Культурні та креативні індустрії в місті

ID: 7904
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Форма контроля: 
Зачет.
Количество аудиторных занятий: 
16 годин лекційних занять, 14 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни 

підготовка висококваліфікованих фахівців з культурології, які сполучатимуть фундаментальну професійну підготовку із плюралістичним мисленням та високою методологічною культурою творчого пізнання й практичною діяльністю; введення до навчального процесу базової системи теоретичних понять; оволодіння здобувачами всіх форм системними знаннями про базові поняття, методи, результати і перспективи вивчення культурних та креативних індустрій в місті; вміння дати комплексний аналіз поняття культурних та креативних індустрій, науково обґрунтувати їх систему, а також розробити практичні рекомендації щодо вдосконалення в області культури. У процесі вивчення курсу увага зосереджується на засвоєнні знань з таких питань: основні теоретичні концепції та методологічні підходи щодо вивчення культурних та креативних індустрій; їх поняття і зміст як складової культури; основні етапи становлення і розвитку сучасного етапу розвитку в Україні.

Завдання дисципліни:
  • охарактеризувати основні теоретичні концепції та методологічні підходи щодо вивчення міського культурних та креативних індустрій в місті;
  • визначити поняття і зміст культурних та креативних індустрій як складової культури;
  • виокремити основні етапи становлення і розвитку культурних та креативних індустрій, показати специфіку сучасного етапу їх розвитку в Україні;
  • розкрити конституційно-правову основу креативних та культурних індустрій шляхом аналізу норм Конституції України, поточного законодавства і статутів міст;
  • визначити територіальні, організаційні та матеріальні засади культурних та креативних індустрій в місті;
  • надати функціонально-компетенційну характеристику культурних індустрій;
  • сформулювати та обґрунтувати пропозиції щодо удосконалення культурних та креативних індустрій в Україні.

 

Основні результати навчання

Знати та розуміти закономірності, методи та підходи до творчої та креативної діяльності, системного мислення у професійній сфері.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • Кз – самостійні контрольні завдання;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультація.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л 1. Культурні індустрії в історії та сучасності: типи та технології. Становлення та розвиток креативних індустрій в сучасній культурі: аналіз закордонного досвіду.
    • СРС. К.
  • 2 тиждень 
    • ПЗ 1. Інноваційні креативні простори і їх внесок в розвиток місцевих спільнот (європейський досвід і досвід одного міста - Одеса).
    • Кз1. 
    • СРС. К.
  • 3 тиждень 
    • Л 2. Креативна Європа. Створення цінності в креативній економіці.
    • СРС. К.
  • 4 тиждень 
    • ПЗ 2. Створення бізнесового проекту в культурних індустріях.
    • Кз2. 
    • СРС. К.
  • 5 тиждень 
    • Л 3. Культура та креативність в місцевому просторі. Правила розробки креативних проектів для конкретного міста.
    • СРС. К.
  • 6 тиждень 
    • ПЗ 3. Бізнесові стратегії розробки стартапів.
    • Кз3. 
    • СРС. К.
  • 7 тиждень 
    • Л 4. Креативна індустрія в місті Одеса. Регіональний вимір креативних індустрій.
    • Кз4. 
    • СРС. К.
  • 8 тиждень 
    • ПЗ 4. Креативні індустрії в місті Одесі: виклики, проекти і рішення.
    • СРС. К.
    • МКР 1
  • 9 тиждень 
    • Л 5. Соціокультурний простір визначення стратегій розвитку міст.
    • Кз5. 
    • СРС. К.
  • 10 тиждень 
    • ПЗ 5. Місцева креативна культура як інститут демократичної держави.
    • СРС. К.
  • 11 тиждень 
    • Л 6. Активні спільноти і просторова організація міст. Розширення аудиторії у сфері культури.
    • Кз6. 
    • СРС. К.
  • 12 тиждень 
    • ПЗ 6. Ринки та ланцюжки створення цінності.
    • СРС. К.
  • 13 тиждень 
    • Л 7. Діджитал-комунікації. Креативність городян як спосіб артикуляції громадянської позиції.
    • Кз7. 
    • СРС. К.
  • 14 тиждень 
    • ПЗ 7. Нові можливості фінансування проектів в галузі культури.
    • Кз8. 
    • СРС. К.
  • 15 тиждень 
    • Л 8. Стратегія створення конкурентних переваг території: розвиток творчої економіки або боротьба за адміністративний ресурс? (На прикладі Одеської області).
    • СРС. К.
    • МКР 2

 

Індивідуальна робота

не передбачена

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 60 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 30 годин;
  • підготовка до практичних занять та до виконання контрольних завдань – разом 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у 50 балів. 

Білет до МКР №1 та 2 складається з теоретичної частини, яка оцінюється в 20 балів та практично-теоретичної частини, яка оцінюється в 10 балів. Відповідь на теоретичне або теоретико-практичне питання вважається бездоганною, якщо здобувач вищої освіти повністю розкрив суть питання, послідовно і логічно його доповів; строго логічно, базуючись на знаннях з дисципліни, довів власну думку, обґрунтував висновки; навів необхідні емпіричні та фактологічні докази власної думки, посилання на джерела або теорії; навів приклади використання розглянутого явища або процесу в сучасній соціокультурній практиці.

За кожне питання знімається 2 бали, якщо було наведено невірне визначення філософського закону, невірне визначення філософського терміну або за їх цілковита відсутність. За невірні логічні побудові, відсутність аргументів, бездоказовість знімаються 5 балів. За похибки у використанні необхідної термінології або за їх відсутність знімається 1 бал. Знімається 2 бали, якщо не наведено прикладів використання розглянутого явища в сучасних соціокультурних практиках. Некоректне використання питомої філософської термінології або її відсутність також призводять до зняття 1 балу. Якщо здобувач дає простий переказ відомостей, інформацію щодо стану проблеми подає хаотично, без будь-якого оброблення та упорядкування; критичні зіставлення та узагальнення в роботі відсутні, поняття не визначені, а позиція автора не зазначена, то робота оцінюється «0». 

Накопичувальна частина дисципліни складається з виконання та захисту творчих робіт на практичних заняттях та виконання поточних контрольних опитувань на практичних заняттях.  У 2 семестрі передбачено виконання 7 практичних завдань, які представлені у  вигляді самостійних робіт, за які здобувач одержує 10б. Кожна самостійна робота оцінюється – 1,4 б. Виконання поточних контрольних опитувань здійснюється після кожного змістового модулю та оцінюється 20б за семестр, кожне з 8 опитувань оцінюється – 2,5 б. Бали знімаються за недостатню, але передбачену теоретичну підготовленість до практичного заняття: не опрацювання учбової та теоретичної літератури, не переглянуті відеоматеріали тощо. За високий рівень виконання всіх творчих робіт та поточних завдань здобувач вищої освіти може отримати додаткові бали. 

Семестровий модуль № 1

  • Кз1. Оцінка за виконання – 2,5 балів. Термін надання – 2 тиждень.
  • Кз2. Оцінка за виконання – 2,5 балів. Термін надання – 4 тиждень.
  • Кз3. Оцінка за виконання – 2,5 балів. Термін надання – 6 тиждень.
  • Кз4. Оцінка за виконання – 2,5 балів. Термін надання – 7 тиждень.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • Кз5. Оцінка за виконання – 2,5 балів. Термін надання – 9 тиждень.
  • Кз6. Оцінка за виконання – 2,5 балів. Термін надання – 11 тиждень.
  • Кз7. Оцінка за виконання – 2,5 балів. Термін надання – 13 тиждень.
  • Кз8. Оцінка за виконання – 2,5 балів. Термін надання – 14 тиждень.
  • МК2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковий контроль проводиться у формі накопичувального заліку.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Складання/перескладання заліку організується за встановленим деканатом  розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на заліку або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.