Теорії сучасного суспільства

ID: 8440
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Содержит расчетно-графическую работу
Форма контроля: 
Зачет.
Количество аудиторных занятий: 
Відводиться 16 годин лекційних занять та 16 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни: формування комплексу знань щодо законів та закономірностей функціонування сучасного суспільства, тенденцій розвитку соціальних процесів та специфіки життєдіяльності особистості у сучасному суспільстві.
Завдання дисципліни: оволодіння сучасними теоріями суспільства, знаннями про основні етапи розвитку соціологічної думки в XX ст.; аналіз та оцінка різних соціальних явищ та процесів сучасного суспільства, вимірювання їх впливу на тенденції суспільного розвитку; аналіз проблем сучасного суспільства та окремої людини в ньому; опис та пояснення сучасного суспільства та процесів, що в ньому відбуваються; оволодіння різними стратегіями виявлення і оцінки соціальних процесів сучасного суспільства; виявлення перспектив суспільного розвитку.

Основні результати навчання

Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу.
Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації.
Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), уміння складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо.
Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією).
Критично оцінювати результати досліджень, формулювати аргументовані висновки.
Демонструвати навички працювати самостійно (курсові роботи, дипломна робота).

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; РГР – розрахунково-графічна робота; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень.
Л1. Зміни соціальних процесів в сучасному суспільстві.
ПЗ 1. Зміни соціальних процесів в сучасному суспільстві.
СРС. К.

3 тиждень.
Л2. Економіко-політичні перетворення в сучасному суспільстві.
ПЗ 2. Економіко-політичні перетворення в сучасному суспільстві.
СРС. К. І етап РГР.

5 тиждень.
Л3. Культурно-соціальні зміни в сучасному суспільстві.
ПЗ 3. Культурно-соціальні зміни в сучасному суспільстві.
СРС. К.

7 тиждень.
Л4. Доля людини в масовому суспільстві.
ПЗ 4. Доля людини в масовому суспільстві.
МКР №1. СРС. К.

9 тиждень.
Л5. Виникнення інформаційного суспільства.
ПЗ 5. Виникнення інформаційного суспільства.
СРС. К.

11 тиждень.
Л6. Кризові теорії сучасності.
ПЗ 6. Кризові теорії  сучасності.
СРС. К.

13 тиждень.
Л7. Подвійне конструювання реальності в соціології П. Бурд’є.
ПЗ 7. Подвійне конструювання реальності в соціології П. Бурд’є.
СРС. К. ІІІ етап РГР.

15 тиждень.
Л8. Теорія суспільства споживання.
ПЗ 8. Теорія суспільства споживання.
МКР №2. СРС.

Індивідуальна робота

Виконується РГР. 
Мета РГР: поглиблення, узагальнення і закріплення знань з навчальної дисципліни, застосування їх при вирішенні конкретного фахового завдання і вироблення вміння самостійно працювати з навчальною і науковою літературою, проводити дослідження, використовуючи сучасні соціально-психологічні засоби та технології. 
Графік виконання: 
1-3 тижні: Отримання завдання. 
4-6 тижні: Написання теоретичної частини. 
7-13 тижні: Написання практичної частини. 
14 тиждень: Захист РГР.

Самостійна робота

Самостійна робота складає 58 годин. Розподіл зазначеної роботи: 
1) підготовка до лекційних занять – 23 годин; 
2) до практичних занять – 20 годин; 
3) виконання РГР – 15 годин.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та розрахунково-графічну роботу. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (у формі тестових запитань) та практичної частини (у формі 2 завдань). Максимальна оцінка за правильне виконання теоретичної частини становить 10 балів, практичної частини – 10 балів. Кількість тестових запитань – 20 (кожне оцінюється у 0,5 бала). Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
Семестровий модуль № 1
ПЗ1. Оцінка за виконання – 6 балів (1 тиждень).
ПЗ2. Оцінка за виконання – 5 балів (3 тиждень).
ПЗ3. Оцінка за виконання – 5 балів (5 тиждень).
ПЗ4. Оцінка за виконання – 4 балів (7 тиждень).
РГР(ч.1). Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 6 тиждень.
МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.
Семестровий модуль № 2
ПЗ5. Оцінка за виконання – 5 балів (9 тиждень).
ПЗ6. Оцінка за виконання – 5 балів (11 тиждень).
ПЗ7. Оцінка за виконання – 5 балів (13 тиждень).
ПЗ8. Оцінка за виконання – 5 балів (15 тиждень).
РГР(ч.2). Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання та захист – 14 тиждень. 
МК2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше, ніж на 60%.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання модулів, заліку – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.