Соціальна педагогіка

ID: 7949
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
6.00.
Содержит расчетно-графическую работу
Форма контроля: 
Экзамен.
Количество аудиторных занятий: 
36 годин лекційних занять, 24 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

опанування теоретичних знань з сучасної соціальної педагогіки й практичних умінь, необхідних для ефективного виконання професійних функцій й типових професійних обов’язків  у сфері надання соціальних послуг та соціального інспектування.

Завдання дисципліни:
  • сформувати знання з предметної області соціальної педагогіки;
  • сформувати знання з функціонування системи соціального захисту і соціальних служб;
  • сформувати навички та вміння щодо виявлення, соціального інспектування та оцінки потреб сім’ї, у тому числі які опинилися в складних життєвих обставинах.

 

Основні результати навчання

  • Вміти визнавати різноманітність культур, проводити їх аналіз; сприймати особливості взаємодії в системі орієнтації іншої культури. 
  • Демонструвати знання та розуміння розділів з історії України та української культури, філософії, української мови (за професійним спрямуванням), безпеки життєдіяльності та основи охорони праці, правознавства, політології, естетики при вирішенні практичних завдань професійної сфери.
  • Визначати психологічні та соціально-психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання.
  • Пропонувати способи вирішення психологічних проблем міжособистісної взаємодії.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • РГР – розрунхово-графічна робота;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Предмет та завдання соціальної педагогіки
    • ПЗ1. Соціальний педагог як суб’єкт професійної діяльності
    • СРС, К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Зміст, структура та принципи соціально-педагогічної діяльності
    • Л3. Професійні функції соціального педагога 
    • ПЗ2. Моделі соціальної освіти в зарубіжних країнах
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л4. Соціалізація особистості
    • ПЗ3. Сім’я як соціальний інститут 
    • СРС. К.
  • 4 тиждень
    • Л5. Соціалізація особистості
    • Л6. Соціальна адаптація
    • ПЗ4. Соціально-педагогічна діяльність як умова соціалізації особистості
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л7. Соціальне виховання як соціально-педагогічна категорія
    • ПЗ5. Соціально-педагогічна діяльність як умова адаптації особистості
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • Л8. Зміст і структура професійно-етичної культури соціального педагога
    • Л9. Соціальні інститути
    • ПЗ6. Принципи соціального виховання
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л10. Напрямки державної молодіжної політики в Україні
    • ПЗ7. Професійно-етичні якості соціального педагога
    • СРС. К.
    • МКP№1. РГР І частина
  • 8 тиждень
    • Л11. Соціальні послуги
    • Л12. Соціальні послуги
    • ПЗ8. Захист прав дитини як соціально-педагогічна проблема
    • СРС. К.
  • 9 тиждень 
    • Л13. Основні аспекти діяльності соціального педагога у загальноосвітніх закладах
    • СРС. К.
    • ПЗ9. Основні аспекти діяльності соціального педагога у загальноосвітніх закладах
    • СРС. К. РГР ІІ частина 
  • 10 тиждень
    • Л14. Основні аспекти діяльності соціального працівника у спеціалізованих закладах для дітей
    • Л15. Особливості просвітницьких та психопрофілактичних заходів щодо  кримінальної поведінки неповнолітніх   
    • ПЗ10. Основні аспекти діяльності соціального працівника у спеціалізованих закладах для дітей
    • СРС. К. 
  • 11 тиждень
    • Л16. Організація соціально-виховної роботи в дитячих оздоровчих закладах СРС. К.
    • ПЗ11. Особливості просвітницьких та психопрофілактичних заходів щодо  кримінальної поведінки серед неповнолітніх   
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • Л17. Соціально-педагогічні аспекти в роботі з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах
    • Л18. Організація соціально-виховної роботи в дитячих оздоровчих закладах 
    • ПЗ12. Прийомна сім’я
    • МКP№2. СРС. Захист РГР

 

Індивідуальна робота

Виконується РГР. 

Мета РГР: поглиблення, узагальнення і закріплення знань студентів з навчальної дисципліни; застосування знань при плануванні, інспектуванні  та  оцінки потреб сім’ї, у тому числі які опинилися в складних життєвих обставинах щодо вирішення конкретного завдання з соціальної роботи.

Графік виконання: 

  • 1-3 тижні: Отримання завдання. 
  • 4-6 тижні: Написання теоретичної частини. 
  • 7-11 тижні: Написання практичної частини. 
  • 12 тиждень: Захист РГР.

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 120 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 30 годин;
  • підготовка до практичних занять – 45 годин;
  • виконання РГР – 15 годин;
  • підготовка до іспиту – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практичної частини (2 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум у 2 бали. Правильне виконання кожного  практичного завдання оцінюється в 5 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • Л1-18. Оцінка за усні відповіді та виконання завдань – 20 балів.
  • ПЗ1-12. Оцінка за виконання  завдань – 20 балів.
  • МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). 
  • МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).
  • Виконання РГР – 20 балів.

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю 

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання модулів, заліку – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.