Профілактика і корекція девіантної поведінки підлітків

ID: 8485
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
2.00.
Форма контроля: 
Зачет.
Количество аудиторных занятий: 
12 годин лекційних занять, 12 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни: цілеспрямована підготовка студентів до професійної роботи з особами девіантної поведінки
Завдання дисципліни:
формування у студентів знань щодо сутності, особливостей, форм та причин виникнення девіантної поведінки; вікових і психологічних особливостей; основних принципів, методів, форм і засобів профілактики та корекції девіантної поведінки; нормативно-правових документів щодо соціально-правового захисту прав;
опанування студентами дидактичними, організаторськими, комунікативними, діагностичними, перцептивними, сугестивними, академічними вміннями тощо;

 
 Основні результати навчання
 
Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації. 
Демонструвати знання та розуміння розділів з вищої математики, фізики, хімії, філософії, української мови, безпеки життєдіяльності та основ охорони праці, правознавства, соціології, психології, етики при вирішенні практичних завдань професійної сфери.
Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією).
Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), уміння складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо.
Демонструвати знання та розуміння розділів з вищої математики, фізики, хімії, філософії, української мови, безпеки життєдіяльності та основ охорони праці, правознавства, соціології, психології, етики при вирішенні практичних завдань професійної сфери.
Знати методи оцінювання потенційних небезпек на виробництві; розробляти заходи охорони праці та безпеки життєдіяльності.
Знати та дотримуватися етичних принципів професійної діяльності психолога при вирішенні навчально-професійних завдань. 
 
 

 
 
Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять
 
Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.
 
 
Тематика та види навчальних занять
 
1 тиждень
Л1. Девіантна поведінка як проблема сучасності
СРС. К.
 
2 тиждень
ПЗ1. Соціальна робота з профілактики та корекції девіантної поведінки
СРС. К.
 
3 тиждень
Л2. Аддиктивна поведінка як різновид девіантної поведінки
СРС. К.
 
4 тиждень
ПЗ4. Управління власними емоціями та розпізнання емоцій інших людей 
СРС. К.
 
5 тиждень
Л3. Агресія та суїцид як форми девіації  
СРС. К.
 
6 тиждень
ПЗ3. Професійний саморозвиток
СРС. К.
 
7 тиждень
Л4. Інші форми девіацій
МКР1. СРС. К.
 
8 тиждень
ПЗ4. Соціально-психологічний тренінг та його проведення
СРС. К.
 
9 тиждень
Л5. Принципи виявлення девіантної поведінки
СРС. К.
 
10 тиждень
ПЗ5. Профілактично-корекційна робота з патохарактерологічною і психопаталогічною поведінкою
СРС. К.
 
11 тиждень
Л6. Профілактично-корекційна робота з особами девіантної поведінки
СРС. К.
 
12 тиждень
ПЗ6. Профілактично-корекційна робота з різними девіаціями
МКР2. СРС. К.
 
 
Самостійна робота
 
Самостійна робота складає 36 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 15 годин;
2) підготовка до практичних занять – 21 годин;
 
 
Процедура оцінювання
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи.
Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практичної частини (5 завдань). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 0,5 балів. Правильне виконання кожного  практичного завдання оцінюється в 3 бали.
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
Семестровий модуль № 1
ПЗ1. Оцінка за виконання – 10 балів (2 тиждень).
ПЗ2. Оцінка за виконання – 10 балів (4 тиждень).
ПЗ3. Оцінка за виконання – 10 балів (6 тиждень).
МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.
Семестровий модуль № 2
ПЗ4. Оцінка за виконання – 10 балів (8 тиждень).
ПЗ5. Оцінка за виконання – 10 балів (10 тиждень).
ПЗ6. Оцінка за виконання – 10 балів (12 тиждень).
МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (12 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
Підсумковим контролем з дисципліни є залік.  
 
 
Умови допуску до підсумкового контролю  
 
Залік виставляється здобувачам вищої освіти за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менш ніж на 60 %.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.
 
Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.
 
Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».
 
Складання/перескладання модулів, заліку – за встановленим деканатом розкладом.
 
Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.