Історія музейної справи і колекціонування

ID: 8246
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.00.
Содержит расчетно-графическую работу
Форма контроля: 
Экзамен.
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 16 аудиторних годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

введення до учбового процесу базової системи теоретичних понять про музейну справу, ії елементи та їхній взаємозв'язок, завдяки якому можливе теоретико-аналітичне та практичне вивчення музейних комплексів, а також ознайомлення з особливостями музейної справи, характером функціонування музеїв й процесами активного залучення музейної мережі у сучасний туристичний бізнес. Велике значення в курсі приділяється аналізу музея як історико-культурного феномена та його місця в сучасному світі, що є дуже важливим для фахівця – культуролога.

Завдання дисципліни:  
  • ознайомлення з основами музеєзнавства як наукової дисципліни;
  • поглиблений аналіз музея як явища культури, привертання уваги студентів к історії музеїв світу та України, а також комунікаційному, семантичному, аксіологічному та ін. значенням музейної діяльності;
  • особливе вивчення феномена художнього музея, знайомство с найбільшими художніми музеями світу та України;  
  • аналіз сучасного стана музеїв України, основних напрямків їх розвитку, специфіки музейного менеджмента; визначення їх місця у вітчизняній культурній політиці сьогодення;
  • виявлення місця і ролі музея у сучасному туристичному бізнесі.

 

Основні результати навчання. 

Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах. Вміти визнавати різноманітність культур, проводити їх аналіз; сприймати особливості взаємодії в системі орієнтації іншої культури. Вміти використовувати відповідну термінологію, обговорювати факти та інтерпретації зрозумілою і чіткою мовою, застосовувати це в презентаціях, есе та дипломній роботі. Відтворювати типологію культур та динаміку культурних форм.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації;
  • РГР – розрахунково-графічна робота.

 

Тематика та види навчальних занять.

  • 1 тиждень
    • Л1. Культурна форма "музей"
    • ПЗ1. Науково-дослідницька діяльність музеїв.
    • СРЗ. К.РГР.
  • 2 тиждень
    • Л2. Колекціонування як соціально-культурний феномен.
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Типи і профілі музеїв. 
    • ПЗ2 Художні збірки античного світу
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. “Протомузейні” збірки.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Збірки Європейського Середньовіччя 
    • ПЗ3 Середньовічні збірки творів мистецтва  
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Відродження: Історичні передумови виникнення музеїв 
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Художнє колекціонування ХVII століття 
    • ПЗ4 Приватне колекціонування доби Ренесанса 
    • СРЗ. К. МКР1.
  • 8 тиждень
    • Л8. Західноєвропейські музеї ХVIIІ століття 
    • СРЗ. К.РГР.
  • 9 тиждень
    • Л9. Розвиток Європейських музеїв в XIX столітті 
    • ПЗ5 Європейське колекціонування Нового часу
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Розвиток Європейських музеїв в XIX столітті 
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Музейне будівництво в ХХ столітті 
    • ПЗ6 Розвиток Європейських музеїв в ХІХ столітті.
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Музей в тоталітарном суспільстві 
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Нові тенденції у розвитку музейної сфери у другій половині ХХ століття 
    • ПЗ7 Роль колекціонування в історії національної культури. 
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень 
    • Л14. Музейна справа як інформаційний процес 
    • СРЗ. К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Музеї та екскурсійно-туристичний рух 
    • ПЗ8. Музей в культурі ХХ століття
    • СРЗ. МКР2. РГР.  К.

 

Індивідуальна робота

Виконується РГР, яка має специфіку в гуманітарній галузі, проходить у форматі створення протягом семестру презентації в певній стилістиці; на основі сучасних креативних стратегій. РГР презентується і захищається в рамках практичних занять.  

Мета РГР: демонстрація отриманих знань, вмінь та навичок використання сучасної гуманітарної методології при формуванні світоглядної позиції щодо комплексного вирішення конкретного фахового завдання.

  • 1-7 тижні Вибір та затвердження теми, попередній вибір наукових джерел, складання плану дослідження, визначення методики та розробка інструментарію дослідження, підготовка чорнового варіанту РГР.
  • 8-12 тижні Отримання консультацій від наукового керівника, редагування та підготовка до захисту (презентація+доповідь).
  • 13-15 тижні Публічний захист РГР.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 74 години. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • Самостійне опрацювання теоретичного матеріалу– 15 годин;
  • підготовка до практичних занять– 14 годин.
  • Виконання РГР – 15 годин
  • Підготовка до екзамену – 30 годин

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів в кожному модулі – по 20 балів, а саме: у 1 модулі – поточні контрольні опитування на ПЗ (10 балів), виконання РГР (10 балів); у 2 модулі –поточні контрольні опитування на ПЗ (10 балів), виконання РГР (10 балів). Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Залік відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання заліків – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції та складання МК здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Заборонено використання будь-яких підручників, посібників, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.