Візуальність в епоху цифрових технологій

ID: 7910
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.50.
Форма контроля: 
Экзамен.
Количество аудиторных занятий: 
лекційних – 30 годин, практичних − 16 годин.

Анотація навчальної дисципліни

Мета

підготовка висококваліфікованих фахівців з культурології, які мають уявлення про культурологічні та філософські теорії візуальності, а також володіють навичками аналізу культурних продуктів і практик як феноменів візуальності в епоху цифрових технологій.

Завдання:
  • сформувати у здобувачів системні уявлення про роль візуального в культурі;
  • показати зв’язок трансформацій візуального (та його досліджень) із трансформацією культурного контексту, зокрема під впливом цифрових технологій;
  • ознайомити здобувачів із науковими підходами до осмислення та аналізу проявів візуального в культурі, завдяки яким вони зможуть професійно діагностувати, прогнозувати, проектувати й моделювати розвиток візуальної культури, а також здійснювати експертизу культурних об’єктів та процесів, їх критичний аналіз із застосуванням сучасних методів культурології;
  • сформувати у майбутніх фахівців компетенції по створенню оригінальних текстів (наукових, науково-популярних, публіцистичних, художніх) з проблем візуальної культури в контексті розвитку цифрових технологій. 

 

Основні результати навчання

  • Аналізувати текстові та візуальні джерела інформації щодо культурних явищ та процесів, верифікувати інформацію у відповідності до професійних задач.
  • Здійснювати експертну оцінку культурних творів, послуг та благ, культурних практик, культурно-мистецьких та дозвіллєвих проектів.
  • Рецензувати, коментувати, анотувати, редагувати та створювати оригінальні тексти (наукові, науково-популярні, публіцистичні, художні) з проблем культури.
  • Вміти виокремлювати  та аналізувати особливості сучасних культурних та арт-практик у віртуальному просторі.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ − практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Візуальна культура.
    • ПЗ1. Картина світу як феномен візуальної культури.
    • СРС, К
  • 2 тиждень
    • Л2. Іконічний поворот.
    • СРС, К
  • 3 тиждень
    • Л3. Нові соціокультурні і психологічні феномени в контексті візуальної культури.
    • ПЗ2. Поняття «зображення» та «бачення».
    • СРС, К
  • 4 тиждень
    • Л4. Практика візуалізованого мислення в наукових текстах.
    • СРС, К
  • 5 тиждень
    • Л5. Іміджмейкінг як соціокультурна практика в контексті візуальної культури.
    • ПЗ3. Mania та philia в контексті візуальної культури.
    • СРС, К
  • 6 тиждень
    • Л6. Візуальність соціокультурних та соціально-політичних перформансів.
    • СРС, К
  • 7 тиждень
    • Л7. Візуальність міста як культурний текст.
    • ПЗ4. Візуалізація культурологічних та філософських концепцій через образи/персонажі.
    • СРС, К, МКР1
  • 8 тиждень
    • Л8. Цифрові технології.
    • СРС, К
  • 9 тиждень
    • Л9. Навіщо люди створюють роботів, схожих на людей?
    • ПЗ5. Комп’ютерна графіка.
    • СРС, К
  • 10 тиждень
    • Л10. Комп’ютерна графіка.
    • СРС, К
  • 11 тиждень
    • Л11. Цифрова фотографія.
    • ПЗ6. Цифрова фотографія (частина 1).
    • СРС, К
  • 12 тиждень
    • Л12. Цифрові технології в сучасній рекламі.
    • СРС, К
  • 13 тиждень
    • Л13. Візуальність в контексті комп’ютерної гри і літературного художнього твору.
    • ПЗ7. Цифрова фотографія (частина 2).
    • СРС, К
  • 14 тиждень
    • Л14. Візуальність в системі соціокультурних комунікацій.
    • СРС, К
  • 15 тиждень
    • Л15. Сучасні тренди та перспективи візуальних досліджень.
    • ПЗ8. Описання інтер’єру та атрибутів як візуальна характеристика персонажу в літературному художньому творі та комп’ютерній грі.
    • СРС, К МКР2

 

Індивідуальна робота

Не запланована.

 

Самостійна робота

Самостійна робота здобувачів складається з підготовки до лекційних занять, ПЗ, МКР, екзамену.

Підготовка до лекцій передбачає повторення матеріалу, який було викладено на попередній лекції, опрацювання питань для самоперевірки, які наведені до кожної лекції в конспекті, опрацювання літературних джерел, яких наведено у списку основної та додаткової літератури.

Підготовка до ПЗ полягає в ознайомленні із Методичними вказівками до практичних робіт з даної дисципліни та у повторенні базових понять і термінів культурології, які вивчалися на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти, та нових понять і термінів, яких було викладено на лекціях даного курсу з відповідної тематики.

Для підготовки до МКР здобувач має опрацювати весь теоретичний матеріал, який було викладено на лекціях у 1 та 2 семестрових модулях, щоб відповідати на питання модульних білетів.
Для підготовки до екзамену здобувач має опрацювати, повторити весь теоретичний і практичний матеріал, який було викладено на лекціях та відпрацьовано на практичних заняттях за весь семестр.   

Самостійна робота складає 89 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до Л – 10 годин;
  • підготовка до ПЗ – 29 годин;
  • підготовка до МКР − 20 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять або / та лабораторних занять, виконують дві модульні контрольні роботи.  Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у 50 балів.

Оцінка за кожен модуль складається з оцінки за МКР та оцінок за роботу на ПЗ. 

Кожна з двух МКР представляє собою тестові завдання, які складаються з 6 питань двох рівнів складності. Максимальна оцінка за правильну відповідь на питання першого рівня − 4 бали (4 питання по 1 балу), другого рівня − 6 балів (2 питання по 3 бали). Разом − 10 балів. 

За роботу на кожному ПЗ здобувач може отримати максимальну оцінку у 3,7 балу (разом − 30 балів). Робота здобувача на ПЗ оцінюється за такими критеріями: вільне володіння термінами та поняттями в контексті тематики заняття − 0,7 балу; правильне виконання завдання − 2 бали; активність при обговоренні основних питань заняття − 1 бал. Разом − 3,7 балу.

Білети до екзамену складаються з теоретичних та практичних питань. В білеті 2 теоретичних питання, повна і ґрунтовна відповідь на кожне з них оцінюється у 30 балів. Бали знімаються за невпевненість відповіді, відсутність логіки роздумів, незнання або не повне знання теоретичних основ осмислення візуальності в епоху цифрових технологій. Практичне питання (1 в білеті) оцінюється в 40 балів, оскільки передбачає комплекс знань та практичних вмінь для вирішення певних професійних завдань. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 45 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю (з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань) відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на МКР відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції телефонні розмови забороняється.

Заборонено використання будь-яких підручників, посібників, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та складання екзамену з дисципліни.