Основи науково-дослідної роботи

ID: 8278
Выборочная дисциплина
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Форма контроля: 
Зачет.
Преподаватель: 
доцент Волошенко М. О.
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття; 16 аудиторних годин – лабораторні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

дати теоретичні знання про специфіку наукових досліджень і сформувати практичні навички щодо їх написання. Особливий акцент зроблений на синтезі теоретичних і прикладних складовихзмісту.

Завдання дисципліни:
  • дослідити специфіку наукової діяльності;
  • дати основні знання про особливості наукового стилю, його жанрову своєрідність і вимоги щодо структурно-семантичної організації різних типів наукових текстів;
  • допомогти визначити актуальні напрями досліджень у різних галузях сучасної української науки;
  • окреслити коло пріоритетної тематики наукових досліджень;
  • визначити найуживаніші загальнонаукові та спеціальні методи наукових досліджень і навчити застосовувати їх у відповідних галузях наукових знань;
  • навчити методиці збору й опрацюванн ятеоретичної інформації та фактичного матеріалу;
  • сформувати вміння оформляти бібліографію відповідно до прийнятих вимог, а також практичні навички наукового викладу інформації.

 

Основні результати навчання

Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією). Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу. Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації. Вміти визнавати різноманітність культур, проводити їх аналіз; сприймати особливості взаємодії в системі орієнтації іншої культури. Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), уміння складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо. Знати особливості наукового стилю, його жанрову своєрідність і вимоги щодо структурно-семантичної організації різних типів наукових текстів.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • К – консультації викладача;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л 1. Поняття науки та її функцій.
    • ПЗ1. Поняття науки та її функцій.
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Актуальні напрями досліджень.
    • ПЗ2. Актуальні напрями досліджень
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Поняття «напрям» і «проблематика» наукового дослідження, їх співвідношення. 
    • ПЗ 3. Поняття «напрям» і «проблематика» наукового дослідження, їх співвідношення.
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Поняття актуальності наукових досліджень.
    • ПЗ 4. Поняття актуальності наукових досліджень.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Вибір і обґрунтування теми дослідження, її формулювання.
    • ПЗ 5. Вибір теми науковогодослідження.
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Ефективність наукових досліджень.
    • ПЗ 6. Методологія, метод і методики наукового дослідження.
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Поняття «методології», «методу» й «методики» наукового дослідження.
    • ПЗ 7 Поняття «методології», «методу» й «методики» наукового дослідження.
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Теоретичні та емпіричні методи дослідження.
    • ПЗ 8 Теоретичні та емпіричні методи дослідження.
    • СРЗ. К. МКР1.
  • 9 тиждень
    • Л9. Інформаційне забезпечення наукових досліджень.
    • ПЗ 9. Інформаційне забезпечення наукових досліджень.
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • Л10 Планування роботи. Збір теоретичної інформації.
    • ПЗ 10. Послідовність етапів виконання наукового дослідження, оптимальне планування роботи. 
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Особливості структурно-сематичної організації науково-дослідницької роботи.
    • ПЗ 11. Особливості структурно-сематичної організації науково-дослідницької роботи.
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Особливості композиції науково-дослідницької роботи.
    • ПЗ 12. Особливості композиції науково-дослідницької роботи.
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Структурно-семантична організація основної частини.
    • ПЗ 13 Структурно-семантична організація основної частини.
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Оформлення та форми впровадження результатів наукового дослідження.
    • ПЗ 14 Оформлення та форми впровадження результатів наукового дослідження.
    • К, СРЗ, МКР 2.
  • 15 тиждень
    • Л15. Підготовка наукового дослідження.
    • ПЗ 15 Підготовка наукового дослідження.
    • СРЗ. К.

 

Індивідуальна робота:

Не передбачена

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 30 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 10 годин;
  • підготовка до практичних занять – 10 годин;
  • підготовка до лабораторних занять – 10 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів в кожному модулі – по 20 балів, а саме: у 1 модулі – вирішення практичних завдань на ПЗ (14 балів), активна робота на практичному занятті (6 балів); у 2 модулі – вирішення практичних завдань на ПЗ (12 балів), активна робота на практичному занятті (8 балів). Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Залік відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час Л, ПЗ, З користуватися ґаджетами заборонено.