях. 

Завдання дисципліни:
  • засвоїти понятійно-категоріальний апарат дисципліни;
  • опанувати правила та норми поведінки, прийняті у професійному середовищі;
  • сформувати знання про мову професійної комунікації, її вербальні та невербальні засоби, стратегії професійно-ділової взаємодії;
  • уявлення про усні та писемні форми ділової комунікації в професійній сфері, про методи стимулювання критичного і творчого мислення для ефективного вирішення професійних проблем;
  • виробити вміння аналізувати конкретні ситуації, розпізнаючи типи комунікативних партнерів, їх індивідуальні особливості, що виявляються в трудовій діяльності, та вирішувати конфліктні ситуації в професійному середовищі;
  • сформувати навички самопрезентації та управління іміджем, необхідні для успішної професійної самореалізації;
  • оволодіти прийомами та навичками ділової комунікації, що використовуються в під час індивідуальної бесіди, у процесі колективного обговорення проблем, на перемовинах, у виступах перед аудиторією.

 

Основні результати навчання

  • Уміти організовувати діяльність роботи команди та ефективно управляти часом.
  • Знати основні концепції та розуміти теоретичні та практичні проблеми сучасного напрямку наукових досліджень у різних сферах соціо-культурної, рекламної, бізнес-діяльності.
  • Пояснювати комунікаційні процеси і явища на основі теоретичних та прикладних моделей, аналізувати і змістовно інтерпретувати отримані результати.
  • Участь у формуванні ефективних внутрішніх комунікацій, націлених на створення і підтримання сприятливого психологічного клімату в колективі, мотивацію співробітників на активну діяльність і розвиток організації.
  • Встановлення ефективної ділової комунікації з усіма суб’єктами інформаційного ринку, користувачами, партнерами органами влади та управління, засобами масової інформації.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • РР – реферативна робота;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультація викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Роль комунікації в професійній та діловій сфері. 
    • ПЗ1. Комунікація як невід’ємний елемент професійної діяльності.
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Техніка мовленнєвої комунікації в ситуаціях професійно-ділової взаємодії. 
    • ПЗ2. Вербальна комунікація в ситуаціях професійно-ділової взаємодії.
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Використання парамовленнєвих засобів комунікації у професійно-діловій сфері. 
    • ПЗ3. Специфіка використання невербальних засобів у процесі професійно-ділової взаємодії.
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень 
    • Л4. Дистанціювання та організація простору ділової та професійної комунікації. 
    • ПЗ4. Організація простору ділової комунікації в професійній сфері.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень 
    • Л5. Типологія ділових партнерів та особливості взаємодії з ними. 
    • ПЗ5. Комунікативні типи учасників професійно-ділової взаємодії.
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень 
    • Л6. Ґендерні аспекти комунікативної поведінки в професійно-діловій сфері. Проблема ґендерної рівності. 
    • ПЗ6. Ґендерні аспекти професійно-ділової комунікації.
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень 
    • Л7. Бар’єри комунікації у професійній та діловій сфері. 
    • ПЗ7. Бар’єри професійно-ділової комунікації. Спотворення інформації.
    • МКР1
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень 
    • Л8. Вплив і маніпуляції в процесі професійно-ділової комунікації. 
    • ПЗ8. Тактики впливу і маніпуляції у професійно-діловій сфері.
    • СРЗ. К.
  • 9 тиждень 
    • Л9. Критика і компліменти в професійно-діловій комунікації. 
    • ПЗ9. Роль критики і компліментів у вирішенні професійних проблем.
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень 
    • Л10. Природа конфлікту в професійній та діловій сфері. 
    • ПЗ10. Конфлікти та шляхи їх вирішення у професійній та діловій сфері.
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень 
    • Л11. Професійна етика та професійна відповідальність журналіста. 
    • ПЗ11. Етичний кодекс журналіста. Стандарти журналістської професії.
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень 
    • Л12. Документаційний супровід професійно-ділової взаємодії. Ділове (зокрема й електронне) листування. 
    • ПЗ12. Письмові форми професійно-ділової взаємодії.
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень 
    • Л13. Міжособистісне й групове вирішення професійних проблем. Публічне мовлення як інструмент впливу в ситуаціях професійно-ділової взаємодії.
    • ПЗ13. Усні форми професійно-ділової взаємодії. Публічне мовлення в професійній діяльності журналіста. 
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень 
    • Л14. Імідж ділової людини та фахівця. Технологічні принципи формування іміджу. 
    • ПЗ1. Роль самопрезентації в професійній комунікації. Специфіка формування іміджу журналіста.
    • СРЗ. К.
  • 15 тиждень 
    • Л15. Методи стимулювання критичного і творчого мислення фахівців. 
    • ПЗ15. Тренінг «Методи стимулювання критичного і творчого мислення журналіста».
    • МКР2
    • СРЗ. К.

 

Індивідуальна робота

Передбачає виконання РР. 

Мета РР – розвиток самостійності здобувачів вищої освіти у доборі та опрацюванні джерел інформації з визначеної теми, удосконалення вмінь обирати суттєве, основне, а також давати оцінку проаналізованому та робити висновки. 

Виконання РР складається з 4 етапів: 

  • 1-2 тижні (1 етап) – вибір та затвердження теми, попередній добір наукових джерел, складання плану дослідження; 
  • 3-7 тижні (2 етап) – обговорення теми, остаточний відбір наукових джерел, визначення методики та розробка інструментарію дослідження, підготовка чорнового варіанту РР; 
  • 8-12 тижні (3 етап) – підготовка чистового варіанту РР, отримання відгуку наукового керівника, редагування та підготовка до захисту (презентація + доповідь); 
  • 13-14 тижні (4 етап) – публічний захист РР.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 60 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальної діяльності: 

  • підготовка до лекційних занять – 24 години; 
  • підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань – 28 годин; 
  • виконання РР – 8 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. 

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Семестровий модуль № 1. 

  • ПЗ1-7. Оцінка за виконання – 20 балів (включає виконання практичних завдань (13 балів) та активну роботу на практичних заняттях(6 балів)). Термін виконання визначено розкладом навчальних занять. 
  • РР. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 7 тиждень. 
  • МКР1. Оцінка за виконання – 25 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій. 

Семестровий модуль № 2. 

  • ПЗ8-15. Оцінка за виконання – 20 балів (включає виконання практичних завдань (12 балів) та активну роботу на практичних заняттях (8 балів)). Термін виконання визначено розкладом навчальних занять. 
  • РР. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання і захисту – 13-14 тижні. 
  • МКР2. Оцінка за виконання  – 25 балів (15 тиждень). Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі. Кожна модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (2 завдання різного рівня складності). Відповідь на кожне теоретичне запитання оцінюється максимум у 5 балів. Правильне виконання 1-го практичного завдання оцінюється в 10 балів, а 2-го – в 5 балів. 

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється як сумарна оцінка за всі види навчальних елементів навчальної дисципліни виконані не менше, ніж на 60 %. Перескладання заліку здійснюється в термін встановлений деканатом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Перескладання заліку здійснюється в термін встановлений деканатом.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.