Історія музики

ID: 8252
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
5.50.
Форма контроля: 
Экзамен.
Количество аудиторных занятий: 
30 годин лекційних занять, 14 годин практичних занять, 16 лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни

дати здобувачу знання про специфіку функціонування і розвитку музичної культури, еволюцію основних музичних жанрів і навчити використовувати здобуті знання у дослідницькій практиці. Велике значення в курсі приділяється аналізу музики як історико-культурного феномена та ії місця в сучасному світі, що є дуже важливим для фахівця – культуролога. У ході занять здобувачі повинні  скласти уявлення  про найважливіші події і явища музичної культури, а також освоїти основні поняття і терміни музичного мистецтва.

Завдання дисципліни:
  • оволодіння здобувачами історії музичної культури, її етапами розвитку, провідними напрямками та стилями, починаючи з архаїчних форм  до специфічних  музичних явищ  сучасності;
  • поглиблений аналіз закономірностей культурно-історичного процесу розвитку музики як вида мистецтва, особливе вивчення музики як феномена художньої культури, знайомство с найвидатнішими музичними творами; розуміння культурно-типологічних характеристик музичного мистецтва, діалектики розвитку основних культурно-історичних традицій  та музичної стилістики; виявлення місця і ролі музики у сучасних культуротворчих процесах.

 

Основні результати навчання

Вміти використовувати відповідну термінологію, обговорювати факти та інтерпретації зрозумілою і чіткою мовою, застосовувати це в презентаціях, есе та дипломній роботі. Відтворювати типологію культур та динаміку культурних форм. Вміти «прочитати» виставу, скласти уявлення про сценічне мистецтво як особливу знакову систему. Визначати проблематику культурології в контексті сучасних досліджень культури.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР  – модульна контрольна робота;
  • К – консультація.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л 1. Поняття "музична культура". Сутність і структура музичної культури 
    • ЛЗ 1. Найважливіші мистецькі явища кінця XIX –початку ХХ століть. Музичний імпресіонізм. Веризм. Огляд оперної творчості П. Масканьї, Р.Леонкавалло, Дж. Пучіні 
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень 
    • Л 2. Музична культура первісного суспільства і ранніх рабовласницьких держав.
    • ПЗ 1. Музичне мистецтво докласичного періоду
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень 
    • Л 3. Музична культура Античності.
    • ЛЗ 2. Огляд європейського музичного мистецтва першої половини ХХ століття. Музичний експресіонізм. Нововіденська школа
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень 
    • Л 4. Музична культура і мистецтво Середньовіччя 
    • ПЗ 2 Музична культура Німеччини кінця ХVІІ – початку ХVІІІ століття. І.С.Бах. 
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень 
    • Л 5. Музичне мистецтво Ренесансу
    • ЛЗ 3 Творчість І. Стравинського, К. Орфа, Б. Бартока. Твори для дітей. Американська му-зична культура. Творчість Дж. Гершвіна
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень 
    • Л 6. Музична культура  ХVII століття
    • ПЗ 3. Гуманізм мистецтва Г.Ф.Генделя. Оперна реформа К.В.Глюка
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень 
    • Л 7. Музична культура  ХVIIІ століття.
    • ЛЗ 4. Огляд музичної культури Фінляндії (Я. Сі-беліус), Іспанії (І.Альбеніс, Е.Гранадос, М. де Фалья), Італії (О.Респігі), Бразилії (Е Віла Лобос)
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень 
    • Л 8 Романтизм в музиці. Національні композиторські школи другої половини ХІХ століття
    • ПЗ 4. Епоха просвіти. Віденська класична школа. Жанри симфонії і сонати у творчості Й.Гайдна, В.А.Моцарта, Л.Бетховена. Симфонічний оркестр. Оперна творчість В.А.Моцарта. Реквієм
    • СРЗ. К. МКР 1.
  • 9 тиждень 
    • Л 9. Музична культура пізнього романтизму
    • ЛЗ 5. Огляд музичного мистецтва другої половини ХХ століття. Основні напрямки джазової та естрадної музики.
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень 
    • Л 10. Реалізм в музичній культурі XIX століття
    • ПЗ 5. Романтизм – провідний мистецький напрям у ХІХ столітті. Ф. Шуберт – представник австро-німецького музичного романтизму. Розвиток принципів музичного романтизму у творчості Р. Шумана
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень 
    • Л 11. Імпресіонізм у музиці 
    • ЛЗ 6. Становлення національних композиторських шкіл в європейській музиці XIX століття. Ф. Шопен – засновник польської музичної класики
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень 
    • Л 12. Музична культура  першої половини  ХХ століття
    • ПЗ 6. Становлення національних композиторських шкіл в європейській музиці XIX століття. Ф. Шопен – засновник польської музичної класики
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень 
    • Л13. Нові тенденції у розвитку музичного  мистецтва  другої половини ХХ століття 
    • ЛЗ 7. Угорська музична культура. Ф.Ліст. Чеська музична культура. Б.Сметана, А.Дворжак
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень 
    • Л 14. Стилістика та еволюція джазу.  Етапи становлення рок-музики.
    • ПЗ 7. Угорська музична культура. Ф.Ліст. Чеська музична культура. Б.Сметана, А.Дворжак
    • СРЗ. К.
  • 15 тиждень 
    • Л 15. Українська музична культура
    • ЛЗ 8. Норвезька музична культура XIX століття. Е.Гріг – основоположник норвезької класичної музики. Французька музична куль-тура другої половини XIX століття. Творчість Ш.Гуно та Ж.Бізе
    • СРЗ. К., МКР 2.

 

Індивідуальна робота

Не передбачена

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 105 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять – 30 годин;
  • підготовка до лабораторних занять – 30 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у 50 балів. 

Білет до МКР №1 та 2 складається з теоретичної частини, яка оцінюється в 10 балів та практично-теоретичної частини, яка оцінюється в 20 балів. 

Семестровий модуль № 1

  • ЛЗ1 Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 1 тиждень.
  • ПЗ1 Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 2 тиждень.
  • ЛЗ2 Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 3 тиждень.
  • ПЗ2 Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 4 тиждень.
  • ЛЗ3 Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 5 тиждень.
  • ПЗ3 Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 6 тиждень.
  • ЛЗ4 Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 7 тиждень.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ4 Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 8 тиждень.
  • ЛЗ5 Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 9 тиждень.
  • ПЗ5 Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 10 тиждень.
  • ЛЗ6 Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 11 тиждень.
  • ПЗ6 Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 12 тиждень.
  • ЛЗ7 Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 13 тиждень.
  • ПЗ7 Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 14 тиждень.
  • МК2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є екзамен.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Складання/перескладання екзамену організується за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на контрольній роботі або на екзамені відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.