Польська мова 1.2

ID: 8072
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Форма контроля: 
Экзамен.
Преподаватель: 
Количество аудиторных занятий: 
46 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни 

формування  комунікативної,  лінгвістичної,  соціокультурної та професійної компетенції студентів шляхом їх залучення до виконання професійно орієнтованих завдань, формування інтерактивних вмінь і навичок усного та писемного мовлення з послідовним удосконаленням кожного окремого виду мовленнєвої діяльності.

Завдання дисципліни:
  • підвищити загальноосвітній рівень студентів та їх філологічну підготовку;
  • організувати процес навчання польської мови з урахуванням діалогу культур, інтегрованого підходу, інтерактивних методів, особистісно-зорієнтованого навчання, з використанням інтерактивних методів навчання, напр. кейс-методу, мозкового штурму, рольових ігор тощо;
  • сформувати у студентів краєзнавчі знання про культуру, традиції та звичаї  Польщі  у порівнянні  з  національними  традиціями  та культурою свого народу;
  • виробити  у студентів  вміння сприймати іноземну мову на слух, читати та спілкуватися за змістом прочитаних текстів різної тематики, висловлювати власні думки у монологічному, діалогічному усному та писемному мовленні, а також розвивати їх мовну здогадку, вміння самоконтролю.

 

Основні результати навчання

Презентувати знання про культуру відповідно до спеціалізації представників різних професійних груп та здобувачів освіти. Виявляти, перевіряти та узагальнювати інформацію щодо різноманітних контекстів культурної практики, визначати ступінь їх актуальності із застосуванням релевантних джерел, інформаційних, комунікативних засобів та візуальних технологій. Мати навички критичного мислення, викладати у зрозумілий спосіб власні думки, здійснювати їх аргументацію. Створювати логічно і структурно організовані тексти з питань культурології, відповідно до спеціалізації. Вільно спілкуватися з професійних питань усно та письмово державною та іноземними мовами з урахуванням мети спілкування та соціокультурних особливостей його контексту. Вміти визнавати різноманітність культур, проводити їх аналіз; сприймати особливості взаємодії в системі орієнтації іншої культури.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • Кз – самостійні контрольні завдання;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • ПЗ1-2. Uwielbiam polskie jedzenia! Найтиповіші польські страви. Прослуховування аудіо та побудова моно- та діалогічних висловлювань за темою.
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • ПЗ3-4. Uczę się polskiego! (Dopełniacz lp). Прослуховування аудіо та побудова моно- та діалогічних висловлювань за темою. Родовий відмінок однини іменників та прикметників.
    • Особові займенники у називному та орудному відмінках.
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • ПЗ5-6. Czyja to rodzina? Прослуховування аудіо та побудова моно- та діалогічних висловлювань за темою. Лексика: Rodzina. Присвійні займенники. Прислівники nigdy, często, codziennie, zawsze, rzadko, zwykle itp.  у ролі обставини часу.
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • ПЗ7-8. Kiedy i o której? Прослуховування аудіо та побудова моно- та діалогічних висловлювань за темою. Порядкові числівники 1-24 на позначення годин. Дні тижня.
    • СРЗ. К. Кз1.
  • 5 тиждень
    • ПЗ9-10. Gdzie byliście? Czekałem na was (Czas przeszły czasowników). Прослуховування аудіо та побудова моно- та діалогічних висловлювань за темою. Дієслова у минулому часі. Інформативне читання польськомовного тексту за темою Kim był Witkacy?
    • СРЗ. К. Кз2.
  • 6 тиждень
    • ПЗ11-12. Z przewodnikiem po Krakowie. Прослуховування аудіо та побудова моно- та діалогічних висловлювань за темою. Відмінювання дієслів руху iść, chodzić, jechać, jeździć у теперешньому часі. Пам’ятки Кракова. Праця із мапою міста (як пройти до ...?).
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • ПЗ13-14. Z przewodnikiem po Krakowie. Прослуховування аудіо та побудова моно- та діалогічних висловлювань за темою. Відмінювання дієслів руху iść, chodzić, jechać, jeździć у теперешньому часі. Пам’ятки Кракова. Праця із мапою міста (як пройти до ...?).
    • СРЗ. К. МКР1.
  • 8 тиждень
    • ПЗ15-16. "Kraków - miasto królów Polski" (historia oraz prezentacja zabytków). Історія королевського та столичного міста Краків, легенди Кракова (o Smoku Wawelskim, o zaczarowanych gołębiach itp.). Пам’ятки Кракова (Kościół Mariacki, Sukiennice, Wawel, Kazimierz itp.).
    • СРЗ. К.
  • 9 тиждень
    • ПЗ17-18. Karton czy pudełko? (Dopełniacz lm). Прослуховування аудіо та побудова моно- та діалогічних висловлювань за темою. Родовий відмінок множини іменників та прикметників. Особові займенники у називному та родовому відмінках.
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • ПЗ19-20. Co ma być, to będzie! (Czas przyszły czasowników). Прослуховування аудіо та побудова моно- та діалогічних висловлювань за темою. Польські дієслова у майбутньому часі. Модальні дієслова móc, chcieć, musieć у майбутньому часі. Погода. Пори року. Назви місяців. Прислівники. Анджейки: особливості свята.
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • ПЗ21-22. Co o tym myślisz? Podoba ci się? Прослуховування аудіо та побудова моно- та діалогічних висловлювань за темою. Вираження власних думок, почуттів, поглядів та міркувань. Особові займенники у всіх відмінках. Контроль самостійної роботи.
    • СРЗ. К. Кз 3.
  • 12 тиждень
    • ПЗ23-24. Pokaż mi swoje mieszkanie. Прослуховування аудіо та побудова моно- та діалогічних висловлювань за темою. Опис квартири. Лексика пов’язана із квартирою, приміщеннями та обладнанням, розташуванням предметів. Іменники та прикметники у місцевому відмінку однини та множини. Прийменники w, na, przy, o, po.
    • СРЗ. К.
  • 13тиждень
    • ПЗ 25-26. Marzę o dalekich podróżach. Прослуховування аудіо та побудова моно- та діалогічних висловлювань за темою з використанням конструкцій myśleć o, marzyć o, rozmawiać o, dyskutować o, pamiętać o; chodzić po, spacerować po, jeździć po, podróżować po.
    • СРЗ. К. Кз 4.
  • 14тиждень
    • ПЗ 27-28. Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej. Прослуховування аудіо та побудова моно- та діалогічних висловлювань за темою з використанням прийменників obok, koło, blisko, na wprost, na, w, przy, nad, pod, przed, za, między тощо. Локалізація предметів у приміщенні.
    • СРЗ. К.
  • 15 тиждень
    • ПЗ 29-30. Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej. Прослуховування аудіо та побудова моно- та діалогічних висловлювань за темою з використанням прийменників obok, koło, blisko, na wprost, na, w, przy, nad, pod, przed, za, między тощо. Локалізація предметів у приміщенні.
    • СРЗ. К. МКР 2.

 

Індивідуальна робота

Не передбачена

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 44 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до практичних занять – 14 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 4 контрольних завдання та 2 модульні контрольні роботи. Модульні контрольні роботи №1, №2 виконуються у письмовій формі. Максимальна оцінка за їх бездоганне виконання становить 30 балів (у формі практичних завдань). Кількість тестових запитань 9, кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 бала. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 30 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль № 1

  • Кз1. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 4 тиждень.
  • Кз2. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 5 тиждень.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • Кз3. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 11 тиждень.
  • Кз4. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 13 тиждень.
  • МК2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є іспит.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До іспиту допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Іспит відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання іспиту відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на контрольній роботі або на заліку відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.