Супервізія в роботі психолога

ID: 7815
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Форма контроля: 
Экзамен.
Количество аудиторных занятий: 
22 годин лекційних занять, 22 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

формувати знання в теорії і практиці супервізії у діяльності майбутнього психолога.

Завдання дисципліни:
  • сформувати системне уявлення про супервизію, етичні принципи, моделі супервизії, види і особливості організації процесу супервизії, ролі і особистість супервізора;
  • сформувати знання про специфіку супервизорського процесу;
  • сформувати вміння застосовувати технології організації процесу супервизії;
  • сформувати навички використовувати супервізійну допомогу для підвищення ефективності рівня власної професійної діяльності;
  • сформувати навички професійної підтримки спеціалістів, що працюють у сфері «людина-людина».

 

Основні результати навчання

Демонструвати відповідальне ставлення до професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку.

Розуміти важливість збереження здоров’я (власного й навколишніх) та за потреби визначати зміст запиту до супервізії.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Історія виникнення і сучасні підходи до супервізії.
    • ПЗ1. Історія виникнення і сучасні підходи до супервізії. Головні функції супервізії. Супервізорська практика в психоаналітичних теоріях. Сучасний стан досліджень супервізії.
    • СРС. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Теоретико-методологічні засади супервізії.
    • ПЗ2. Теоретико-методологічні засади супервізії. Супервізія: завдання, функції, умови.
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Організація процесу супервізії.
    • ПЗ3. Організація процесу супервізії. Супервізія: рівні, форми, структура.
    • СРС. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Моделі супервізії.
    • ПЗ4. Класифікація моделей супервізії. Процесуальна модель і модель розвитку. 
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Групова супервізія. Балінтовські групи. Інтервізійні групи супервізії.
    • ПЗ5. Групова супервізія: переваги і ризики. Технологія роботи балінтовських груп. Інтервізійні групи супервізії. Командна супервізія.
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Структура та послідовність етапів очної супервізії. 
    • ПЗ6. Структура та послідовність етапів очної супервізії. Специфіка супервізійного простору. Процес супервізії.
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Характеристика запитів на супервізію та робота з ними.
    • ПЗ7. Характеристика запитів на супервізію та робота з ними. 
    • СРС. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Супервізорські відносини.
    • ПЗ8. Супервізорські відносини. Конструктивні і деструктивні стилі діяльності супервізора.
    • СРС. К.
  • 9 тиждень
    • Л9. Особистість супервізора: ролі, компетенції, якості, професійний розвиток.
    • ПЗ9. Ролі та особистість супервізора. Навчання і розвиток супервізора. Супервизорські ролі: вчитель, фасілітатор, консультант, експерт.
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Профілактика емоційного вигоряння в процесі супервізії.
    • ПЗ10. Чинники і наслідки емоційного вигоряння. Профілактика емоційного згоряння психолога-консультанта.
    • СРС. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Етичний стандарт супервізії. Труднощі у здійснюванні супервізії. 
    • ПЗ11. Етичний стандарт супервізії. Показники кваліфікаційної характеристики супервізора. Труднощі у здійснюванні супервізії. 
    • МКР.
    • СРС. К.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 46 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 8 годин;
  • підготовка до практичних занять – разом 8 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 1 модульну контрольну роботу.

Модульна (підсумкова) контрольна робота виконується у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (4 запитання) та практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне розв’язання практичного завдання оцінюється в 10 балів.

Модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Основними видами навчальних занять є: інтерактивні лекції з елементами дискусії та практичні заняття у формі рольової гри, ділової гри, роботи в парах, «кейс-метод», проблемні евристичні діалоги, реферування першоджерел.

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ1. Оцінка за виконання – 5 балів (1 тиждень).
  • ПЗ2. Оцінка за виконання – 5 балів (2 тиждень).
  • ПЗ3. Оцінка за виконання – 5 балів (3 тиждень).
  • ПЗ4. Оцінка за виконання – 5 балів (4 тиждень).
  • ПЗ5. Оцінка за виконання – 5 балів (5 тиждень).
  • ПЗ6. Оцінка за виконання – 5 балів (6 тиждень).
  • ПЗ7. Оцінка за виконання – 4 балів (7 тиждень).

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ8. Оцінка за виконання – 4 балів (8 тиждень).
  • ПЗ9. Оцінка за виконання – 4 балів (9 тиждень).
  • ПЗ10. Оцінка за виконання – 4 балів (10 тиждень).
  • ПЗ11. Оцінка за виконання – 4 балів (11 тиждень).

МКР. Модульна контрольна робота – 50 балів (11 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (4 запитання) та практичної частини (1 задача). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. 

Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим методичним відділом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи, питань. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів.  

Викладач зобов’язаний здійснювати консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри, графіка консультацій. 

Всі види домашніх завдань та завдань практичних (лабораторних) занять, які виконано після встановлених графіком навчального процесу та викладачем термінів вважаються «не зарахованими» та отримують, відповідно, оцінку «0». 

Відсутність здобувача під час складання іспиту або на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання модулів, екзамену – за встановленим деканатом розкладом 

Під час Л, ЛЗ, МКР, Е здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та іспиту з дисципліни.