Українська філософія радянської доби

ID: 8208
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Форма контроля: 
Экзамен.
Количество аудиторных занятий: 
30 годин – лекційні заняття; 16 годин – практичні заняття .

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

осмислення етапів становлення сучасного етнонаціонального філософського світогляду у процесі формування української філософської традиції та розуміння своєрідності українського способу філософування та його місця у сучасній світовій духовній культурі та сучасному соціокультурному просторі.

Завдання дисципліни:
  • розуміти сучасну українську філософію як специфічний теоретичний рівень усвідомлення соціально-економічних та духовно-культурних процесів ХХ-ХХІ ст. у різних ідеологічних та соціо-політичних умовах;
  • розкрити взаємозв’язок філософської думки з іншими аспектами української духовної культури;
  • характеризувати розвиток української філософської думки в контексті здобутків європейських філософських традицій, модерного та постмодерному способу філософування сучасності, сприяти розвитку проактивної толерантності.

 

Основні результати навчання 

Вміти визначати недосліджені сегменти у проблемному полі філософії та суміжних гуманітарних наук.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • К – консультації викладача;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Предмет, структура та завдання курсу «Українська філософія радянської доби».
    • ПЗ1. Загальна історія формування української філософії.
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Ідейні джерела радянської української філософії. Інституціоналізація філософії в УРСР.
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Українізація та філософська думка 20-30-х років XX ст. в УРСР.
    • ПЗ2. Культурно-філософський підйом в Україні в 20-х роках.
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Дисидентський рух і філософська думка в УРСР 50-60 рр.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Епоха застою і філософські пошуки в УРСР 70-80 рр. ХХ ст.
    • ПЗ3. Філософська культура  українських дисидентів.
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Українська філософія і «Перебудова» в СРСР.
    • СРЗ. К
  • 7 тиждень
    • Л7. Українська зарубіжна філософія ХХ - ХХІ ст.
    • ПЗ4. Особливості української філософії 70-90 рр. ХХ ст.
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Історіософська думка українських філософів ХХ - ХХІ ст.
    • СРЗ. К. МКР1
  • 9 тиждень
    • Л9. Соціально-філософська проблематика у філософії України ХХ - ХХІ ст.
    • ПЗ5. Дослідження історії філософії у творчості українських філософів ХХ - ХХІ ст.
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Філософія культура ХХ - ХХІ ст.
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Філософська антропологія ХХ - ХХІ ст. в Україні. 
    • ПЗ6. Соціально-філософська та антрополгічна проблематика у філософії України ХХ - ХХІ ст.
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Українське релігієзнавство 20 століття. ХХ - ХХІ ст.
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Основні напрямки, персони філософських шкіл Інституту Філософії НАН України ім. Г.С. Сковороди
    • ПЗ7. Становлення українського академічного релігієзнавства ХХ - ХХІ ст.
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Основні напрямки, персони філософських шкіл Київського національного університету ім. Т.Г. Шевченко
    • К. СРЗ. 
  • 15 тиждень
    • Л15. Філософія в Одесі в контексті філософії України.
    • ПЗ8. Філософія в Одесі: історія  і сучасність.
    • СРЗ. К. МКР 2

 

Індивідуальна робота

Не передбачена

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає – 44 год. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 4 години;
  • підготовка до практичних занять – 10 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Студенти впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 20 балів. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у формі захисту медійного проекту, створеного командою або одноосібно. Модульна робота складається з теоретичної частини та практичної частини. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ1. Оцінка за виконання – 7 балів (1тиждень).
  • ПЗ2. Оцінка за виконання – 8 балів (3 тиждень).
  • ПЗ3. Оцінка за виконання – 7 балів (5 тиждень).
  • ПЗ4. Оцінка за виконання – 8 балів (7 тиждень).
  • МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ5. Оцінка за виконання – 7 балів (9 тиждень).
  • ПЗ6. Оцінка за виконання – 8 балів (11 тиждень).
  • ПЗ7. Оцінка за виконання – 7 балів (13 тиждень).
  • ПЗ8. Оцінка за виконання – 8 балів (15 тиждень).
  • МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є екзамен. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю  

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання  екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час Л, ПЗ, МКР, Е користуватися телефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.