Порівняльна міфологія

ID: 8149
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Форма контроля: 
Зачет.
Количество аудиторных занятий: 
30 годин лекційних занять, 14 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни 

Мета дисципліни

введення до навчального процесу базової системи теоретичних понять про аналіз і розуміння причин, умов і наслідків формування міфологічного світогляду та формування  різноманітних міфологічних систем минулого та сучасності.

Завдання дисципліни:
  • дослідження історії та теорії формування знань з порівняльної міфології;
  • опанування базовими знаннями про міфології різних народів, що мають безумовну історичну, культурну та духовну цінність;
  • вміння аналізувати прочитані першоджерела, застосовувати культурологічну, науково - філософську методологію компаративістських досліджень для вирішення практичних завдань;
  • володіння навичками організації процесу самостійної роботи з освітньою та науковою літературою;
  • вміння критично осмислювати основні світоглядні ідеї та формувати власну теоретичну позицію.

 

Основні результати навчання

Збирати, упорядковувати та аналізувати інформацію щодо культурних явищ, подій та історико-культурних процесів; інтерпретувати культурні джерела (речові, друковані, візуальні, художні) з використанням спеціальної літератури та визначених методик, аргументовано викладати умовиводи щодо їх змісту; аналізувати, коментувати, узагальнювати наукові та аналітичні тексти культурологічного характеру.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К. – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Предмет, структура і завдання курсу «Порівняльна міфологія». 
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Історія формування порівняльної міфології як науки.
    • ПЗ1.Історія формування порівняльної міфології як науки.
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Загальні закономірності міфогенезу. Структури та закономірності первісного мислення.  
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Перехід від міфу до логосу. Міф. Міфологія. Філософія.
    • ПЗ2. Перехід від міфу до логосу. Міф. Міфологія. Філософія.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Міфологічні системи Стародавнього Сходу. 
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Індійська міфологія та особливості ведичної культури. 
    • ПЗ3.Міфологічні системи Стародавнього Сходу. 
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Китайська та японська міфології: загальне та особливе.
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Греко-римська міфологія. 
    • ПЗ4. Індійська міфологія та особливості ведичної культури. 
    • МКP№1. СРЗ. К.
  • 9 тиждень 
    • Л9.  Скандинавська міфологія. 
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Міфологія східнослов’янських племен. 
    • ПЗ5. Греко-римська міфологія. 
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Українська міфологія.
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Міф і релігія.
    • ПЗ6. Українська міфологія.
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Міф і наука.
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Міф та мистецтво.
    • ПЗ7. Сучасна міфотворчість. 
    • СРЗ. К. МКP№2
  • 15 тиждень
    • Л15. Міф та світогляд сучасної людини.
    • СРЗ. К. З.

 

Індивідуальна робота

Не передбачена

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 46 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань до них – 31 годин;

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 Модульна робота складається з теоретичної частини та практичної частини. Кожна з частин оцінюється максимум у 10 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ1. Оцінка за виконання – 10 балів (2 тиждень).
  • ПЗ2. Оцінка за виконання – 10 балів (4 тиждень).
  • ПЗ3. Оцінка за виконання – 10 балів (6 тиждень).
  • МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ4. Оцінка за виконання – 8 балів (8 тиждень).
  • ПЗ5. Оцінка за виконання – 8 балів (10 тиждень).
  • ПЗ6. Оцінка за виконання – 7 балів (12 тиждень).
  • ПЗ7. Оцінка за виконання – 7 балів (14 тиждень).
  • МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (14 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти, як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на контрольній роботі або на заліку відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.