Етика

ID: 7655
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
1.50.
Форма контроля: 
Зачет.
Количество аудиторных занятий: 
16 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни: формування знань та вмінь в сфері етики на теоретичному та практичному рівні, здатності діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

Завдання дисципліни: сформувати уявлення про основні принципи етики; сформувати знання про історичні особливості етичних концепцій;  опрацьовування оцінки явищ культури та процесів у соціумі за допомогою критеріїв етики.

Основні результати навчання

РН1.(Н,К,АВ) Виявляти навички самостійної та колективної роботи, лідерські якості,
організовувати роботу за умов обмеженого часу з наголосом на професійну сумлінність.
РН2.(У,К,АВ) Аргументувати нормативно-правові засади при впровадженні електронних пристроїв та систем; оцінювати переваги інженерних розробок, їх екологічність та безпечність; захищати власні світоглядні позиції та переконання у виробничій або соціальній діяльності.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; К – консультації викладача; МКР – модульна контрольна робота.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень
Л1. Предмет і завдання етики.
ПЗ № 1. Етос, мораль, моральність. Етика як філософська наука. Історичний характер предмету етики.
СРС, К

3 тиждень
Л2. Основні типи етичних вчень
ПЗ № 2. Гедонізм і евдемонізм. Стоїцизм. Утилітаризм. Автономна і гетерономна етика. Деонтологічна і аксіологічна етика. Нормативна етика і метаетика. 
СРС, К

5 тиждень
Л3. Історія етики. 
ПЗ № 3. Основні етичні концепції античності та середньовіччя. Етичний раціоналізм Сократа. Етика Платона. Етика Аристотеля. Християнська етика. 
Основні етичні концепції Нового часу. Гуманістична етика Відродження. Етичні ідеї Просвітительства. Етика І. Канта. Етика романтиків та Л. Фейєрбаха.
СРС, К

7 тиждень
Л4. Сучасна етична думка 
ПЗ № 4. Посткласічні етичні концепції. Марксистська етика. Песимістична етика А. Шопенгауера. Волюнтаристична етика Ф. Ніцше. Сучасна етична думка. Екзістенціалістська етика. Прагматистська етика. Етика ненасильства. Феноменологічна етика. 
СРС, К, МКР1

9 тиждень
Л5. Моральна свідомість та самосвідомість -1.
ПЗ № 5. Поняття моральної свідомості. Моральні норми, принципи, мотиви і ціннісні орієнтації. Поняття моральної самосвідомості. Честь і гідність людини. Совість – центральний чинник моральної самосвідомості людини. Категорії моральної свідомості. Добро і зло. Моральне зло, його походження і сутність. Взаємовідношення добра і зла. Обов’язок, відповідальність, справедливість. Щастя як категорія моральної свідомості.
СРС,  К

11 тиждень
Л6. Моральна свідомість та самосвідомість -2.
ПЗ № 6. Категорії моральної свідомості. Смисл життя і ставлення до смерті. 
Проблема смислу життя людини, її соціокультурні й екзистенційні витоки. Смерть як філософсько-етична проблема. Життя як дарунок і відповідальність.
СРС, К 

13 тиждень
Л7. Моральні проблеми людської діяльності
ПЗ № 7. Поняття моральної свободи. Свобода дії, свобода вибору, свобода волі. Вчинок як першоелемент моральної діяльності. Проблема співвідношення цілей і засобів діяльності. Мотив і результат дії. Мораль як соціальний феномен. Мораль і спільноти
СРС, К, МКР2

15 тиждень
Л8.  Мораль і культура. Моральні підвалини спілкування. Толерантність, повага співчуття, любов. Етикет і культура спілкування. 
СРС, К

Самостійна робота

Самостійна робота складається з творчого сприйняття й осмислення навчального матеріалу протягом лекцій, підготовки до практичних занять.

Самостійна робота сприяє вихованню мислення майбутнього професіонала, створює умови для зародження самостійної думки, пізнавальної активності, формує відповідальність, креативність, інформаційну культуру та здатність до самоосвіти.

Самостійна робота складає 15 годин. 
Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 8 годин;
2) підготовка до практичних занять - 7 годин.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. 

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів. Максимальна сума накопичувальних балів в кожному модульному контролі – по 20 балів, а саме: 
Семестровий модуль № 1
ПЗ № 1-3. Оцінка за вирішення практичних завдань на ПЗ – 20 балів.
МКР № 1. Модульна контрольна робота – 30 балів (7 тиждень). 

Семестровий модуль № 2
ПЗ № 5-7. Оцінка за вирішення практичних завдань на ПЗ – 20 балів.
МКР № 2. Модульна контрольна робота – 30 балів (14 тиждень). 

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумкова форма контролю з дисципліни – залік. 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Залік є результатом роботи за двома модулями (сума балів). Залік відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Студент вважається успішним, якщо йому зараховано обидва семестрових модулі, а підсумкова оцінка складає 60 (та більше) балів. За бажанням студент може підвищити заліковий бал. 
Складання / перескладання заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Виконаний не свій варіант завдання здобувача не оцінюється.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання / перескладання  заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час Л, ПЗ, МКР, З користуватися ґаджетами заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.