Філософія

ID: 7773
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Содержит расчетно-графическую работу
Форма контроля: 
Экзамен.
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття, 14 аудиторних годин – практичні заняття .

Анотація навчальної дисципліни

Мета вивчення дисципліни

формування інтелігентного освіченого фахівця, який здатний не тільки вирішувати сугубо професійні питання, розуміти їхній світоглядний і методологічний зміст, координувати рішення із соціальною реальністю, але і свідомо співвідносити свої рішення зі своїм світорозумінням.

Задачі вивчення дисципліни:
  • надати можливість студенту орієнтуватися у світоглядних питаннях, свідомо будувати власну систему поглядів на світ взагалі і соціальну обстановку в Україні, співвідносити її з тією системою знання, що він одержує в університеті, а також навчити студента раціонально користатися філософськими категоріями і загальнонауковими методами пізнання в дослідницькій роботі, професійній і практичній діяльності.

 

Основні результати навчання

  • Здійснювати пошук інформації з різних джерел для вирішення професійних завдань в т.ч. з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.
  • Здійснювати реферування наукових джерел, обґрунтовувати власну позицію, робити самостійні висновки.
  • Демонструвати соціально відповідальну та свідому поведінку, слідувати гуманістичним та демократичним цінностям.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до заняття й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • РГР – розрахунково-графічна робота;
  • К – консультації;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л №1. Виникнення філософії, її функції і роль у сучасній духовній культурі; 
    • К; СРС.
  • 2 тиждень  
    • Л №2. Основні філософські проблеми і способи вирішення філософських проблем в історії людської думки; 
    • К; СРС.
  • 3 тиждень 
    • Л №3. Сучасні філософські онтології і типи світогляду. Українська філософська думка; 
    • ПЗ №1. Предмет філософії; 
    • К; СРС.
  • 4 тиждень 
    • Л №4. Філософське розуміння природи світу. Матеріальне та ідеальне; 
    • К; СРС.
  • 5 тиждень 
    • Л №5. Філософська категорія «матерія»; 
    • ПЗ №2. Основні філософські проблеми; 
    • К; СРС.
  • 6 тиждень 
    • Л №6. Діалектика та її принципи. Категоріальне відображення ідей детермінізму; 
    • К; СРС.
  • 7 тиждень 
    • Л №7. Людська свідомість. Свідомість і мова;
    • ПЗ №3. Філософська онтологія. Природа світу Структура світу та його динаміка; 
    • К; СРС.
  • 8 тиждень
    • Л №8. Основні риси людського пізнання. Проблема обґрунтування знання;
    • К; СРС; МКР1.
  • 9 тиждень 
    • Л №9. Поняття істини. Істинність и розуміння; 
    • ПЗ №4. Філософська онтологія.Свідомість і мова; 
    • К; СРС.
  • 10 тиждень 
    • Л №10. Форми розвитку знання;
    • К; СРС.
  • 11 тиждень 
    • Л №11. Основні методи наукового пізнання і розуміння;
    • ПЗ №5. Філософія як теорія пізнання Форми та методи розвитку знання; 
    • К; СРС.
  • 12 тиждень
    • Л №12. Поняття людського суспільства. Лінійні та циклічні моделі історії. Глобалізм і антиглобалізм; 
    • К; СРС.
  • 13 тиждень 
    • Л №13. Економічні, політичні, культурологічні і інші моделі соціального життя; 
    • ПЗ №6. Соціальна філософія;
    • К; СРС.
  • 14 тиждень 
    • Л №14. Суспільна свідомість і співвідношення її елементів;
    • К; СРС.
  • 15 тиждень 
    • Л №15. Сутність та існування людини. Системи людських цінностей. Проблема сенсу життя і поняття людської свободи; 
    • ПЗ №7. Філософія людини; 
    • К; СРС; МКР2.

 

Індивідуальна робота 

Метою є розвиток у студентів самостійності мислення та практичних навиків послідовного та логічного викладу своєї думки, узагальнення, усвідомлення, обґрунтування засвоєних знань. Індивідуальні завдання виконується у формі розрахунково-графічної роботи (доповіді, есе, аналітичний огляд, самостійні дослідження та ін.). Етапи роботи над РГР: Збирання матеріалів. Складання бібліографії. Складання логічної схеми реферату (визначення структурних елементів дослідження та складання плану). Зведення  новел  в  єдиний  текст  та  написання  вступу  (в  якому формулюється проблема). Оформлення та захист РГР роботи. РГР є своєрідним звітом студента за самостійну роботу. Написання та захист РГР вимагає від студента вільного орієнтування в темі, розуміння зв’язку змісту з змістовим модулем, і розуміння місця вибраної теми у структурі курсу, отже розуміння зв’язку даної теми з іншими змістовими модулями дисципліни. Строк виконання – не пізніше 14-го тижня. Захист РГР виконується у формі співбесіди на 14-15 тижнях семестру.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складається з творчого сприйняття й осмислення навчального матеріалу протягом лекцій, підготовки до практичних занять, виконання індивідуальних контрольних завдань та реферативної роботи, підготовки до екзамену. Самостійна робота складає 46 годин.  Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: підготовка до лекційних занять – 7 годин; підготовка до практичних занять та до виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 21 годин; виконання РГР – 8 годин; підготовка до екзамену – 10 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.  Максимальна сума накопичувальних балів у 1-му та 2-му модулі по 25 балів, а саме: вирішення практичних завдань на ПЗ (15 балів), активна робота на практичному занятті (5 балів), робота над РГР (5 балів). Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 25 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання – 30 балів кожне) та практичної частини тестового формату (10 тестів – 10 балів). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60%. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такий підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формуванню відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів.  

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Індивідуальна робота, яку виконано після встановлених викладачем термінів вважається «не зарахованою» та оцінюється, відповідно, на оцінку «0». 

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0».  

Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.  Під час Л, ПЗ, МКР, Е користуватися телефоном заборонено. 

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та екзамену з дисципліни.