Загальна психологія

ID: 8316
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.50.
Форма контроля: 
Экзамен.
Преподаватель: 
Количество аудиторных занятий: 
30 годин лекційних занять, 30 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни: формування у студентів психологічного мислення, психологічної культури, глибокого розуміння законів та понять психологічної науки.
Завдання дисципліни: сформувати знання про принципи єдності свідомості, діяльності та особистості; сформувати обізнаність про внутрішні зв'язки предмета психології; розкрити роль соціальної детермінації зв'язку діяльності, свідомості та психіки; розкрити природу психіки, свідомості, особистості та діяльності; довести активну роль внутрішніх умов людини, опосередковуючих зовнішні впливи, в детермінації її життя як суб'єкта.

Основні результати навчання

Теоретично аргументувати шляхи подолання проблем та складних життєвих обставин, обирати ефективні методи їх вирішення, передбачати наслідки. 
Використовувати методи профілактики для запобігання можливих відхилень у психічному розвитку, порушень поведінки, міжособистісних стосунків, для розв’язання конфліктів, попередження соціальних ризиків та складних життєвих обставин. 
Встановлювати та підтримувати взаємини з клієнтами на підґрунті взаємної довіри та відповідно до етичних принципів і стандартів соціальної роботи, надавати їм психологічну підтримку й наснажувати клієнтів.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень 
Л1. Предмет та завдання курсу.
ПЗ№1. Предмет та завдання курсу.
СРС. К.

2 тиждень
Л2. Історія психології.
ПЗ№2. Історія психології
СРС. К.

3 тиждень
Л3. Розвиток психіки в філогенезі. Свідомість людини. Природа людської свідомості.
ПЗ№3. Природа людської свідомості.
СРС. К.

4 тиждень
Л4. Мозок та психіка.
ПЗ№4. Мозок та психіка.
СРС. К.

5 тиждень
Л3. Особистість та її структура. Формування та розвиток особистості.
ПЗ№5. Формування та розвиток особистості.
СРС. К.

6 тиждень
Л6. Темперамент людини: поняття, типи.
ПЗ№6. Темперамент людини: поняття, типи.
СРС. К.

7 тиждень
Л7. Характер людини: поняття, механізми формування, акцентуації характеру.
ПЗ№7. Характер людини
МК№1. СРС. К.

8 тиждень
Л8. Психологічний аналіз діяльності людини. Структура та види діяльності.
ПЗ№8. Психологічний аналіз діяльності людини.
СРС. К.

9 тиждень 
Л9. Відчуття як психічний пізнавальний процес: поняття, характеристика, класифікація.
ПЗ№9. Відчуття як психічний пізнавальний процес
СРС. К.

10 тиждень
Л10. Сприйняття як психічний пізнавальний процес: закони, види, засоби сприйняття.
ПЗ№10. Сприйняття як психічний пізнавальний процес
СРС. К.

11 тиждень

Л11. Увага як особлива форма психічної активності: фізіологічні основи уваги, види та форми уваги, закони уваги.
ПЗ№11. Увага як особлива форма психічної активності
СРС. К.

12 тиждень
Л12. Пам’ять як психічний пізнавальний процес.
ПЗ№12. Пам’ять як психічний пізнавальний процес
СРС. К.

13 тиждень
Л13. Мислення як форма відображення дійсності.
ПЗ№13. Мислення як форма відображення дійсності
СРС. К.

14 тиждень
Л14. Воля як психічний процес.
ПЗ№14. Воля як психічний процес
СРС. К.

15 тиждень
Л8. Мотивація. Теорії мотивації. 
ПЗ№15. Мотивація та її діагностування
МКР№2. СРС. 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 75 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 15 годин;
2) підготовка до практичних занять – 30 годин;
3) підготовка до екзамену – 30 годин.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практичної частини (2 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання кожного  практичного завдання оцінюється в 5 балів.
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
Семестровий модуль № 1
ПЗ1. Оцінка за виконання – 5 балів (1 тиждень).
ПЗ2. Оцінка за виконання – 5 балів (2 тиждень).
ПЗ3. Оцінка за виконання – 5 балів (3 тиждень).
ПЗ4. Оцінка за виконання – 5 бали (4 тиждень).
ПЗ5. Оцінка за виконання – 4 бали (5 тиждень).
ПЗ6. Оцінка за виконання – 3 бали (6 тиждень).
ПЗ7. Оцінка за виконання – 3 балів (7 тиждень).
МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.
Семестровий модуль № 2
ПЗ8. Оцінка за виконання – 5 балів (8 тиждень).
ПЗ9. Оцінка за виконання – 5 балів (9 тиждень).
ПЗ10. Оцінка за виконання – 5 балів (10 тиждень).
ПЗ11. Оцінка за виконання – 5 балів (11 тиждень).
ПЗ12. Оцінка за виконання – 3 балів (12 тиждень).
ПЗ13. Оцінка за виконання – 3 балів (13 тиждень).
ПЗ14. Оцінка за виконання – 2 бали (14 тиждень).
ПЗ15. Оцінка за виконання – 2 бали (15 тиждень).
МК2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
Підсумковим контролем з дисципліни є екзамен. 
Опис оцінювання відповідей на питання екзаменаційного білету.
Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної частини (2 завдання). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 
Бали розподіляються наступним чином: 60 балів – теоретична частина та 40 балів – практична. За бездоганну відповідь на кожне теоретичне питання студент отримує 20 балів. При цьому відповідь є бездоганною, якщо студент повністю розкрив суть питання, послідовно і логічно його доповів, обґрунтував висновки, навів визначення, приклади, проілюстрував відповідь необхідною і достатньою кількістю записів. Якщо студентом наведено лише коротке формулювання поняття/твердження, він отримує 10 балів. Якщо разом з формулюванням наведені приклади використання поняття/твердження для рішення відповідних завдань, студент отримує 15 балів.
За бездоганне виконання завдання практичної частини студент отримує – 40 балів. При цьому виконання практичного завдання вважається бездоганним (залежно від характеру завдання), якщо отримана правильна кількісна відповідь на поставлене питання чи наведено обґрунтований доказ запропонованого твердження, висновку, властивості, тощо.
Екзамен вважається не складеним, якщо студент отримав незадовільну оцінку.

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим відділом аспірантури розкладом.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання модулів, екзамену – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.