Філософська антропологія: ідеї, постаті, тексти

ID: 7913
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.50.
Содержит курсовую работу
Форма контроля: 
Экзамен. Защита курсовой работы.
Преподаватель: 
доктор філософських наук, професор Чорна Л. В.
Преподаватель: 
Количество аудиторных занятий: 
30 годин лекційних занять, 16 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Метою викладання навчальної дисципліни «Філософська антропологія: ідеї, постаті, тексти» є

підготовка висококваліфікованих фахівців з філософії; введення до навчального процесу теоретичних понять; формування  світогляду, творчого мислення та високої духовної культури.

Завдання дисципліни:
  • формування світоглядних знань здобувачів вищої освіти у мейнстримі предмету філософської антропології;
  • вміння самостійно мислити на основі ґрунтовного аналізу прочитаних першоджерел; вміння застосовувати набуті знання для аналізу нагальних проблем сьогодення; володіння навичками організації процесу самостійної роботи з науковою літературою;
  • вміння критично осмислювати основні світоглядні ідеї та формувати власну теоретичну позицію.

 

Основні результати навчання

Демонструвати спеціалізовані знання в межах певної філософської проблематики, сполучати системну обізнаність з відповідною спеціальною (науково-дослідницькою) літературою.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • КР – курсова робота;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л 1. Предмет та завдання курсу «Філософська антропологія: ідеї, постаті, тексти».
    • ПЗ 1. Предмет та завдання курсу «Філософська антропологія: ідеї, постаті, тексти».
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень 
    • Л 2. Основні етапи розвитку антропологічного знання: від античності до Модерну.
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень 
    • Л 3. Основні етапи розвитку антропологічного знання у німецькій класичній філософії та марксизмі.
    • ПЗ 2. Основні етапи і проблеми філософської антропології (компаративний аналіз філософських джерел).
    • СРЗ. К., КР.(1 етап)
  • 4 тиждень 
    • Л 4. Філософсько-антропологічні концепції ХХ століття.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень 
    • Л 5. Філософсько-антропологічні концепції ХХ століття.  
    • ПЗ 3. Парадигми філософсько- антропологічного знання ХХ століття (аналіз на основі герменевтичного трактування філософських текстів).
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень 
    • Л 6. Системний підхід до людини.
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень 
    • Л 7. Проблема походження людини у філософії та науці.
    • ПЗ 4. Множинність буття людини.
    • СРЗ. К., КР.(2 етап)
  • 8 тиждень 
    • Л 8. Духовний досвід людини.
    • СРЗ. К. МКР 1.
  • 9 тиждень 
    • Л 9. Філософія тіла.  
    • ПЗ 5. Феноменологія як наука про дух.
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень 
    • Л 10. Пізнання й оцінка.
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень 
    • Л 11. Аксіологічні проблеми життя і смерті.  
    • ПЗ 6. Цінності буття: духовне та тілесне.
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень 
    • Л 12. Філософська антропологія як теорія соціальної дії та методологія прийняття життєво-практичних рішень.
    • СРЗ. К., КР.(3 етап)
  • 13 тиждень 
    • Л 13. Значення філософської антропології.
    • ПЗ 7. Колоквіум за темою:  Методологічна роль філософської антропології для наук про людину.
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень 
    • Л 14. Антропологізм сучасної філософської культури.
    • СРЗ. К.
  • 15 тиждень 
    • Л 15. Антропологізм сучасної української філософської культури.  
    • ПЗ 8. Антропологізм як провідний зміст культури  кінця ХХ – початку  ХХІ століття.
    • СРЗ. К., КР.(4 етап), МКР 2.

 

Індивідуальна робота

Метою курсової роботи з даної дисципліні є  демонстрація знань та навичок здобувача вищої освіти з використання сучасної гуманітарної методології, основних філософських підходів до аналізу проблем філософської антропології, а також вміння створити власний інформаційно-культурний продукт (текст) аналітичного або дослідницького характеру з відповідної тематики. У процесі виконання курсової роботи здобувачі повинні навчитися застосовувати на практиці теоретичні знання, систематизувати їх, поглибити і розширити. На основі проблематики лекційного курсу здобувачі ґрунтовніше знайомляться зі спеціальною літературою відповідно до обраної теми курсової роботи, готують текст і проходять публічний захист. 1 етап (2-3 тиждень) − вибір та затвердження теми, попередній огляд наукових джерел, складання плану дослідження; 2 етап (4-7 тиждень) − визначення стратегії дослідження (підходи, методи), підготовка чернетки КР; 3 етап (8-12 тиждень) − отримання відгуку від наукового керівника, виправлення помилок, редагування тексту та підготовка до захисту; 4 етап (13-15 тиждень) − публічний захист: доповідь, відповіді на запитання, дискусія. 

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 89 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 8 годин;
  • підготовка до практичних занять – разом 21 годин.
  • підготовка до екзамену – 30 годин.
  • підготовка до КР – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у 50 балів. 

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 складаються з теоретичної частини, що оцінюється в 10 балів, яка складається з двох рівнів складності: два тестові завдання по 3 бали кожне та одного питання – 4 бали.  Практична частини (третій ступінь складності) оцінюється в 10 балів, та складається з  двох питань рівної складності.

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ1. Оцінка за виконання – 6 балів. Термін надання – 1 тиждень.
  • ПЗ2. Оцінка за виконання – 8 балів. Термін надання – 3 тиждень.
  • ПЗ3. Оцінка за виконання – 8 балів. Термін надання – 5 тиждень.
  • ПЗ4. Оцінка за виконання – 8 балів. Термін надання – 7 тиждень.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ5. Оцінка за виконання – 6 балів. Термін надання – 9 тиждень.
  • ПЗ6. Оцінка за виконання – 8 балів. Термін надання – 11 тиждень.
  • ПЗ7. Оцінка за виконання – 8 балів. Термін надання – 13 тиждень.
  • ПЗ8. Оцінка за виконання – 8 балів. Термін надання – 15 тиждень.
  • МК2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковий контроль виконується у формі екзамену. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на контрольній роботі або на екзамені відповідає оцінці «0».

Курсова робота оцінюється окремо (від 0 до 100 балів). Публічний захист КР є необхідною складовою її виконання.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.