Загальна соціологія

ID: 7776
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
6.00.
Форма контроля: 
Экзамен.
Количество аудиторных занятий: 
30 годин лекційних занять, 30 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни:

Мета дисципліни:

формування системи знань про основні поняття соціології, класичні та сучасні соціологічні теорії; опанування студентами методами збору й аналізу кількісної та якісної соціальної інформації; оволодіння навичками з планування соціологічного дослідження та складання соціологічної звітності.

Завдання дисципліни:
  • показати систему логічно взаємозалежних понять і принципів, за допомогою яких розкривається природа (структура і генезис) тих чи інших соціальних структур, явищ і процесів; сформувати у студентів уміння інтерпретувати і використовувати у професійній діяльності та в повсякденному житті знання з  соціології; стимулювати студентів до розробки обґрунтованих пропозицій щодо врегулювання соціальних відносин і прогнозування перебігу соціальних змін у суспільних системах з урахуванням результатів соціологічних досліджень.

 

Основні результати навчанняримуватися процедури дослідження.

  • Демонструвати соці
  • Здійснювати пошук інформації з різних джерел, у тому числі з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, для вирішення професійних завдань.
  • Презентувати результати власних досліджень усно / письмово для фахівців і не фахівців.
  • Формулювати мету, завдання дослідження, володіти навичками збору первинного матеріалу, вміння дотально відповідальну та свідому поведінку, слідувати гуманістичним та демократичним цінностям.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Вступ до соціології.
    • ПЗ1. Вступ до соціології.
    • СРС. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Структура і рівні соціологічного знання.
    • ПЗ2. Структура і рівні соціологічного знання.
    • СРС К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Закони і категорії соціології.
    • ПЗ3. Закони і категорії соціології.
    • СРС. К.
  • 4 тиждень 
    • Л4. Історичні етапи розвитку соціології.
    • ПЗ4. Історичні етапи розвитку соціології.
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Класичні соціологічні теорії (ХІХ – ХХ ст.).
    • ПЗ5. Класичні соціологічні теорії (ХІХ – ХХ ст.).
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Німецька формальна соціологія та її представники.
    • ПЗ6. Німецька формальна соціологія та її представники.
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Розвиток теоретичної соціології другої половини ХХ ст. – початку ХХI ст.
    • ПЗ7. Розвиток теоретичної соціології другої половини ХХ ст. – початку ХХI ст.
    • МК№1. СРС. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Історія та розвиток соціології в Україні.
    • ПЗ8. Історія та розвиток соціології в Україні.
    • СРС. К.
  • 9 тиждень
    • Л9. Поняття суспільства в соціології.
    • ПЗ9. Поняття суспільства в соціології.
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Соціальна структура суспільства.
    • ПЗ10. Соціальна структура суспільства
    • СРС. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Соціальна стратифікація та соціальна мобільність.
    • ПЗ11. Соціальна стратифікація та соціальна мобільність.
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Соціальний контроль.
    • ПЗ12. Соціальний контроль.
    • СРС. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Особистість як об’єкт і суб’єкт соціальних відносин.
    • ПЗ13. Особистість як об’єкт і суб’єкт соціальних відносин.
    • СРС. К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Соціологія сім’ї, її основні категорії.
    • ПЗ14. Соціологія сім’ї, її основні категорії.
    • СРС. К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Соціологічне дослідження, його організація.
    • ПЗ15. Соціологічне дослідження, його організація.
    • МК№2. К.

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 120 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 30 годин;
  • підготовка до практичних занять та виконання практичних завдань – 60 годин;
  • виконання; підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та розрахунково-графічну роботу.

Модульні контрольні роботи №1 та №2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (20 тестових запитань) та практичної (2 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 0,75 бал. Правильне виконання кожного  практичного завдання оцінюється в 2,5 балів.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ 1.– ПЗ 8. Оцінка за виконання практичних завдань – 20 балів (1-8 тиждень)
  • Л4. – контрольне поточне опитування – 5 балів (4 тиждень).
  • Л7. – контрольне поточне опитування – 5 балів (7 тиждень).
  • МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ЛЗ№9.– ЛЗ№15. Оцінка за виконання практичних завдань – 20 балів (9-15 тиждень).
  • Л11. – контрольне поточне опитування – 5 балів (11 тиждень).
  • Л15. – контрольне поточне опитування – 5 балів (15 тиждень).
  • МК2. Модульна контрольна робота – 20 балів (14 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної (2 завдання). Максимальна оцінка за правильні відповіді  на запитання теоретичної частини становить 60 балів, за правильне  виконання  завдань  практичної частини  – 40 балів, загалом 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю 

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзаменів організовується за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. 

Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається. 

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання модулів, екзамену – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.