Антропологія міста

ID: 7903
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Форма контроля: 
Зачет.
Количество аудиторных занятий: 
16 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета

підготовка висококваліфікованих фахівців з культурології з фундаментальною професійною підготовкою та методологічною культурою, що спрямована на наукове пізнання й практичну діяльність у галузі дослідження культури міста.

Завданнями дисципліни є:
  • формування теоретико-методологічних світоглядних знань студентів в галузі культурної антропології з фокусом на міських дослідженнях;
  • вміння самостійно мислити на основі ґрунтовного знання курсу;
  • аналізувати прочитані першоджерела, застосовувати методологію культурної антропології для вирішення практичних завдань міського розвитку;
  • вміння застосовувати  специфіку культурно-антропологічної візії світу для осягнення дійсності та  формування власної позиції, застосовувати набуті знання при аналізі нагальних проблем міського сьогодення;
  • володіння навичками організації процесу самостійної роботи з освітньою та науковою літературою;
  • вміння критично осмислювати основні ідеї культурної антропології та формувати власну теоретичну позицію стосовно ключових проблем розвитку міст.

 

Основні результати навчання

Володіти сучасним інструментарієм збору та узагальнення статистичних, демографічних та спеціальних баз даних.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • К – консультації викладача;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. «Антропологія міста » в сучасному гуманітарному дискурсі  
    • СРС, К.
  • 2 тиждень
    • ПЗ 1 Прикладні дослідження Чиказької школи
    • СРС, К.
  • 3 тиждень
    • Л2. Прикладні дослідження Чиказької школи
    • СРС, К
  • 4 тиждень
    • ПЗ 2 Манчестерська школа соціальної антропології: Д.К.Мітчел
    • СРС, К
  • 5 тиждень
    • Л3. Манчестерська школа соціальної антропології: М.Глакмен  
    • СРС, К,
  • 6 тиждень
    • ПЗ 3 Головні напрямки досліджень міста антропологами 1960 – 1980-х рр
    • СРС, К,
  • 7 тиждень
    • Л4. Інституціоналізація міської антропології як субдисципліни. .
    • СРС, К, МКР1
  • 8 тиждень
    • ПЗ 4 Дослідження добровільних асоціацій, родинних зв’язків та етнічності в містах  1960 – 1980-х рр.   
    • СРС, К,
  • 9 тиждень
    • Л5. Місто в контексті постколоніальної антропології.  Ахіл Гупта
    • СРС,  К,
  • 10 тиждень
    • ПЗ 5  Місто у концепції  громадянства.  Арджуна Ападураі
    • СРС,  К,
  • 11 тиждень
    • Л6. Місто у Східній Європі як дослідницьке поле західних антропологів.
    • СРС, К
  • 12 тиждень
    • ПЗ 6  Становлення антропології міста на пострадянському просторі у 1990-х рр..
    • СРС, К
  • 13 тиждень
    • Л7.   Антропологія міста в сучасній Україні: Київ
    • СРС, К,
  • 14 тиждень
    • ПЗ 7  Антропологія міста в сучасній Україні: Львів
    • СРС, К, МКР2
  • 15 тиждень
    • Л 8. Антропологія міста  та урбаністика
    • СРС, К

 

Самостійна робота

Самостійна робота складається з підготовки до лекцій за умов посилання до понять, методів, методик та інформації, які були опрацьовані під час вивчення навчальних дисциплін, на яких базується курс;  опрацювання, рекомендованих текстів,  підготовки до  підсумкового контролю.Самостійна робота складає 60 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: Підготовка до лекційних занять (самостійне дослідження окремих питань) –32 годин. Підготовка до практичних контролів – 28 годин

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Студенти впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів в кожному модульному контролі – по 20 балів, які студенти отримують за роботу на практичних заняттях . Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Залік відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів.

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання  заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом.

Під час Л,  МКР, З користуватися телефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.