Соціальна статистика

ID: 8040
Выборочная дисциплина
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Содержит расчетно-графическую работу
Форма контроля: 
Экзамен.
Количество аудиторных занятий: 
Відводиться 24 годин лекційних занять та 12 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

формування комплексу знань з базових понять та теоретичного підґрунтя соціальної статистики, основ аналізу цифрової інформації щодо соціальних явищ та процесів в сучасному суспільстві. 

Завдання дисципліни:
  • оволодіти основами статистичного аналізу сфери споживання послуг, матеріальних та духовних цінностей, інформації;
  • систематизувати знання про загальні питання статистичного аналізу соціально-економічних процесів та основи статистичного аналізу сфери людських ресурсів;
  • отримати уявлення про основи моделювання соціально-економічних процесів;
  • сформувати вміння самостійно аналізувати склад зайнятих та безробітних на загальнодержавному та регіональному рівнях, визначати тенденції на ринку праці;
  • оволодіти навичками оцінювати міру задоволення потреб населення матеріальними засобами, послугами, їх споживання та формувати на цій основі узагальнені показники рівня життя.

 

Основні результати навчання

  • Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу.
  • Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації.
  • Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), уміння складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо.
  • Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією).

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • РГР- розрахунково-графічна робота;
  • К – консультації,
  • Е - екзамен.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень.
    • Л1. Предмет, завдання та організація соціальної статистики.
    • СРС. К.
  • 2 тиждень.
    • Л2. Загальні питання статистичного аналізу в практиці соціальної роботи.
    • ПЗ 1. Засади вивчення статистикою масових соціальних явищ..
    • СРС. К. І етап РГР.
  • 3 тиждень.
    • Л3. Табулювання статистичних показників.
    • СРС. К.
  • 4 тиждень.
    • Л4. Статистичні методи вимірювання взаємозв’язків та динаміки суспільних явищ.
    • ПЗ 2. Засади вивчення статистикою масових соціальних явищ. 
    • СРС. К.
  • 5 тиждень.
    • Л5. Структура сімей і домогосподарств.
    • СРС. К. ІІ етап РГР.
  • 6 тиждень.
    • Л6. Статистика зайнятості та безробіття. Працевлаштування населення.
    • ПЗ 3. Статистика чисельності складу, механічного та природного руху населення.
    • СРС. К.
  • 7 тиждень.
    • Л7. Статистика доходів і витрат населення.
    • СРС. К.
  • 8 тиждень.
    • Л8. Рівень життя як об’єкт статистичного спостереження.
    • ПЗ 4. Статистичне вивчення структури сімей та домогосподарств.
    • СРС. К.
  • 9 тиждень.
    • Л9. Статистика житлових умов і побутового обслуговування населення, санітарна статистика.
    • СРС. К.
  • 10 тиждень.
    • Л10. Статистика рекреації й дозвілля.
    • ПЗ 5. Показники статистики на ринку праці: зайнятість та безробіття.
    • СРС. К. ІІІ етап РГР.
  • 11 тиждень.
    • Л11. Санітарна статистика.
    • СРС. К.
  • 12 тиждень.
    • Л12. Статистика політичного й громадського життя. 
    • ПЗ 6. Статистика рівня життя населення. Показники статистики реальних доходів та витрат населення.
    • МКР. СРС. ІV етап РГР. 

 

Індивідуальна робота

Виконується РГР. Тематика розрахунково-графічної роботи: «Опис соціальних явищ методами статистичного аналізу».

Мета РГР: поглиблення, узагальнення і закріплення знань студентів з навчальної дисципліни, застосування їх при вирішенні конкретного фахового завдання і вироблення вміння самостійно працювати з навчальною і науковою літературою, проводити дослідження, використовуючи сучасні соціально-психологічні засоби та технології. Графік виконання:

  • 1-2 тижні: Отримання завдання.
  • 3-5 тижні: Написання теоретичної частини.
  • 6-10 тижні: Написання практичної частини.
  • 12 тиждень: Захист РГР.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 54 годин. Розподіл зазначеної роботи:

  • підготовка до лекційних занять – 3 години;
  • до практичних занять – 6 годин;
  • РГР – 15 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна складається із одного семестрового модуля. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 1 модульну контрольну роботу та розрахунково-графічну роботу. Модульна контрольна робота виконується у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (у формі тестових запитань) та практичної частини (у формі 2 завдань). Максимальна оцінка за правильне виконання теоретичної частини становить 20 балів, практичної частини – 20 балів. Кількість тестових запитань – 28 у МК№1 (кожна правильна відповідь оцінюється від 0,7 балів). 

Семестровий модуль

  • ПЗ1. Оцінка за виконання – 7 балів (2 тиждень).
  • ПЗ2. Оцінка за виконання – 6,5 балів (4 тиждень).
  • ПЗ3. Оцінка за виконання – 6,5 балів (6 тиждень).
  • ПЗ4. Оцінка за виконання – 7 балів (8 тиждень).
  • ПЗ5. Оцінка за виконання – 6,5 балів (10 тиждень).
  • ПЗ6. Оцінка за виконання – 6,5 балів (12 тиждень).
  • РГР. Оцінка за виконання – 20 балів. Термін надання та захист – 14 тижні. 
  • МК. Модульна контрольна робота – 40 балів (12 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Опис оцінювання відповідей на питання екзаменаційного білету.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної частини (2 завдання). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

Бали розподіляються наступним чином: 60 балів – теоретична частина та 40 балів – практична. За бездоганну відповідь на кожне теоретичне питання здобувач отримує 20 балів. При цьому відповідь є бездоганною, якщо здобувач повністю розкрив суть питання, послідовно і логічно його доповів, обґрунтував висновки, навів визначення, приклади, проілюстрував відповідь необхідною і достатньою кількістю записів. Якщо здобувачем наведено лише коротке формулювання поняття/твердження, він отримує 10 балів. Якщо разом з формулюванням наведені приклади використання поняття/твердження для рішення відповідних завдань, здобувач отримує 15 балів.

За бездоганне виконання завдання практичної частини здобувач отримує – 40 балів. При цьому виконання практичного завдання вважається бездоганним (залежно від характеру завдання), якщо отримана правильна кількісна відповідь на поставлене питання чи наведено обґрунтований доказ запропонованого твердження, висновку, властивості, тощо.

Екзамен вважається не складеним, якщо здобувач отримав незадовільну оцінку. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзамену – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Заборонено використання будь-яких підручників, посібників, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та складання екзамену з дисципліни.