PR-технології в соціальній роботі

ID: 8475
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Содержит расчетно-графическую работу
Форма контроля: 
Зачет.
Преподаватель: 
Количество аудиторных занятий: 
30 – годин лекційних занять; 30 – годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни: формування знань та вмінь на теоретичному та практичному рівні в сфері Public Relations відповідно до завдань соціальної роботи. 
Завдання дисципліни: ознайомлення з основами теорії PR; опрацьовування методів дослідження громадської думки та діагностики соціальних проблем; розроблення власного соціального проекту з використанням PR-технологій. 

Основні результати навчання

Навички вербального та письмового репрезентування практичних розробок; 
Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією); 
Вміти виявляти і залучати ресурси особистості, соціальної групи та громади для виконання завдань професійної діяльності; 
Складати програму психопрофілактичних та просвітницьких дій, заходів соціально-психологічної допомоги у формі лекцій, бесід, круглих столів, тренінгів відповідно до запиту. 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПР – практичних заняття; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; МКР – модульна контрольна робота; РГР – розрахунково-графічна робота; К – консультації.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень 
Л1. PR-діяльність як наука та її роль у суспільстві.
ПЗ.1. PR-діяльність як наука та її роль у суспільстві.
СРС, К, РГР (1 етап).

2 тиждень 
Л2. PR-діяльність та історія становлення PR в соціальній роботі. Історія виникнення та розвиток PR.
ПЗ.2. PR-діяльність та історія становлення PR в соціальній роботі. 
СРС, К, РГР (1 етап).

3 тиждень
Л3. Реклама як елемент PR Основні уяви щодо реклами та її ролі у сучасному суспільстві.
ПЗ.3. Реклама як елемент PR.
СРС, К, РГР (1 етап).

4 тиждень
Л4. Соціальна реклама як соціальна комунікація. Характеристика реклами як комунікації.
ПЗ.4. Соціальна реклама як соціальна комунікація.
СРС, К, РГР (1 етап).

5 тиждень
Л5. Соціальна реклама як соціальний інститут.
ПЗ.5. Соціальна реклама як соціальний інститут.
СРС, К, РГР (1 етап).

6 тиждень
Л6. Засоби пропаганди.
ПЗ.6. Засоби пропаганди.
СРС, К, РГР (1 етап).

7 тиждень
Л7. Основні поняття стосовно громадської думки. Поняття «громадське», «громада», «громадська думка».
ПЗ.7. Основні поняття стосовно громадської думки.
СРС, К, РГР (1 етап).

8 тиждень
Л8. Структура, зміст та особливості громадської думки.
ПЗ.8. Структура, зміст та особливості громадської думки. 
СРС, К, МКР1, РГР (1 етап).

9 тиждень
Л9. Основи теорії комунікації. 
ПЗ.9. .Основи теорії комунікації.
СРС, К, РГР (2 етап).

10 тиждень
Л10. PR як система комунікації в соціальній сфері.
ПЗ.10. PR як система комунікації в соціальній сфері. 
СРС, К, РГР (2 етап).

11 тиждень
Л11. PR-технології в роботі зі ЗМІ.
ПЗ.11. PR-технології в роботі зі ЗМІ.
СРС, К, РГР (2 етап).

12 тиждень
Л12. Етапи PR- діяльності в соціальній роботі.
ПЗ.12. Етапи PR-діяльності в соціальній роботі.
СРС, К, РГР (2 етап).

13 тиждень
Л13. PR як інструмент позиціювання та презентації. 
ПЗ.13. PR як інструмент позиціювання та презентації.
СРС, К, РГР (2 етап).

14 тиждень
Л14. Організаційна культура в системі управління.
ПЗ.14. Організаційна культура в системі управління.
СРС, К, РГР (2 етап).

15 тиждень
Л15. PR- діяльність в структурі організації.
ПЗ.15. PR- діяльність в структурі організації.
СРС, К, МКР2, РГР (3 етап).

Індивідуальна робота
 
Виконується розрахунково-графічна робота. Тематика: «Розробка PR-проекту у соціальній сфері». 
Мета РГР: навчити студентів використовувати знання гуманітарних наук як засіб пізнання основних законів і закономірностей суспільства, його еволюції, розвитку особистості в межах суспільних відносин; розвинути їхні здібності до соціологічного наукового аналізу сучасних соціальних явищ, тенденцій та проблем та прищепити навички застосування набутих знань у подальшу науково-дослідницьку та практичну діяльність. 
1-8 тижні — І етап. Отримання завдання. Вибір соціальної проблеми (явища). Написання першої частини «Дослідження соціального явища (проблеми). Місія, мета та завдання PR-кампанії. Опис цільової аудиторії». 
9-14 тижні — ІІ етап. Написання другої частини «Ключове повідомлення. План та кошторис PR-кампанії». 
15 тиждень — ІІІ етап. Захист РГР.

 
Самостійна робота 

Самостійна робота складає 30 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до практичних занять – 15 годин;
2) виконання РГР – 15 годин.

 
Процедура оцінювання
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та розрахунково-графічну роботу. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (15 тестових запитань) та практично-теоретичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 5 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 
Семестровий модуль № 1 
ПЗ.1. Оцінка за виконання – 3 бали (1 тиждень). 
ПЗ.2. Оцінка за виконання – 3 бали (2 тиждень). 
ПЗ.3. Оцінка за виконання – 3 бали (3 тиждень). 
ПЗ.4. Оцінка за виконання – 3 бали (4 тиждень). 
ПЗ.5. Оцінка за виконання – 3 бали (5 тиждень). 
ПЗ.6. Оцінка за виконання – 3 бали (6 тиждень). 
ПЗ.7. Оцінка за виконання – 3 бали (7 тиждень). 
ПЗ.8. Оцінка за виконання – 4 бали (8 тиждень). 
РГР (1 етап) – Оцінка за виконання 5 балів. Термін представлення звітності – 8 тиждень.
МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій. 
Семестровий модуль № 2 
ПЗ.9. Оцінка за виконання – 2 бали (9 тиждень). 
ПЗ.10. Оцінка за виконання – 3 бали (10 тиждень). 
ПЗ.11. Оцінка за виконання – 3 бали (11 тиждень). 
ПЗ.12. Оцінка за виконання – 3 бали (12 тиждень). 
ПЗ.13. Оцінка за виконання – 3 бали (13 тиждень). 
ПЗ.14. Оцінка за виконання – 3 бали (14 тиждень). 
ПЗ.15. Оцінка за виконання – 3 бали (15 тиждень). 
РГР (2 та 3 етап) – Оцінка за виконання - 10 балів. Термін представлення до захисту 14 тиждень. 
МК2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень). 
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 
 
 
Умови допуску до підсумкового контролю
 
Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60%.
 
 
Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи, питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності. 

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів.  

Викладач зобов’язаний здійснювати консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри, графіка консультацій. 

Всі види завдань до практичних занять, які виконано після встановлених графіком навчального процесу та викладачем термінів вважаються «не зарахованими» та отримують, відповідно, оцінку «0». 

Відсутність здобувача під час складання заліку або на МКР відповідає оцінці «0». 

Текст розрахунково-графічної роботи подається на перевірку на 8 та 14 тижні. У випадку, якщо РГР не подається здобувачем вчасно, робота не може бути допущена до захисту.

Не виконання здобувачами РГР та відсутність під час захисту РГР відповідає оцінці «0».  
 
Складання/перескладання заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом.
 
Під час Л, ПЗ, МКР, З користуватися телефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та заліку з дисципліни.