Професійне спілкування у соціальній роботі

ID: 8463
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Форма контроля: 
Зачет.
Преподаватель: 
Количество аудиторных занятий: 
30 годин лекційних занять, 30 годин лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни: 

Мета дисципліни: сприяти засвоєнню здобувачами цілісної парадигми культури професійного спілкування соціального працівника як системи внутрішньо взаємопов’язаних і взаємозумовлених теоретичних, методологічних і практичних компонентів.
Завдання дисципліни: засвоїти історичні і соціокультурні передумови виникнення і функціонування форм спілкування в культурі фахових взаємодій; оволодіти основними комунікативними стратегіями і технологіями професійного спілкування соціального працівника; підвищити рівень мовленнєвої і комунікативної майстерності фахівців соціогуманітарного профілю; виробити практичні вміння застосовувати методи, прийоми комунікативного порозуміння у роботі соціального працівника; опанувати практичними прийомами ораторського впливу на аудиторію, при роботі з клієнтом та управлінській діяльності.

Основні результати навчання:

Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та хоча б однією із поширених європейських мов. 
Навички вербального та письмового репрезентування практичних розробок.
Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах.
Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), уміння складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо. 
Демонструвати знання та розуміння розділів з вищої математики, фізики, хімії, філософії, української мови, безпеки життєдіяльності та основ охорони праці, правознавства, соціології, психології, етики при вирішенні практичних завдань професійної сфери. 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять: 

Л – лекційні заняття; ЛЗ – лабораторні заняття; СРС – самостійна робота студента; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.

Тематика та види навчальних занять:

1 тиждень 
Л1. Основи професійного спілкування. 
ЛЗ1. Професійне спілкування як чинник і показник оволодіння фахом.
СРС. К.

2 тиждень 
Л2. Основи фахової взаємодії у системі «людина-людина», принципи та загальні особливості. 
ЛЗ2. Типологія професійних методів спілкування.
СРС. К.

3 тиждень 
Л3. Інвенція, диспозиція, елокуція, меморія й акція. 
ЛЗ3. Технології та принципи професійного спілкування.
СРС. К.

4 тиждень 
Л4. Стратегія і тактика уникнення конфліктогенів у спілкуванні. 
ЛЗ4. Основи ораторського мистецтва соціального працівника.
СРС. К.

5 тиждень 
Л5. Форми мовленнєвого впливу, його логічні та психологічні засновки, прийоми синтаксичного перетворення. 
ЛЗ5. Нормативи семантичних і семіотичних навантажень на текст промови. Техніка мовлення соціального працівника.
СРС. К.

6 тиждень 
Л6. Розвиток ораторського мистецтва у Стародавній Греції та Римі. 
ЛЗ6. Історія становлення ораторського мистецтва.
СРС. К.

7 тиждень 
Л7. Розвиток ораторського мистецтва в Київській Русі та Україні. 
ЛЗ7. Українське слово. МК№1.
СРС. К.

8 тиждень 
Л8. Мистецтво міркування і мистецтво спілкування. 
ЛЗ8. Маніпулятивні техніки спілкування. Форми та методи подолання конфліктогенів. Рівні сучасного спілкування.
СРС. К.

9 тиждень 
Л9. Досягнення раппорту як близького довірливого контакту. Уникнення конфліктогенів у спілкуванні. ЛЗ9. Форми та методи подолання конфліктогенів.
СРС. К.

10 тиждень 
Л10. Культурні традиції та їхні функції у розвитку форм і засобів спілкування. 
ЛЗ10. Феномен сучасних стилів спілкування та його різновиди.
СРС. К.

11 тиждень 
Л11. Техніки і нормативи мовлення соціального працівника. 
ЛЗ11. Мистецтво переконання в системі комунікаційних зв’язків.
СРС. К.

12 тиждень 
Л12. Маніпулятивні техніки спілкування. 
ЛЗ12. Мова та її значущість у професійному спілкуванні.
СРС. К.

13 тиждень 
Л13. Мистецтво переконання в системі професійних комунікаційних зв’язків. 
ЛЗ13. Поняття ділової риторики та основні принципи фахового спілкування.
СРС. К.

14 тиждень 
Л14. Рівні сучасного професійного спілкування. 
ЛЗ14. Сучасне молодіжне мовлення.
МК№2. СРС. К.

15 тиждень 
Л15. Установки в професійному спілкуванні. 
ЛЗ15. Сприйняття та розуміння співрозмовника.
СРС. К.

Самостійна робота:
 
Самостійна робота складає 30 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 15 годин;
2) підготовка до лабораторних занять – 15 годин;

Процедура оцінювання:
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи.
Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 складаються з теоретичної частини (15 тестових запитань) та практичної частини (5 практичних завдань). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання кожного практичного завдання також оцінюється в 1 бал. 
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.
Семестровий модуль № 1 
ПЗ1. – ПЗ7 – робота на практичних заняттях (30 балів):
поточні опитування (10 балів) ;
підготовка рефератів (10 балів);
презентації (10 балів).
МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.
Семестровий модуль № 2 
ПЗ8 – ПЗ15 – робота на практичних заняттях (30 балів):
поточні опитування (10 балів);
підготовка рефератів (10 балів);
презентації (10 балів).
МК2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 
 
 
Умови допуску до підсумкового контролю: 
 
Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше, ніж на 60%.
 
 
Політика освітнього процесу:

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи, питань. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів.  

Викладач зобов’язаний здійснювати консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри, графіка консультацій. 
 
Складання/перескладання модулів, заліку – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.
 
Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.
 
Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами. 
Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».