Соціокультурний менеджмент

ID: 7889
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Форма контроля: 
Зачет.
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 16 аудиторних годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета вивчення дисципліни

полягає в отриманні необхідних знань та компетентностей в галузі управління в сфері соціокультурного менеджменту, які б студент-культуролог міг успішно реалізувати у своїй професійній, науковій та соціокультурній діяльності. Надання студентам фундаментальних і системних знань про соціокультурний менеджмент як складний суспільний феномен і ключовий чинник упорядкування сучасного соціального буття; формування у студентів знань, вмінь та навичок, які необхідні менеджеру соціокультурної сфери як керівнику закладу культури.

Завданнями дисципліни є:
  • формування уявлень про місце соціокультурного менеджменту в системі сучасної науки про управління у соціокультурній сфері, теоретичних і методологічних концепцій менеджменту в сфері культури, структуру технології соціально-культурної діяльності;
  • освоєння організаційно-економічних умов соціокультурного менеджменту, головних тенденцій розвитку сучасного українського та світового арт-ринку;
  • володіти термінологічним апаратом арт- і шоуменеджменту, технологіями проектування і планування в сфері менеджменту мистецтва;
  • освоєння законодавчої бази в сфері арт-індустрії з компетенцією їх застосовування на практиці;
  • ознайомитися із технологіями акумулювання і залучення фінансових коштів з різних джерел;
  • технологіями маркетингу в сфері культури та мистецтва; вміння аналізувати сучасну соціокультурну ситуацію, застосовувати різні форми управління соціокультурними установами, оцінювати практичні можливості методів і стратегій менеджменту. отримання ґрунтовних знань про об’єктивні закономірності функціонування системи соціокультурного менеджменту, а також навичок їх практичного використання;
  • набуття фахових умінь застосовувати методологічний інструментарій теорії соціального менеджменту для аналізу організаційно-управлінських явищ і процесів у соціальних організаціях;
  • розширення професійного кругозору про можливості, характер і способи вимірювання ефективності соціокультурного менеджменту на різних рівнях організації соціального буття суспільства; формування якостей сучасного менеджера, як спеціаліста-фахівця у різних видах (творчої, дозвіллєвій, науковій та інших сферах).

 

Основні результати навчання

  • Організовувати та підтримувати комунікації з органами влади, науково-дослідними установами, інформаційно-аналітичними службами, засобами масової інформації з питань культури.
  • Організовувати й управляти діяльністю закладів культури та відповідними структурними підрозділами підприємств і установ.
  • Мати навички вироблення та ухвалення рішень з управління закладами та установами культури чи відповідними структурними підрозділами у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах.
  • Розуміти і застосовувати для розв’язання складних задач і проблем культурології методи та засоби стратегічного планування, прогнозування, моделювання культурних політик.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • К – консультації викладача;
  • МКР – модульна контрольна робота

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1 Особливості менеджменту в невиробничій сфері. Мистецтво і культура як креативний і економічний ресурс.
    • ПЗ№1. Знати термінологічний апарат арт-менеджменту, його структуру, головні цілі, принципи, методи і закономірності функціонування.
    • СРЗ, К
  • 2 тиждень
    • Л2. Світові технології адміністрування культурно-мистецьких процесів.
    • СРЗ, К
  • 3 тиждень
    • Л3. Теорія і практика створення культурних політик державного і регіонального рівнів. 
    • ПЗ№2. Вміти визначити комерційну та економічну сутність арт- і шоуменеджменту. Навчитися класифікувати типи арт-менеджування.
    • СРЗ, К
  • 4 тиждень 
    • Л4. Український арт- і шоуменеджмент: історія становлення та розвитку
    • СРЗ, К, 
  • 5 тиждень
    • Л5. Нормативно-правові основи сучасного українського арт- і шоуменеджменту. 
    • ПЗ№3 Освоїти головні засади державно-приватного партнерства у невиробничій сфері. Розглянути основні рівні арт-менеджменту та їх документальне підґрунтя. Визначити основні проблеми і перспективи ринкового просування арт-об’єктів.
    • СРЗ,  К
  • 6 тиждень
    • Л6.  Види участі держави в управлінні арт-ринком і шоу-бізнесом в сучасній українській ситуації.  
    • СРЗ, К 
  • 7 тиждень
    • Л7. Держава та культура.
    • ПЗ№4. Сформувати уявлення  про головні тренди культурного проектування, типологію культурних політик. Визначити ступень залежності сучасного українського арт-ринку від протекціонізму держави..
    • СРЗ, К, МКР1, 
  • 8 тиждень
    • Л8. Практичні основи менеджменту соціокультурної сфери
    • СРЗ, К
  • 9 тиждень
    • Л 9. Культурологічний зміст менеджменту 
    • ПЗ№5 Знати основні загальні функції, які пов'язані з управлінням і організацією художньо-творчої діяльності (плануванням, організацією, мотивуванням, контролем); основні специфічні функції, які пов'язані з мистецтвом (його призначенням і художнім споживанням). Нематеріальні (ідеологічні тощо) та прагматичні (соціально-організаційні тощо) функції.
    • СРЗ, К
  • 10 тиждень
    • Л10. Залучення і акумулювання фінансових коштів з різних джерел в сфері культури і мистецтва.  
    • СРЗ, К
  • 11 тиждень
    • Л 11. Маркетинг в сфері мистецтва. Ефективність менеджменту і маркетингу в сфері мистецтва.
    • ПЗ№6 Розглянути основні напрямки та способи економізації арт-ринку; арт-банкінг як спосіб акумуляції та вигідного вкладення коштів; управління ризиками при інвестуванні на ринку предметів мистецтва. Проаналізувати практики фандрайзингу, етапи його планування; особливості та технології просування арт-проектів.
    • СРЗ, К, 
  • 12 тиждень
    • Л 12. Арт-ринок витворів образотворчого мистецтва і антикваріату. Аукціонні дома України.
    • СРЗ, К,
  • 13 тиждень
    • Л 13. Менеджмент музейної справи. Етнофестивальний рух як агент економізації.  
    • ПЗ№7. Розглянути практики створення проектів державно-приватного партнерства та меценатства в культурно-дозвіллєвій сфері
    • СРЗ, К,
  • 14 тиждень
    • Л14. Шоу-бізнес як сегмент арт-індустрії. Гастрольна діяльність. 
    • СРЗ, К,
  • 15 тиждень
    • Л 15. Менеджмент в аудіовізуальній  сфері і сфері  музичного шоу-бізнесу.
    • ПЗ№8 Скласти уявлення про становлення та поширення сучасних практик арт-ринку. 
    • Розглянути ступень надійності вкладень та ступінь доходності у вітчизняному арт- та шоу-секторі економіки; престижність інвестицій в художній процес та арт-продукт, рекреаційний процес і шоу-продукт в сучасній Україні.  З’ясувати перспективні тренди в розвитку національної арт- і шоу-індустрії та можливі форми їхнього адміністрування.
    • СРЗ, К, МКР2

 

Індивідуальна робота

 

Самостійна робота

Самостійна робота складається з творчого сприйняття й осмислення навчального матеріалу протягом лекцій, підготовки до практичних занять, виконання індивідуальних контрольних завдань.

Самостійна робота складає 44 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • Підготовка до практичних занять - 24 годин.
  • Підготовка до лекційних занять - 20 годин

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Студенти впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів в кожному модульному контролі – по 20 балів, а саме: у 1 модулі – вирішення практичних завдань на ПЗ (10 балів), активна робота на практичному занятті (5 балів); у 2 модулі – вирішення практичних завдань на ПЗ (10 балів), активна робота на практичному занятті (5 балів). Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни, не менш ніж 60%.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання  заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час Л, ПЗ, МКР, З користуватися телефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.