Технології і методи соціальної роботи 2

ID: 8436
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.50.
Содержит курсовую работу
Форма контроля: 
Экзамен. Защита курсовой работы.
Преподаватель: 
Количество аудиторных занятий: 
30 годин лекційних занять, 30 годин практичних занять, 14 годин лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни: 
забезпечити професійну компетентність майбутніх соціальних працівників щодо організації та здійснення соціальної роботи на базі теоретико-методологічних засад; сприяти оволодінню сучасними технологіями та методами соціальної роботи з конкретними категоріями населення.
Завдання дисципліни: 
сформувати уявлення про мету, сутність, та принципи застосування різноманітних соціальних технологій та методів соціальної роботи;
підвищити теоретичне розуміння соціальної роботі як науки та професійної сфери діяльності;
ознайомити студентів з сучасними технологіями та методами соціальної роботи; 
навчити застосовувати теоретичні знання з метою аналізу і прогнозування соціальної ситуації клієнта; 
сформувати необхідні знання та вміння щодо впровадження технологій соціальної роботи з конкретними категоріями клієнтів соціальної роботи;
розвити вміння визначати ефективність застосування різноманітних соціальних технологій та методів соціальної роботи з індивідами та групами клієнтів соціальних сервісів.

Основні результати навчання
 
Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу.
Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації.
Здатність пристосовуватись до обставин, що постійно змінюються в сфері професійної діяльності.
Демонструвати знання категоріально-понятійного апарату соціальної роботи.
Вміти застосовувати методи соціально-психологічного консультування в процесі надання соціальної допомоги.
Мати базові знання про технології, методи соціальної роботи та соціально-психологічної допомоги.
Уміти визначати категорії осіб, які потребують певних видів соціальної допомоги, з метою підвищення рівня соціального обслуговування населення.
Демонструвати навички працювати самостійно (розрахунково-графічні роботи, курсові роботи, дипломна робота).
 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять
 
Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; ЛР – лабораторні заняття (лабораторна робота); СРЗ – самостійна робота здобувача; КР – курсова робота; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.
 
Тематика та види навчальних занять
 
1 тиждень 
Л1. Організаційні технології у соціальній роботі.
ПЗ1. Інформаційне забезпечення соціальної роботи.
СРЗ. І етап КР - початок, К.

2 тиждень 
Л2. Технології менеджменту соціальної роботи.
ПЗ2. SMART-технологія.
ЛР1. Менеджмент у роботі територіального центру соціального захисту населення. 
СРЗ. К.

3 тиждень 
Л3. Технології соціального проектування та соціального прогнозування. 
ПЗ3. Практикум з соціального проектування.
СРЗ. К. І етап КР - кінець.

4 тиждень 
Л4. Технології соціальної роботи: гендерний аспект.
ПЗ4. Специфіка технологій соціальної роботи з жінками та чоловіками. 
ЛР2. Практикум з соціального проектування.
СРЗ. ІІ етап КР – початок. К.

5 тиждень 
Л5. Технології соціальної роботи з дітьми. 
ПЗ5. Технології соціальної роботи з дезадаптованими дітьми та підлітками.
СРЗ. К.

6 тиждень 
Л6. Технології соціальної роботи з «дітьми вулиці». 
ПЗ6. Технології соціальної роботи з клієнтами різного віку.
ЛР3. Технології і методи соціальної роботи з дітьми на прикладі конкретної соціальної організації.
СРЗ. К.

7 тиждень
Л7. Сім’я як клієнт соціальної роботи. 
ПЗ7. Типологія ризику.
МКР1. СРЗ. К. ІІ етап КР - кінець.

8 тиждень
Л8. Технології соціальної роботи з різними типами сімей.
ПЗ8. СР з дітьми батьків, що позбавлені батьківських прав, та дітьми-сиротами.
ЛР4. Соціальна діагностика у соціальній роботі з сім’єю, метод генограми.
СРЗ. К. ІІІ етап КР – початок.

9 тиждень
Л9. Технології соціальної роботи з людьми, що мають функціональні обмеження.
ПЗ9. нклюзивна модель.
СРЗ. К.

10 тиждень
Л10. Соціальна робота з людьми похилого віку.
ПЗ10. Діагностика соціальних проблем людей похилого віку.
ЛР5. Технології і методи соціальної роботи з людьми похилого віку на прикладі Геріатричного будинку-інтернату.
СРЗ. К.

11 тиждень
Л11. Технології і методи соціальної роботи з людьми похилого віку.
ПЗ12. Технології і методи соціальної роботи з людьми похилого віку: робота з конкретним випадком.
СРЗ. К.

12 тиждень
Л12. Технології соціальної роботи з людьми, які мають залежність від психоактивних речовин.
ПЗ12. Групова робота з людьми із залежністю від психоактивних речовин: групи самодопомоги.
ЛР6. Тренінг «Зроби свій вибір».
СРЗ. К. ІІІ етап КР - кінець.

13 тиждень
Л13. Соціальна робота із співзалежними.
ПЗ13. Технології соціальної роботи з молоддю.
СРЗ. К. ІV етап КР – остаточне оформлення роботи.

14 тиждень
Л14. Технології соціальної роботи з людьми з захворюванням на ВІЛ/СНІД.
ПЗ4. Технології соціальної роботи та особливості профілактики ВІЛ/СНІДу. 
ЛР7. Технології та методи соціальної роботи з хворими на ВІЛ/СНІД на прикладі конкретної соціальної організації.
СРЗ. К. V етап КР – захист.

15 тиждень
Л15. Технології соціальної роботи з людьми, що зазнали насильства.
ПЗ15. Інформаційно-освітні технології соціальної роботи щодо профілактиці насильства. 
МКР2. СРЗ. К.
 
 
Індивідуальна робота
 
Виконується курсова робота. 
Мета КР: набуття загальних та спеціальних компетентностей здобувачів, поглиблення теоретичних знань щодо застосування технологій та методів соціальної роботи з певною категорією клієнтів, розвиток вміння використовувати результати проведеного аналізу для синтезу отриманої інформації.
1–7 тижні: отримання завдання. Складання плану КР, визначення напрямку теоретичного обґрунтування дослідження. Написання першої, теоретичної частини КР: «Теоретико-методологічне обґрунтування застосування технології з певною категорією клієнтів соціальної роботи», відповідно до теми КР.
9–13 тижні: написання другої, практичної частини КР: «Практика застосування технології соціальної роботи з певною категорією клієнтів соціальної роботи», відповідно до теми КР.
14 тиждень: захист роботи.
 
 
Самостійна робота
 
Самостійна робота складає 61 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: 1) виконання КР – 31 година; 2) підготовка до екзамену – 30 годин.
 
 
Процедура оцінювання
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрових модуля. Здобувачі протягом семестру виконують 2 модульні контрольні роботи та курсову роботу.
Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі. Кожна модульна робота складається з теоретичної частини (4 запитання) та практичної частини (1 задача). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 4 балі. Правильне розв’язання задачі оцінюється в 4 балі. Кожна модульна контрольна робота оцінюється у максимально можливі 20 балів.
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
Семестровий модуль № 1
ПЗ1-ПЗ8. Оцінка за виконання завдань на практичному занятті – 20 балів (максимум 2,5 балі за кожне заняття).
ЛР1 – ЛР4. Оцінка за виконання завдань на лабораторному занятті – 10 балів (максимум 2,5 балі за кожне заняття).
КР (ч. 1). Оцінка за виконання – 30 балів. Термін надання – 7 тиждень.
МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–10 тижнів за розкладом консультацій.
Семестровий модуль № 2
ПЗ9-ПЗ15. Оцінка за виконання завдань на практичному занятті – 21 бал (максимум 3 балі за кожне заняття).
ЛР5 – ЛР7. Оцінка за виконання завдань на лабораторному занятті – 9 балів (максимум 3 балі за кожне заняття).
КР (ч. 2). Оцінка за виконання – 70 балів. Термін надання – 13 тиждень та захист – 14 тиждень.
МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).
 
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Якісне виконання теоретичної частини курсової роботи: повнота літературного огляду, наявність авторського аналізу літературних джерел, грамотність цитування – 30 балів; правильність представлення емпіричних результатів та якість їхньої інтерпретації, розробка рекомендації стосовно удосконалення соціальної роботи – 40 балів; публічний захист курсової роботи – 30 балів. Максимальна оцінка за виконання курсової роботи – 100 балів.
Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної частини (1 задача). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 
 
 
Умови допуску до підсумкового контролю
 
До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзаменів  відбувається за встановленим деканатом розкладом.
 
 
Політика освітнього процесу
 
Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. 

Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.
 
Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.
 
Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».
 
Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час Л, ПЗ, ЛЗ, МКР, Е користуватися телефоном заборонено..

Під час розв’язання МКР та екзамену забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.