Загальна психологія 2

ID: 7778
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
6.00.
Содержит расчетно-графическую работу
Форма контроля: 
Экзамен.
Преподаватель: 
Количество аудиторных занятий: 
2-й семестр: 30 годин лекційних занять, 30 годин практичних занять, 14 годин лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни: 

Мета дисципліни:

забезпечення майбутніх психологів знаннями з загальної психології на основі теоретичних знань, озброїти уміннями і навиками визначення психологічного контексту в умовах практичної діяльності.

Завдання дисципліни:
  • формування навичок оперувати категоріально-понятійним апаратом психології, опанування системою знань про закономірності процесу функціонування психіки;
  • формування вмінь та навичок працювати в команді;
  • аналізувати та систематизувати одержані результати, формулювати аргументовані висновки та рекомендації. 

 

Основні результати навчання:

  • Демонструвати розуміння закономірностей та особливостей розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань.
  • Здійснювати пошук інформації з різних джерел для вирішення професійних завдань в т.ч. з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.
  • Здійснювати реферування наукових джерел, обґрунтовувати власну позицію, робити самостійні висновки.
  • Формулювати мету, завдання дослідження, володіти навичками збору первинного матеріалу, вміння дотримуватися процедури дослідження.

 

Основні результати розрахунково-графічної роботи:

На основі знань, вмінь та навичок, отриманих під час лекційних, практичних та лабораторних занять навчитися самостійно обирати необхідну наукову літературу та застосовувати психодіагностичний інструментарій (тести, опитувальники, проективні методики тощо) для проведення психологічного дослідження. Презентувати результати власного дослідження усно та письмово для поінформування аудиторії, формулювати розгорнутий аналіз та тези дослідження.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять:

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • РГР – розрахунково-графічна робота;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять:

  • 1 тиждень 
    • Л1. Пізнавальна діяльність та пізнавальні психічні процеси. 
    • ПЗ1. Пізнавальна діяльність людини. 
    • ЛЗ1. Основні методологічні принципи психології.
    • СРС. К. РГР (І етап).
  • 2 тиждень 
    • Л2. Сенсорно-перцептивні процеси: відчуття. 
    • ПЗ2. Відчуття як форма відображення дійсності, їх характеристика. 
    • СРС. К. РГР (І етап).
  • 3 тиждень 
    • Л3. Сенсорно-перцептивні процеси: сприймання.
    • ПЗ3. Сприйняття як  психічний пізнавальний процес: закони, види, засоби сприйняття. 
    • ЛЗ2. Перцепція і сприйняття. 
    • СРС. К. РГР (І етап).
  • 4 тиждень 
    • Л4. Мнемічні процеси: пам’ять. 
    • ПЗ4. Пам’ять як психічний процес. 
    • СРС. К. РГР (І етап).
  • 5 тиждень 
    • Л5. Увага та її значення. 
    • ПЗ5. Увага як особливий психічний процес. 
    • ЛЗ3. Увага як особлива форма психічної активності. 
    • СРС. К. РГР (ІІ етап).
  • 6 тиждень 
    • Л6. Вищі пізнавальні процеси: мислення. 
    • ПЗ6. Мислення як форма відображення дійсності. 
    • СРС. К. РГР (ІІ етап).
  • 7 тиждень 
    • Л7. Вищі пізнавальні процеси: уява. 
    • ПЗ7. Уява як специфічний психічний процес. 
    • ЛЗ4. Творчі запити і уява особистості. 
    • СРС. К. МК№1. РГР (ІІ етап).
  • 8 тиждень 
    • Л8. Емоційно-вольва сфера особистості: емоції та почуття. 
    • ПЗ8. Роль емоцій в житті людини. 
    • СРС. К. РГР (ІІІ етап).
  • 9 тиждень 
    • Л9. Емоції та почуття: порівняльна характеристика.
    • ПЗ9. Емоції та почуття: поняття, види, функції, класифікація.
    • ЛЗ5. Вищі почуття і їх роль у житті людини. 
    • СРС. К. РГР (ІІІ етап).
  • 10 тиждень 
    • Л10. Воля, її особливості та можливості розвитку. 
    • ПЗ10. Воля як психічний процес. 
    • СРС. К. РГР (ІІІ етап).
  • 11 тиждень 
    • Л11. Вольові стани та риси-якості особистості. 
    • ПЗ11. Вольові якості людини. 
    • ЛЗ6. Параметри вольової активності людини.
    • СРС. К. РГР (ІV етап).
  • 12 тиждень 
    • Л12. Темперамент. 
    • ПЗ12. Темперамент людини: поняття, типи, діагностика. 
    • СРС. К. РГР (ІV етап).
  • 13 тиждень 
    • Л13. Характер. 
    • ПЗ13. Темперамент і характер. 
    • ЛЗ7. Характерологічні риси-якості людини. 
    • СРС. К. РГР (ІV етап).
  • 14 тиждень 
    • Л14. Акцентуації характеру. 
    • ПЗ14. Соціальний та емоційний інтелект. 
    • СРС. К. МК№2. РГР (V етап).
  • 15 тиждень 
    • Л15. Здібності людини. 
    • ПЗ15. Природні та соціальні здібності людини. 
    • СРС. К. 

 

Індивідуальна робота: 

Виконується розрахунково-графічна робота.

Тематика: «Домінуючі акцентуації характеру у здобувачів вищої освіти із різним рівнем успішності навчання»; «Особливості структури мотиваційної сфери особистості»; «Особливості пізнавальної сфери особистості»; «Особливості адаптації студентів-першокурсників до навчання у ЗВО»; «Особливості професійної спрямованості у майбутніх психологів».

Мета РГР: застосувати знання, отримані в ході вивчення дисципліни «Загальна психологія» при аналізі тексту та пошуку в ньому відомостей про особливості розвитку психіки людини, дослідити та зробити порівняльний аналіз вирішення тієї чи іншої психологічної проблеми, зробити висновки та пропозиції.

  • 1-4 тижні – І етап. Отримання завдання. Складання плану роботи. Оформлення титульного аркушу та вступу розрахунково-графічної роботи. Обґрунтовування актуальності теми дослідження. Підготовка першого розділу основної частини роботи. 
  • 5-7 тижні – ІІ етап. Підготовка другого розділу основної частини роботи.
  • 8-10 тижні – ІІІ етап. Підготовка третього розділу основної частини роботи. 
  • 11-13 тижні - ІV етап. Підготовка висновків, літературних джерел. Загальне оформлення РГР
  • 14 тиждень - V етап. Захист РГР. 

 

Самостійна робота:

Самостійна робота складає 106 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять – 30 годин;
  • підготовка до лабораторних занять – 16 годин;
  • виконання РГР – 15 годин.
  • підготовка до іспиту – 30 годин.

 

Процедура оцінювання:

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та розрахунково-графічна робота.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульні контрольні роботи складаються з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практичної частини (10 практичних завдань). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 0,5 балів, Правильне виконання кожного практичного завдання оцінюється в 1,5 балів. 

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Розрахунково-графічна робота оцінюється окремо.

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ1-ПЗ7 – робота на практичних заняттях (15 балів):
  • поточні опитування (5 балів);
  • підготовка ессе (5 балів);
  • підготовка рефератів (5 балів).
  • ЛЗ1-ЛЗ4 – робота на лабораторних заняттях (10 балів):
  • участь у діловій грі (5 балів);
  • виконання групових ситуаційних завдань (5 балів).
  • РГР (І - ІІ етап) - оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання звітності – 7 тиждень.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ8-ПЗ15 – робота на практичних заняттях (10 балів):
  • підготовка ессе (5 балів);
  • усні та відео презентації (5 балів).
  • ЛЗ5-ЛЗ7 – робота на лабораторних заняттях (10 балів):
  • виконання завдань з використанням методик експериментальних досліджень (5 балів);
  • виконання групових ситуаційних завдань (5 балів).
  • РГР (ІІІ - V етап). Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання та захист – 13–14 тижні. 
  • МК2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є іспит, білет до якого складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 задача). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю:

До іспиту допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Іспит відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу:

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів.  

Викладач зобов’язаний здійснювати консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри, графіка консультацій. 

Всі види завдань до практичних занять, які виконано після встановлених графіком навчального процесу та викладачем термінів вважаються «не зарахованими» та отримують, відповідно, оцінку «0». Виконаний здобувачем не свій варіант завдання не оцінюється.

Відсутність здобувача під час складання іспиту або на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання іспиту відбувається за встановленим деканатом розкладом.

Під час Л, ПЗ, МКР, І користуватися телефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та іспиту з дисципліни.