Професійне спілкування у соціальній роботі

ID: 8351
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Содержит реферативную работу
Форма контроля: 
Зачет.
Преподаватель: 
Количество аудиторных занятий: 
6-й семестр: 30 годин лекційних занять, 16 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни: 

Мета дисципліни: сприяти засвоєнню здобувачами вищої освіти цілісної парадигми культури професійного спілкування соціального працівника як системи внутрішньо взаємопов’язаних і взаємозумовлених теоретичних, методологічних і практичних компонентів.
Завдання дисципліни: формування здатності до розуміння сутності, характеристики та функцій спілкування у професійній діяльності. 

Основні результати навчання:

Використовувати механізми та засоби професійного спілкування у сфері соціальної роботи.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять: 

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача; МКР – модульна контрольна робота; РР – реферативна робота; К – консультації; З – залік.

Тематика та види навчальних занять:

1 тиждень 
Л1. Основи професійного спілкування. 
ПЗ1. Професійне спілкування як чинник і показник оволодіння фахом.
СРЗ. К. РР (1 етап).

2 тиждень 
Л2. Основи фахової взаємодії у системі «людина-людина», принципи та загальні особливості. 
СРЗ. К. РР (1 етап).

3 тиждень 
Л3. Інвенція, диспозиція, елокуція, меморія й акція. 
ПЗ2. Технології та принципи професійного спілкування.
СРЗ. К. РР (2 етап).

4 тиждень 
Л4. Стратегія і тактика уникнення конфліктогенів у спілкуванні. 
СРЗ. К. РР.

5 тиждень 
Л5. Форми мовленнєвого впливу, його логічні та психологічні засновки, прийоми синтаксичного перетворення. 
ПЗ3. Нормативи семантичних і семіотичних навантажень на текст промови.  Техніка мовлення соціального працівника.
СРЗ. К. РР.

6 тиждень 
Л6. Розвиток ораторського мистецтва у Стародавній Греції та Римі. 
СРЗ. К. РР (3 етап).

7 тиждень 
Л7. Розвиток ораторського мистецтва в Київській Русі та Україні. 
ПЗ4. Українське слово. 
СРЗ. К. МК№1. РР.

8 тиждень 
Л8. Мистецтво міркування і мистецтво спілкування. 
СРЗ. К. РР.

9 тиждень 
Л9. Досягнення раппорту як близького довірливого контакту. Уникнення конфліктогенів у спілкуванні. ПЗ5. Форми та методи подолання конфліктогенів.
СРЗ. К. РР (4 етап).

10 тиждень 
Л10. Культурні традиції та їхні функції у розвитку форм і засобів спілкування. 
СРЗ. К. РР.

11 тиждень 
Л11. Техніки і нормативи мовлення соціального працівника. 
ПЗ6. Мистецтво переконання в системі комунікаційних зв’язків.
СРЗ. К. РР (5 етап).

12 тиждень 
Л12. Маніпулятивні техніки спілкування. 
СРЗ. К. РР.

13 тиждень 
Л13. Мистецтво переконання в системі професійних комунікаційних зв’язків. 
ПЗ7. Поняття ділової риторики та основні принципи фахового спілкування.
СРЗ. К. РР (Захист РР).

14 тиждень 
Л14. Рівні сучасного професійного спілкування. 
СРЗ. К. МК№2.

15 тиждень 
Л15. Установки в професійному спілкуванні. 
ПЗ8. Сприйняття та розуміння співрозмовника.
СРЗ. К.

Індивідуальна робота: 

Реферативна робота передбачає наукове дослідження особливостей професійної комунікації. 
Графік виконання: 
1-2 тижні – 1 етап. Отримання завдання. Збір наукового матеріалу. Складання плану роботи. Оформлення титульного аркушу та вступу реферативної роботи. Обґрунтовування актуальності теми дослідження. 
3-5 тижні – 2 етап. Підготовка першого розділу основної частини роботи. 
6-8 тижні – 3 етап. Підготовка другого розділу основної частини роботи. 
9-10 тижні - 4 етап. Підготовка висновків, оформлення літературних джерел. Загальне оформлення реферативної роботи. Оформлення презентації для захисту реферативної роботи.
11-12 тижні - 5 етап. Подання реферативної роботи на кафедру психології та соціальної роботи для перевірки щодо унікальності та наявності академічного плагіату.
13 тиждень - Захист реферативної роботи.

Самостійна робота:

Самостійна робота складає 44 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 12 годин;
2) підготовка до практичних занять – 24 години;
3) виконання реферативної роботи – 8 годин.

Процедура оцінювання:

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та реферативну роботу.
Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. 
Модульні контрольні роботи № 1 та №2 складаються з теоретичної частини (15 тестових запитань) та практичної частини (5 практичних завдань). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 балів. Не вірна відповідь на тестове запитання або помилка у відповіді оцінюється в 0 балів. Правильне виконання кожного практичного завдання оцінюється в 1 бал. Практичне завдання виконано не в повному обсязі або з помилками оцінюється в 0,5 балів. Не вірна відповідь на практичне завдання оцінюється в 0 балів. 
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Реферативна робота оцінюється окремо.
Семестровий модуль № 1 
ПЗ1. - Оцінка за виконання – 6 балів (1 тиждень).
ПЗ2. - Оцінка за виконання – 6 балів (3 тиждень).
ПЗ3. - Оцінка за виконання – 6 балів (5 тиждень).
ПЗ4 – Оцінка за виконання – 7 балів (7 тиждень).
РР (1-2 етапи). Оцінка за виконання – 5 балів (7 тиждень).
МК1. Модульна контрольна робота №1 – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.
Семестровий модуль № 2 
ПЗ5. Оцінка за виконання – 6 балів (9 тиждень).
ПЗ6. Оцінка за виконання – 6 балів (11 тиждень).
ПЗ7. Оцінка за виконання – 6 балів (13 тиждень).
ПЗ8. Оцінка за виконання – 7 балів (15 тиждень).
РР (Захист). Оцінка за виконання – 5 балів (13 тиждень).
МК2. Модульна контрольна робота – 20 балів (14 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
Підсумковим контролем з дисципліни є залік.

Умови допуску до підсумкового контролю: 

Залік виставляється здобувачам вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Політика освітнього процесу:

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи, питань. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів.  

Викладач зобов’язаний здійснювати консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри, графіка консультацій. 

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами. 

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».